Mielipiteesi Äitien sota-ohjelmasta?

Rosalina

Foorumin legenda
Kesäkuunmammat 2015
Mitö olet mieltä uudesta Äitien sota-ohjelmasta?

Mä olen nähnyt vain mainoksia, mutta tuntuu pahalta ajatella, että tuollaisesta täytyy tehdä oikein formaatti. Äitiys ei ole mikään kilpailu eikä ole yhtä oikeaa tapaa olla äiti, kaikki ollaan erilaisia ja niin pitää ollakin. Kauheaa miten äidit on toistensa kurkuissa kiinni ja pönkittämässä omaa egoaan! Ei yhtään vähennä vanhemmuuden paineita moinen ohjelma...

...eikös television ohjelmista melko suuri osa ole tehty VIIHDYTTÄMÄÄN katsojia..elikkäs suomennettuna paskaahan sieltä pääsääntöisesti näkyy.

Olen nähnyt vain mainoksia, enkä katso yhtään jaksoa, sen verran ärsyttävän teennäisiä eroja mainoksessa on ollut ( " uraäiti "helmikaulanauhoineen, "kolitsihousuäiti" ja "hippiäiti" ) Että blaah.

Jännityksellä odotan millanen sarja on :D ikävä kyllä tuollaista vertailua esiintyy oikeassa elämässä vaikkei pitäisi :|

Voi olla että tulee katsottua ainakin eka jakso. Ihan vaan siksi että voi kauhistella taas että mitä pa**aa tv:stä tulee :grin

Mutta tuota vertailuahan ihan tosi elämässä, ilman mitään yliampuvaa viihde ohjelmaa. Monen monta äiti piiriä vierestä seuranneena se on just sitä "kilpailua", kenellä on se oikea tapa hoitaa/kasvaatta vaikka todellisuussa lopputulos on tärkein - tyyli on vapaa, kaikkein ikävintä on saman ikäisten lasten kehityksen vertailu yms. Eli aivan aiheesta sarjan idea tehty, mutta vaan tunteita kohauttavassa muodossa.
Itse ohjelmaa tuskin tulee katsottua, kun riittää sama aihe ihan tosi elämässä.
Onni on itellä se, että asutaan sellaisella alueella jossa ihmiset ovat aitoja eikä yritä olla muuta kuin on eikä pidetä kulissia päällä. Näitäkin löytyy; on rahaa millä mällättä, mut todellisuussa ollaan persaukisia velkavankeudessa painijoita, perhe elämä kukoistaa vaikka kotona asiat päin honkia.

Inhoan tuota kerskailua, vertailua ja kasvatus tapojen ohjeistusta(oikeaa lausetta en nyt tohon löydä) vertaan lapsi arkea koirapiireihin - vain minun tapani on oikea, vaikka se loppu tulos on se tärkein.

Oho, toistoa tuli aikalailla, mutta siitäpähän näkee kuinka ärsyyntyny oon äitien (ja myöskin joidenkin isien) kerskailuun yms.

Nää ohjelmat vaan tuntuu yllyttävän sitä vertailua. Siksi en tykkääkään. Pässeimmät ihmiset ottaa tuosta vain kimmoketta ja pönkittävät omaa egoaan samaistumalla toisiin samanlaisiin. Hohhoi...:shifty:

Äidit on niin ilkeitä toisilleen nykyään.:blackeye:

Riippuu ihan täysin siitä, miten tuo ohjelma on toteutettu. Parhaimmillaanhan se voikin toimia herätyksenä joillekin vanhemmille, jotka ovat juurikin tuollaisia, että katsovat muiden tapoja olla ja kasvattaa nenänvarttaan pitkin. Mutta jos se on huonosti toteutettu ilman riittävää määrää pilkettä silmäkulmassa niin sitten se voi ollakin tosi ärsyttävä ja vain lietsoa lisää vertailumielialaa.

Pitääpä katsoa, mitä sieltä tulee :)

Minä ainakin repesin noille mainoksille ja huumorillahan ne oli tehty :D provointihan vaan on keino herättää huomiota ja itse ohjelma voi olla mitä vaan. Mielenkiinnolla odotan ja tulen sitten kertomaan mielipiteeni itse ohjelmasta.

Yllättävän hyvä oli ainaki avausjakso :) Katri Sorsa on todellakin muuttunut parempaan suuntaan lapsen myötä <3

Olipas aloitusjakso jotenkin korni! Täyden kympin äidiksi valittu jaksoi korostaa olevansa omistautunut lapselle ja samaan aikaan painotti joka välissä sitä tärkeää äidin omaa aikaa jota on pakko saada viettää. Omasta mielestäni on aika kamalaa lapsen näkökulmasta tuollainen kulissiperhe jossa vanhemmat on-off-suhteessa, äiti päivät töissä ja joka päivä käy salilla. Eli lapsiraukka viettää päivän ensin päivähoidossa ja sitten illalla lapsiparkissa.

Minä katsoin kyseisen ohjelman ja minusta se oli ihan ok ohjelma. Jotenkin mä ajattelin, että sitä äitiyttä ois enemmän arvosteltu ja jotenkin mietin etukäteen, että onkohan se pelkkää haukkumista, mutta onneksi ei ollut. :)

Joo ja samaa mieltä on Jannina tuosta vanhempien ajankäytöstä tai itse tekisin toisin, jos äiti olisin. Tai siis itse en veisi päiväkoti päivän jälkeen lasta vielä lapsiparkkiin hoitoon, mutta jokainen tekee miten haluaa

Oli kyllä niin laimee, etten kehdannut 10 min pidempään katsoa. Tyhjänpäiväistä itsestään selvää lässytystä ja samat julkkikset, jotka tunkevat itsensä joka paikkaan. Mainos antoi ihan toisenlaisen kuvan.

Mä jotenkin kuvittelin, että tää olisi ollut joku keskusteluohjelma-tyylinen, jossa puidaan erilaisia tapoja kasvattaa ja olla äitinä. Mutta tää olikin joku ihan typerä julkkistyrkkyjen kodinesittelyohjelma! Olisivat nyt edes haukkuneet toisiaan kunnolla... :meh: Olen pettynyt.

Äärettömän vähän siinä käsiteltiin niitä lapsia. Mitä nyt salilta, fitness-harrastuksilta, julkisuudelta, kodin pikku tilpehööreiltä ehdittiin.

Olis edes tavismamoja!

Takaisin