Me ollaan kummatkin periaatteessa todella siisteyden kannattajia. Mutta se käytäntö... olemme laiskoja sekä sottapyttyjä ja täällä on yleensä ihan hirveä sotku ja linnunpaskoja lattiat täynnä, kun pari neitokakadua täällä sottaa päivittäin, enkä jaksa kulkea paperin kanssa perässä. Astiat pitkin kämppää, vaatteita siellä täällä, tavaraa enemmän, kuin pieneen 46,5 neliön kämppään sopii, roskat jää monesti siihen mihin sattuu ne kädestään päästämään, lattiakaivo täynnä karvoja jne.
Nyt pikkuhiljaa tämä on alkanut pysymään jotakuinkin inhimillisessä kunnossa, kun minä yksinkertaisesti pistän tavaroita paikoilleen, astioita koneeseen ja sieltä kaappeihin ym ym joka iltapäivä, kun tulen töistä kotiin. Mieheltä en viitsi vaatia viikolla kovin kummoisia siivoustoimenpiteitä, koska hän tekee töitä aamukuudesta ja tulee yleensä kotiin joskus kuuden-seitsemän aikaan illalla. Minä taas aloitan työpäiväni kuudelta, mutta tulen yleensä yhden-kahden aikaan kotiin, joten minulla on niin paljon enemmän aikaa touhuta kotona, joten olen pikkuhiljaa alkanut omaksua tämän "kodinhoitajan" aseman. Sepäs onkin ollut melkoinen myönnytys kasvavan perheemme puolesta minunlaiselleni feministille [8|] Noo, eipä silti, kyllä hän tänään laittoi astiat koneesta ja koneeseen sekä imuroi, että kyllä hän viikonloppuisin osallistuu - ei nyt ehkä niin kovin hanakasti, mutta kuitenkin.