Mies ärsyttää

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mandariini82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
M

Mandariini82

Vieras
Kuinka usein teidän miehet ärsyttävät teitä? Vai ärsyttääkö ollankaan? Itsellä vko 27 menossa ja tuntuu siltä että mies ärsyttää joka päivä. Varsinkin silloin kun tulen kotiin jä näen sen naaman tai se avaa suunsa niin alkaa saman tien ottamaan aivoon koko ukko. Kaikkein pahinta on se kun on itse tehnyt pitkän päivän töissä ja mies maannut koko päivän kotona ja edes astianpesukonetta ei ole voinut pyörittää tai hakea kaupasta ruokaa. Eilen mies ei mennyt kouluun koska kuumemittari näyttä HUIMAT 37,3, mitä sitten, itsekin saan korvamittarilla saman enkä ole sairas. Ja miehelläkään ei mielestäni mitään flunssaan viittaavaa oiretta ole ja on muka niin sairas. Täälä se kotona tänäänkin tietokoneella pelaili kun tulin töistä, yhtähyvin olisi voinut istua koulussa! Eilen se voivotteli illalla kuinka hän on niin väsynyt (maattuaan kotona koko päivän). Ehkä viimeinen asia mitä kannattaa raskaana olevalle naiselle sanoa, joka nukkuu ehkä 4 h yössä ja herää joka aamu kukonlaulun aikaan töihin ja silti käy töissä ja hoitaa lähes kaikki kotiaskareet. Onkohan tää vaan raskaushormonien tuottamaa ärsytystä vai pitäisikö lähteä kälppimään?
 
Älä unohda miesflunssaa... ne luulee kuolevansa siihen..:D kun itse olin raskaana niin sain mm. kuulla olevani lihava valas. no itkin joka pienestä asiasta kun taas tuttuni raivosi joka asiasta. ne on ne hormonit osittain.
Totta kai se ärsyttää jos tunnet itse tekeväsi kaiken, mutta muista että voit aina mainita asiasta ukollesi ja jos ei sen kummempaa muutosta tule niin mieti uudelleen.
Meillä taas molemmat hoitaa askareet yhdessä yhtä aikaa, kumpikaan ei pääse nipottamaan. Tosin mulle ukko nipotti raskaus aikana kun olin kipeänä enkä voinut kunnolla osallistua silloin itse pelasi ps4 pelejä.. kunnes huomasi vollottavan valaansa tekemässä hommia tippa linssissä se riens apuun ku ritari. :D
kyllä se siitä, noita ala ja ylämäkiä riittää.. ootappas kun koitat opettaa hälle vaipan vaihdon, mulla kesti 2kk saada siihen apua ;D
 
Tuo kipeän tunne riippuu kai vähän siitäkin, mikä on ihmisen normaalilämpö. Mulla on kuumeinen olo jo silloin, kun mittari näyttää vasta 37 astetta.
 
Kyllä näissä hormooneissa kiukuttaa jo pelkästään se että mies nukkuu ja minä en. Ja se heiluttaa jalkoja unissaan, musta tulee suorastaan murhanhimoinen yöllä! Onneks ite tiedostan, että ihan turhasta tässä taas verenpainetta nostaa enkä usein ala ääneen kiukkuamaan. Silti välillä on kiukku mennyt melkein itkuksi asti, on tää raskaus ihanaa aikaa :D
 
No sillä ei kyllä ole hormonien kanssa mitään tekemistä, että mies ei osallistu kotitöihin :) Se saa ja sen pitääkin ärsyttää! Ei nykypäivänä enää ole ok, että nainen tekee kaiken oman työnsä päälle samalla, kun mies valittaa ettei millään jaksa tehdä mitään. Keskustelun paikka. Lapsen synnyttyä niitä hommia kun on enemmän vieläpä, joten kotityöt tulee olla tasapuolisesti molempien kontolla. Jos mies ei osallistu, niin ryhdy tekemään vain ns. oma osuutesi: siivoat omat sotkusi, peset vain omat pyykkisi, teet vain itsellesi mieluista ruokaa. Ei ole sinun hommasi huolehtia aikuisesta ihmisestä.
 
Kyllä muakin ärsyttäis käydä töissä ja hoitaa kotityöt siihen päälle, jos toinen vaan makais kotona. Itse en tuollaista sallisi. Miehen pitää tehdä töitä kotona varsinkin, jos nainen käy töissä ja tuo leivän kotiin ja vielä varsinkin, jos nainen on raskaana. Mies flunssassa osaa kyllä olla myöskin reppana, mut ei nii reppana, ettei voisi kotiin jäädessä tehdä mitään.
 
Minua ärsytti tasaisesti ihan kaikki ihmiset alkuraskaudesta, enkä kyllä vieläkään hirveän hyvin ihmisiä jaksa. Onneksi ei tarvitse kotia kenenkään toisen aikuisen kanssa jakaa. Vihoviimeinen juttu olisi kumppani, joka ei osallistu. Sehän olisi kuin yksi lapsi lisää. Paitsi että minun isommat lapsetkin tekee varmaan enemmän kodin ja perheen hyväksi kuin moni mies...

Mandariini82 sinulla on täysi syy olla vihainen. Kodin ja arjen pyörittämiseen tulee molempien osallistua. Ehdottaisin vakavaa keskusteluhetkeä, jossa hyvässä hengessä jaatte ajatuksia ja saat kertoa huolesi ja mitä toivoisit mieheltä. Jos miehen käytös ei tämän jälkeen muutu, ei puhumisella tai sanomisella ole sitten merkitystä. Se on mielestäni kunnioituksen puutetta. Mietin pitääkö hän sinua itsestäänselvänä, varsinkin nyt, kun kun odotat hänen lastaan... Se, että teet hetkellisesti vain omat hommasi voi toimia näpäytyksenä miehelle. Pidemmällä juoksulla se saattaa kuitenkin muuttua katkeruudeksi, jos mies ei siitä muutu. Ratkaisun avaimet on siis täysin hänellä, toista kun ei voi muuttaa. Sinun velvollisuutesi on kertoa rehellisesti mitä toivot ja odotat häneltä ja miksi. Tärkeää olisi, että hän löytäisi itsestään halun puhaltaa yhteiseen hiileen ja toimia tiiminä.

Joko hyväksyt miehen hänen vikoineen puutteineen päivineen ja sen, että hän ei osallistu. Tai sitten alat luoda omaa elämääsi, kenties omassa kodissasi. Onneksi asioilla ei ole kiire, anna niiden selkenemiselle aikaa. Toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen ja asiat alkavat soljua.
 
Moi! En oo tänne uskaltautunut ennen kirjottaa mutta nyt kirjotan!
Mun JOKAINEN suhde on loppunut siihen kun mua on ruvennut jotenkin ärsyttämään miehen näkeminen, sen jutut ja melkein kaikki hänessä. Nyt on tää tilanne: raskaana ollaan rv 12+2, nykyisen miehen kans seurustelua takana n. Puoli vuotta. Ollaan mun mielestä ajauduttu kämppiksiks (ei harrasteta seksiä koska mua ei huvita, enkä edes muista koska oltais viimeksi pussattu) nyt oon myös huomannut että hän on kauhean lapsellinen, ja tuntuu ettei ole todellakaan valmis isäksi. (Juo joka päivä kaljaa, ei siivoo, ei tee ruokaa, röhnöttää sohvalla kun sika ja pitää mua palvelijanaan) Mulla on kauheen paha mieli ja stressa paljon tää tilanne... onko jollain muulla ollu tällästä, ja miten ootte edennyt, vai ootteko eronnut? Tää on oikeesti ihan kamalaa... en oo puhunu miehelle mitään vielä... ikää molemmilla tänä vuonna 21...
 
Kyllä mä ensin kävisin miehen kanssa läpi ne asiat jotka ärsyttää, mutta kyllä jo lähtökohtaisesti kuulostaa toi teidän tilanne aika hälyttävältä jos toinen vaan asuu sun kanssa ja pitää palvelijana. Ei kuulosta oikein parisuhteelta moinen.
 
Takaisin
Top