Mielipiteitä

Alssu 6248940

Vasta-alkaja
Moi. Olen yh-äiti ja haluisinkin tietää et mitä tekisit jos lapsellasi olisi akuutti tarve päästä ykstyiselle lääkärille niin voisitko ajatella käyttäväsi rahoituspalveluita jos ei olisi muutakaan mahdollisuutta toimia? Tarjollahan on nykyään jos vaikka millaisia paikkoja. On Lendoo,Nordea ja Sortteria ja jne...Mitä niistä voisit käyttää?

En mitään pikavippiä, vaan ihan perinteinen pankkilaina. Pikavipeissä on törkeät korot, joilla huijataan ihmisiltä rahat pois. Ensimmäiseksi kysyisin toki lainaa kaikilta sukulaisilta, jotta ei tarvitsisi pankkiin mennä. Aika moni sukulainen varmasti voi auttaa, jos lapsi todella tarvitsee lääkäriä. Ja kaikki mahdolliset säästötoimenpiteet, eli elämiskulut niin lähelle nollaa kuin mahdollista, jotta jatkossa tilillä olisi aina pieni bufferi eikä ikinä joutuisi samanlaiseen tilanteeseen ollenkaan. Pikavipit ovat hullun hommaa.

Olen ollut yllättynyt siitä kuinka hyvin julkiselta puolelta saa lapselle hoitoa, kannattaa kuitenkin ensisijassa ottaa yhteyttä julkiseen, uudestaan ja uudestaan, jotta ei tarvitsisi mennä yksityiselle.

Muokattu viimeksi:
Julkinen terveydenhuolto on lapsilla todella laadukasta ja hoitoon pääsee tarpeeksi nopeasti. Jos heti ensimmäinen ammattilainen ei anna aikaa tai lähetettä, niin uutta soittoa eteenpäin.

On kokemusta kolmen lapsen kohdalla monesta eri vaivasta. Julkiselta on saatu hyvää hoitoa, yksityistä on myös kokeiltu eikä siitäkään huonoa sanottavaa ole, mutta kun saatiin valita, kummalla hoidetaan, niin valittiin julkinen.

En siis ottaisi mitään lainaa yksityistä lääkäriä varten.

En ottaisi lainaa yksityistä lääkäriä varten tosiaankaan. Kyllä julkisen pitää pystyä asia hoitamaan jos tilanne on akuutti. Tai jos ei ole niin akuutti niin toki saattaa joutua jonottamaan aikansa, mut mieluummin pieni odotus, kun se että riskeeraa talouden.

Vaikea kuvitella tilannetta, jossa olisi akuutisti päästävä juuri yksityiselle lääkärille. Meillähän on julkinen terveydenhuolto juuri siksi, että tarvitsemaansa hoitoa saa, vaikkei olisi juuri rahaakaan. Ainut tilanne, jossa itse saattaisin käyttää yksityistä lääkäriä on sellainen, että lapsi tulisi kovin kipeäksi sellaisena aikana, jolloin meidän lähiterveysasemamme ei ole auki ja yhteispäivystyksessä olisi tuntien jono siellä lasten puolellakin. Silloin saattaisin harkita yksityistä, toki lapsen tilasta riippuen (eli lähinnä siitä, auttaisiko nopeampi hoitoon pääsy edes hänen oireisiinsa). Ja tässä tapauksessa lainaisin rahaa vanhemmiltani - pikavippejä en ottaisi.

Ja me siis käymme lähes aina julkisella puolella. Olemme aina saaneet siellä hyvää hoitoa ja myös nopeasti lähetteet eteenpäin (maitoaltistukseen, korvien putkitukseen jne).

Itse en enää jaksa odottaa et pääsen pojan kanssa tutkimuksiin kun kerran massu hänellä kiusaa. Tein jo päätökseni ja laitoin rahoitusyhtiön kilpailemaan minulle halvimman lainan. Meillä on kokemuksena se terveyskeskuksesta ettei homma toimi nopeasti. En siis mene enään sinne tämän asian tiimoilta. Sain sen verran edullisen tarjouksen lainasta et menen huomenna heti yksityisen puolen lääkärille ja toivon et hän laittaa poikani heti tutkimuksiin jos näkee sen tarpeelliseksi.

Meillä on saatu lähete vatsavaivoista neuvolasta. En tarkkaan muista, miten pitkään meni saada aika, mutta ei tuntunut pitkältä ajalta. Odotellessa pidettiin oirepäiväkirjaa ja käytiin verikokeissa. Jokainen käynti lastenlääkärillä on ollut perusteellinen, terveydenhoitaja + lääkäri on ollut varattuna tunti, kauemmin jos on hankalia tutkimuksia. Kun tuli vakavampia löydöksiä, niin pääsimme yliopistosairaalan lastenlääkärille alle viikossa. Nyt seuranta jatkuu molemmissa ja lähete on suoraan lasten polille, jos tulee mitä tahansa akuuttia vaivaa.

Omasta mielestäni lapsi on varsin terve. Silti saa perusteellista hoitoa.

Muokattu viimeksi:
Itse en enää jaksa odottaa et pääsen pojan kanssa tutkimuksiin kun kerran massu hänellä kiusaa. Tein jo päätökseni ja laitoin rahoitusyhtiön kilpailemaan minulle halvimman lainan. Meillä on kokemuksena se terveyskeskuksesta ettei homma toimi nopeasti. En siis mene enään sinne tämän asian tiimoilta. Sain sen verran edullisen tarjouksen lainasta et menen huomenna heti yksityisen puolen lääkärille ja toivon et hän laittaa poikani heti tutkimuksiin jos näkee sen tarpeelliseksi.
Mitä kautta olet yrittänyt saada lähetettä? Millaisin sanoin olet kertonut oireista? Minkä ikäisestä lapsesta on kyse?

Aloitin ihan vaan terveyskeskuksessa lapseni kanssa ja sieltä siis koitin saada. Lapsellani on massu kiusannut jo 3kuukautta ja päässyt vain perusverikokeisiin missä ei löytynyt mitään poikkeavaa. Verta tulee satunnaisesti kun hän käy vessassa isolla hädällä. Massuun myös sattuu liki joka päivä hänen sanojensa mukaan.

Aloitin ihan vaan terveyskeskuksessa lapseni kanssa ja sieltä siis koitin saada. Lapsellani on massu kiusannut jo 3kuukautta ja päässyt vain perusverikokeisiin missä ei löytynyt mitään poikkeavaa. Verta tulee satunnaisesti kun hän käy vessassa isolla hädällä. Massuun myös sattuu liki joka päivä hänen sanojensa mukaan.
Onko teillä ollut uutta käyntiä verikokeiden jälkeen? Oletteko kokeilleet odotteluaikana mitään kotikonsteja, esimerkiksi kuitulisää mahdollisen ummetuksena vuoksi? Laktoositonta ruokavaliota? Ruoka- ja oirepäiväkirja on hyödyllinen joka mihin lääkäriin sitten menettekin. Vähintään kolmen päivän ajalta ruuat ja oireet mahdollisimman pitkältä ajalta.

Miten lääkärissä meni?

Minun lapsella oli epämääräisiä vatsavaivoja pitempään. Ensin olin yhteydessä kouluterveydenhoitajaan. Tästä ei ollut apua, käytin lapsen lapsiin erikoistuneella osteopaatilla, yksi käyntikerta riitti ja maha kivut loppuivat.

Tutkittiinko keliakian vasta-aineita? :wideyed:

Meillä myös 3v pojalla on verta satunnaisesti kakassa ja joskus sanoo et vatsaa koskee.
Koska minulla on keliakia niin lääkäri heti halusi myös keliakian vasta-aineet pojalta tarkistaa, ja kohollahan ne oli. Nyt odotetaan tähystykseen pääsyä..

Takaisin