mies

starletti

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Mä haluaisin, että vauva totutettas kaikkii mahdollisiin ruokiin. Nyt mies anto luumusosetta vauvalle, vauva söi hiukan huonosti ja pullautti sosetta suustaan. Mies maistoi sosetta ja totes: "Hyi saateri kun on pahaa, ei ihme jos ei vauvalle maistu. Miks pitää tällästä paskaa syöttää?" Mää olin ihan äimänä. Kuinka mää kasvatan vauvasta kaikensyövän ja kaikkea maistavan, jos isänsä puhuu noin? [:(] Kun mää vaan toivosin, että mistään ruoasta ei sanottas hyi tai sitä mieltä ollaankin, ni ei sentään vauvan kuullen. HUOKS [:@]

No oon kyllä ihan samaa mieltä... lapsen pitää TOTTUA makuihin, vaikka ensteks meinaiski irvisyttää ja olla "pahaa". Nyt vauvana se on helppo tottua uusiin makuihin... Vaikka ei ehkä vielä ymmärrä, että mitä se isi meinaa irvistyksillään tai sanoillaan, niin pian sekin päivä koittaa. Mä oon kans sanonut miehelle, että AINA ku syöttää Joonalle jotain, niin pitää ekojen lusikallisten kanssa olla itse innokas, kehua reippaasti syövää puolvuotiasta ja kertoa että se on HYVÄÄ!

Täällä ihan omakohtaista kokemusta, minä 24v ja isin pikkuprinsessa... ja niinhän se oli, että ku minä en lapsena suostunut jotain syömään, niin isi joutui keksimään mulle vaihtoehtoista. Edelleenkään ei oo kovin helppoa tää nirsoilu, parhaani yritän uusiin (/pahoihin..) makuihin itseäni totuttaa, mutta ei vaan oikeen onnistu enää. Enkä todellakaan ole iloinen tästä asiasta! Eli pidän tasan tarkkaan huolen, että lapsestani ei tulisi samanlaista nirsopersettä kuin itse olen! Allergioita ei oo, mutta näitä omanpäänsisäisiä ruokarajoituksia sitten piiiiiiiiiitkä lista!

Nyt on pakko osallistua keskusteluun.
Itse syön kaikkea ja maistan jos joku ei miellytä jätän sen vähemmälle mutta kaikkea syön.
Mun mies yököttelee sienistä,katkaravuista,hillosipuleista,porkkanoista, monista kasviksista ymym ja tosiaanki mun mielestä sen ei kuulu tuoda julki kuin pikkulapsi et "yök" ,kun taas 2v. neitin olen aika hyvin saanu syömään ja maistamaan kaikkea, tosin pienenä ei syöny noita kala pilttejä vaan puistatteli [:D]
Myöhemmin kokeiltiin isän tekemiä kalaruokia ja meni hyvin alas [:)]

Lähi piirissä on lapsi perhe joiden lapset on todella nirsoja ja niille on jo vaivalloista keksiä syömistä kun ainoat ruoat on melkein makaroni ja mehu mitä syövät kaiket päivät, heidän isänsä on tooodella nirso eikä äitikään paljoa syö joten paljon ne lapset vaan imevät oppia vanhemmista.

HEI!

Täällä kanssa sitä mieltä, että jos ei ole ite valmis tarttumaan kauhan varteen, niin on ihan turha tulla valittamaan ruuasta. PISTE.

Ja penskat syö kyllä ihan just kaikkee, mitä pöytään kannetaan.

Onhan tuo lapsen syöttäminen kyllä aika arka asia.... sehän voi tosiaan "myrkyttää" vaikka puolukalla, jos toinen meistä aikuisista ei kyseisestä metsämarjasta tykkää!!!!

Ennemmin siinä kyllä mieli myrkyttyy kuin lapsukainen! (kokemuksen äänellä tätäkin kirjoitan...)(punaposki piltissä kun oli puolukkaa...)

Oon kans samaa mieltä, että lapsen on hyvä tottua kaikkiin mahdollisiin makuihin[:)]
Ymmärrän siis täysin.

Ja ymmärrän kans tuon toisen pointin. Itselleni on aina opetettu, että ruualla ei
saa leikkiä ja ei koskaan saa sanoa hyi. On vain hyvää ruokaa ja vähän vähemmän
hyvää. Haluan kyllä, että minunkin lapseni oppivat ettei se ruoka ole itsestään selvyys
ja ei siitä sanota hyi ![:D]

Mä kanssa olen miehelle sanonut että jos se maistaa vauvalle syöttämää ruokaa ja sanoo että se on pahaa ettei sano sitä lapsen kuullen ettei tule ennakkoluuloja lapsellemme, haluaisin kanssa kasvattaa kaikkiruokaisen lapsen enkä mitään sihtiturpaa jolle kelpaa vaan tietyt ruuat.

No hei HAUSKAA:
tehtiin yhdessä lapselle ruokaa, jota mies rupesi sitten vauvalle lappamaan. Minä kysyin, että joko sä maistoit sitä? No tää siihen, että EN MÄ TÄMMÖSTÄ SYÖ!!! Mitä, mitä?

-Kukkakaalia
-persiljaa
-lammasta
IHAN SIKA HYVÄÄ sosetta! (minä siis olin sitä jo maistanut!)

Ja mies on KOKKI! Että tälleen, myös!
----------------------------------
ps. tää nyt ei sinäänsä ärsyttänyt!!!

Takaisin