Mihin aikaan synnytyksesi käynnistyi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Kuulemani mukaan monilla synnytys käynnistyy aamuyöllä. Miten sinulla?

Itselläni esikoisen synnytys käynnistyi muistaakseni aamukahdeksan maissa vesien menolla. (Voi kyllä olla että muistan väärin, siitä kuitenkin tulee tänä vuonna 10 vuotta.) Tosin sairaalassa se laskettiin käynnistyneeksi vasta 10 maissa illalla (jolloin olin kyllä jo muutaman sentin auki).

Kuopuksen synnytys käynnistettiin. En yhtään muista, mihin aikaan synnytyksen katsottiin olevan käynnissä. Joskus iltapäivällä varmaan (seuraavana päivänä käynnistelyn aloituksesta).

Mulla kaikki neljä synnytystä alkanut pitkällä latenssivaiheella (1-4vrk) aamuyöstä. Olen herännyt kipeisiin supistuksiin ja veristä vuotoa tullut samalla. Virallisesti ovat sitten käynnistyneet kaikki vasta synnytyssairaalassa ja jokainen vähän eri vuorokauden aikaan, sairaalaan otettu sisälle ennen kuin synnytys on ollut virallisesti käynnissä.

Limatulppa alkoi ensin irtoilla kuuden aikaan iltasella, kymmenen-yhdentoista aikaan meni vedet ja suhteellisen säännölliset supistukset puolenyön aikaan. 3 aikaan sairaalassa ja sitten rauhottuikin. Kipeät, avaavat supistukset alkoivat joskus 6 aikaan seuraavana iltana.

Molemmat synnytykset käynnistyivät supistuksilla aika kellontarkasti aamuyösti klo 5.

Limatulppaa tais irtoilla n. viikon ajan ennen synnytyksen käynnistymistä, tuli yhteensä n. 3 ruokalusikallista.
Mulla tuli silloin torstaina 41+0 tosi kylmä ja väsynyt olo n. klo 20, menin torkkumaan. Tunnin päästä heräsin siihen et poksahti ja vedet meni sängyssä. Siitä tunti eteenpäin n. klo 22 oltiin valmiina lähtemään näytille sairaalaan (kassit pakattu, kissoille jätetty tarpeeks ruokaa, mies käyny suihkussa..). Parkkipaikalla matkalla autolle alkoi supistukset, niitä tuli 5minuutin välein matkalla sairaalalle. Tunnin päästä tästä tuli kolmen minuutin välein. Kuitenkin esikoinen syntyi vasta 41+1, 22tuntia vesien menosta.

Koko raskauden ensimmäinen kivulias supistus oli heti aamuviiden jälkeen ja sitten niitä tulikin niin, etten saanut enää nukuttua. Iltapäivästä synnärille ja olin siinä vaiheessa 3cm auki. Noin vuorokausi siitä ekasta supistuksesta oli vauva sylissä.

Esikoisen kohdalla alkoi iltakymmeneltä, kun muutaman tunnin oli tullut silloin tällöin kivuttomia ennakoivia supistuksia.

Kakkosen kohdalla havahdun unesta 6.58 aamulla ekaan supistukseen. Herätys olisi ollut kaksi minuuttia myöhemmin, kun oli tarkoitus lähteä yliaikaiskontrolliin. Onneksi päätti pieni ihminen lähteä itse syntymään.

Koko raskauden ensimmäinen kivulias supistus oli heti aamuviiden jälkeen ja sitten niitä tulikin niin, etten saanut enää nukuttua. Iltapäivästä synnärille ja olin siinä vaiheessa 3cm auki. Noin vuorokausi siitä ekasta supistuksesta oli vauva sylissä.
Tämän toisen kanssa säännölliset mutta melko kivuttomat supistukset alkoi heti aamulla. Illalla yhdeksän maissa vaikutti siltä, että tilanne rauhoittuu ja supistuksia tuli paljon harvemmin. Klo 22 tuli erittäin kipeä supistus ja sit niitä tulikin tiheään. Synnytyssaliin päästiin 23:20 ja lapsi syntyi vähän yhden jälkeen yöllä.

Klo 22-23 maissa alkoi ihan tyhjästä supistukset 5min välein. Syntyi 10h myöhemmin. Kyseessä esikoinen.

Latenssivaihe alkoi maanantaina joskus puolenpäivän aikoihin. Virallisesti synnytyksen katsottiin käynnistyneen torstaiaamuna ja vauva syntyi perjantaiaamuna 21 tuntia myöhemmin.

Aamuyöstä meni vedet. Aamu kotona. Iltapäivästä oli jo lapsi sylissä 🥰 joten lapsemme ainakin noudatti aamuyön kaavaa mutta muut ei tai sitten kestivät kauemmin kotona 😂 ruuhkaa ei synnärillä ollu aamusta eikä päivällä kun mentiin mutta illasta kuulemma oli todella ruuhkaa kun oltiin jo hoidettu homma... Oikeastaan h hetken jälkeen kuulemma alkoi synnärin normi kiire ja useita synnyttäjä saapui 😂

Illalla tihkutti ja tuli koko yön satunnaisia kipeitä supistuksia ja aamulla meni kunnolla vedet. Kipeät supistukset alkoivat säännöllistyä ennen puolta päivää ja jatkuivat seuraavan päivän iltaan jolloin vasta päättivät leikata, kun ei edennyt toivottua tahtia...

Kipeät supistukset alkoivat viiden aikaan iltapäivällä. Siitä pari tuntia, niin lähdettiin synnärille, koska supistusten väli oli vaan 2-4 min.

Takaisin