Mä aion mennä marraskuussa takasi töihin, ja neiti menee hoitoon.. Joo, mua kirpasee kovasti laittaa hänet hoitoon, mut karu totuus vaan on, ettei meillä oo varaa siihen, et jäisin kotiin :( Mulla ei vauvakuumetta oikein varsinaisesti oo. Toki toinen lapsi olis ihana, mut oman jaksamisen kannalta ollaan päätetty odottaa 2-3 vuotta jos ei enemmänkin. Neiti on ollut niin helppo tähän asti, että haluan vain nyt keskittyä häneen. Ja olis se rankkaa kahden pienen kanssa. Mut tää on meidän päätös, ja siinä aiotaan pysyä.
Synnytys on vieläkin mielessä. Toki kun neiti meinas ekan kerran syntyy vkolla 27. seuraavan kerran sit vkolla 35. Muutenkin muistan elävästi kun oksensin ja multa meni vetet ja en tajunnut sitä. Pelkäsin ihan sikana, et apua se syntyy nyt, on vielä niin pieni ja kaikkee. Synnärillä eivät uskoneet, joten olin sit vielä viikon kotona, ennen kuin kotipaikkakunnalla tarkistivat, et joo vetet on menneet, synnyttämään. Synnytys ei siis käynnistynyt normaalisti sen jälkeen. Seuraavan kanssa osaa olla viisaampi. Koko odotuksen ajan (ennen ku laittoivat loppuajaksi saikulle) paiskin ihan normaalisti töitä. Nostelin maitolaatikot ym., istuin paikallani, en ehtinyt kunnolla syödä töissä jne. Mun työpaikalla vaan noi tauot ei yksinkertaisesti oo mahdollisia. Mut seuraavan kanssa osaa sit jo toimia ja ajatella erilailla.
Itse synnytys oli helppo, siis ensisynnyttäjälle. 5h55min käynnistymisen jälkeen oli neiti maailmassa. Pieni, alle 3 kg nyytti muutti mun elämäni täysin <3 Mulla käynnistettiin vkolla 38 ja 38+1 käynnistyi ja 38+2 oli neiti maailmassa. Toki lantion ahtaudesta johtuen neidin sykkeet romahti ja jouduttiin ottaan imukuppi avuksi. Sen takia oon päättänyt, et jos seuraavan kanssa näyttää siltä, et on isompi vauva haluan suunnitellun sektion. En ota mitään riskejä sen suhteen, että jos ei mahdukkaan alakautta. Jos siis jo alle 3kgteki tiukkaa, mitä se sitten on jos on isompi.
Tulevaisuudessa, siis ihan tämän, ens vuoden aikana aion etsiä uuden työpaikan. Mielellään paremmat työajat, eli iltavuoro ei loppuis 22 aikaan. Mieluiten koulutusta vastaava työ, eli joku toimistohomma. Vielä ei ole tärpännyt, aktiivisesta etsimisestä huolimatta. Nyt menee muutenkin haastavaksi kun molemmilla vuorotyö ja neiti tarvii hoidosta hakee viimeistään klo.17. Eiköhän ne asiat kuitenkin saada sujumaan.
Semmosia mietteitä mulla, hyvää syksyn alkua koko poppoolle :)