mies ja alkoholi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Maru_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Maru_

Vasta-alkaja
Mitä voi tehdä kun lapsi syntyy tammikuussa ja mies ottaa vaan rennosti. Tuntuu että rahaa ei ole muuhun kuin alkoholiin ja itse käyn kaupassa hoitamassa muut ostokset,mies tulee mukaan vain jos ostaa alkoholia samalla. Päivät itse käyn lemkillä ja moikkaamassa ystäviä, kun taas mies makaa sohvalla kotona tai istuu koneella. minä siivoan ja hoidan asiat, kumpi se raskaana onkaan.. onko jollain hyviä vinkkejä tällaisiin tilanteisiin? 

Heips!

Ootko miehelle puhunut tästä. Muutenkin kuin tappelun kautta. Miten on miekkonen reagoinut?

Jos kyseessä selkeä ongelma voisi miestä koittaa suostutella esim. a-klinikalle käymään ja juttelemaan miten a:n käyttöä voisi rajoittaa..

Muista kuitenkin itsesi ja oma hyvinvointisi. Jos sinulla on hyvä olla on vauvalla hyvä olla. Päätöksiä kannattaa tehdä sen mukaan.

Kyllä on alkoholista juteltu, mutta hän on vahvasti sitä mieltä että parempi rellestää nytten kun myöhemmin ei voi enää mennä miten tykkää. a-klinikalle olisi tarkoitus mennä mutta sitäkin vaan pitkittää. Eilisen jälkeen en ole saanut kantaa mitään painavaa, kun mies oli itse näkemässä kuinka kipeää kauppa kassien kanto voikaan tehdä :) 

realistisesti sanottuna ihmeen fiksusti miehesi ajattelee, vaikkakin viina on liian tärkeä osa tätä vapautta. Hyvä että osaa suhtautuu siihen että kun vauva syntyy että tilanne on toinen ja tuo että ei anna sun raskaita kantaa.

Mutta hauskaa voi pitää ilman viinaakin joten keskustelkaa enemmän ja yrittäkää keksiä jotain juhlimisen aihetta ilman viinaa ja tekemistä ilman viinaa. NIMENOMAAN kahdestaankin myös. Ehkä parempi tuo että se kotona on ja ottaa kuin että menisi viikko kausiksi muualle vetämään viinaa.

Meillä mies polttaa tupakkii ja juo olutta. Joka päivä. Kihtikohtauksen saatuaan, ja sydämen vajaatoiminnan, hän hetken harkitsi vähentämistä/lopettamista - mutta sama jatkuu. Ite en halua mennä siihen mukaan, että kannustaisin häntä näissä. En osta kumpiakaan, saa itse mennä niinkauan kun jalat kantaa kauppaan ostamaan mitä tahtoo. Miten muuten voisin olla kannustamatta häntä moisiin harrasteisiin? En tiedä. En ainaka motkotakaan asiasta. Odotan, että halu lopettaa tulee häneltä itseltään. Ehkä joskus, ehkä ei. Sisätiloissa polttamisen hän lopetti kyllä ku alettiin seurustelemaan, ja ehkä en olis hänen kans koskaan naimisiin mennytkään, jos ei olisi sitä tehnyt. Nykyään saa polttaa autotallissa ja pannuhuoneessa ku omakotitaloon muutettiin.

Vauva on jo syntynyt? Miten teillä nykyään menee? Itse olin 14 vuotta alkoholistimiehen kanssa, kaksi yhteistä lasta. Nyt on uusi mies ja vauva.

Takaisin