Mielikuvia tulevasta vauvasta

Mulla on semmoinen tilanne että haluan antaa lapselleni mahdollisimman hyvän ja rakastavan kodin. Kaiken tuen mitä se tarvitse. Annan paljon rakkautta sille (en kuitenkaan saa hemmotella sitä pilalle), olen myös puhunut siitä mieheni kanssa, hän toimii samoin.

Sillä itse en ole saanut rakastava kotia pienenä eikä rakkautta eikä turva. Kurituskin oli ihan toista luokka että on jäänyt ihan traumoja. En haluaa että oma lapseni kokee semmoista ikinä.
 
Mä oon yrittäny kuvitella miltä meidän vauva tulee näyttämään, mut en vaan saa mitään selkeetä mielikuvaa siittä minkä näköinen voisi olla. Toivoisin että isältään peris ainakin tuon pituuden, kun itse oon tosi lyhyt ja mies onkin mua 40cm pidempi. Kunhan ei syntyisi ihan yhtä pitkänä kuin isänsä, hän kun on ollut 59cm pitkä jo syntyessään (painanut kuitenki muistaakseni alle 4kg). Oon kyllä pari unta nähnyt missä mulla on ollut jo vauva, mutta en yhtään muista miltä on niissä näyttänyt, muuta kuin sen että oon aina pukenut sen keltasiin vaatteisiin :D
Näyttipä se sitten miltä tahansa, niin täydellinen vauva se on silti, täydellä rakkaudella "valmistettu" :Heartred
 
Mielikuvia vauvan ulkonäöstä ei ole. Ehkä salaa mielessä toivon, että tämä vauva saisi isänsä ruskeat silmät.
Taitaa tästäkin vauvasta tulla tulevaisuudessa pitkä tyttö. Vaikka esikoinen oli syntyessään 49 cm, niin nyt 3-vuotis neuvolassa oli 98cm. Itse olen tuon ikäisenä ollut 94cm, mies 100cm. Siis hänellä on pakko olla isänsä pituusgeenit!

Mua kiinnostaisi minkä pituisia muiden lapset on ollut 3-vuotiaana? Olin vaan niin yllättynyt tuosta pituudesta, tuleekomeidän tytöistä jättejä?

Mutta vertailut sikseen. On ollut ihana huomata kuinka jokainen vauva on yksilö jo syntyessään. Piirteitä on vanhemmilta, mutta hyvin pian huomaa kuinka heillä on täysin oma luonne, tahto ja ilmaisevat mielipiteensä! Ihanaa nähdä pian millainen tyyppi täällä masussa on! :love7
 
Mun esikoinen oli ton 98 cm just 3 vee neuvolassa, nyt on hujahtanut ja jalka kasvanut ja ikää 3,5 v! 104 housut lyhyet, 110 vähän liian pitkät - kivoja nää välikokovaiheet!

Itse olin lyhyt kun synnyin (1kk ennen la:ta), mutta silti nykyään olen 170 pitkä..
Mun kaveri oli pidempi kuin minä kun syntyi ja on mua ehkä rintoihin asti :D



Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä poika 3,5 vuotiaana 104cm ja tyttö 99cm. Nyt 4 v poika 110cm ja tyttö toukokuussa 6v 118cm. Molemmat on kasvanut hoikkina ja pitkinä. Tyttö on ottanu viime vuoden aikaan parikin kasvuspurttia ja tuntuu et just piti ostaa 116cm housuja ja nyt täs kuussa ostin 122cm kun lahkeet jää taas lyhyeksi. Mut tyttö onkin pitkäjalkainen ja poika taas pitkäselkäinen...
 
Meillä niin, että poika käyttää 110 cm paitoja jo toista kuukautta, mutta 104 housut menee just ja just vielä.. Eli perinyt mun pitkän yläselän ja lyhyen muun vartalon :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Sama juttu täällä 110 cm vaatteita ostetaan. Tyttö on semmonen vanttera ja kaikki 104 cm paidat jo kinnaa hartioista. Housut menee vielä 104cm. Noissa on vaan hirveä koko ero. Ostin ensi talveksi talvitakin ja housut 110cm. Housut on kauheen pitkät! Onneks niitä saa vyötäröltä käännettyä ja kiristeltyä.

Me & I vaatteissa koko menee 110-116cm. Aika reiluja ovat, mutta ei kyllä pienempiäkään olisi voinut tilata.

Kai noista lapsista tulee nykyään pitkiä, saavat hyvää ravintoa! :)
 
Mua jänskättää miten paljon samannäköinen on tuo tuleva poika kuin esikoinen. Vai ovatko sitten ihan erinäköisiä :) Sais olla hieman pienempi ainakin syntyessään jos se pitää alakautta ponnata. Esikoinen kun oli 55cm ja 4700g. Onnex huomasvat sen ja syntyi sektiolla kun oli vielä perätilassa istuskelemassa. Ja ihan pikimusta pitkä letti oli jo syntyessään....
Nyt esikoinen on 1v10kk ja pituudessa huitelee ihan omilla käyrillään- On onnex tullut isäänsä eli on pitkä ja hoikka. Nyt jo käytetään 98 vaatteita kun muut liian lyhyitä. Mitä sitten on 3v neuvolassa vai tasaantuuko kasvu nyt pikkuhiljaa.
Mut toivottavasti tulis pieni tummatukkainen vesseli ja mielellään hieman rauhallisempi kuin tää isompi, josta jo ekoina päivinä näki että aikamoinen hulivili on tulossa. Koko ajan potki ja sätki, eikä yhtään malttanut olla paikallaan.
 
Takaisin
Top