Mieliala ja herkkyys

Mustaherukka812

Oman äänensä löytänyt
Joulukuiset 2021
Ovatko hormonit tehneet jo "tehtävänsä"? Loukkaannutko herkemmin? Ärsyttävätkö jotkut asiat enemmän kuin normaalisti? Vai oletko kenties paremmalla tuulella kuin ennen raskautta?

Itse huomaan olevani herkillä, erityisesti ihmisten jotkut kommentit todella voivat mennä ihon alle.

Nooh siis taidan olla hiukan pielipuoli. Iloa ja naurua löytyy, vastapainoksi itkemistä ja todellista raivoamista, mitä en muuten harrasta :angelic: yksi päivä aloin itkemään, kun hamppari oli hyvää mutta en jaksanut sitä millään syödä loppuun :laughing025

Mä huomaan ärtyvänsä todella helposti, vaikka normaalisti olen aika pitkähermoinen. Ja sitten välillä tulee ihan valtavia hellyyskohtauksia lapsia kohtaan. Tässä raskaudessa ei vielä ole ollut jatkuvaa liikuttumista, kuten muistan että joskus on ollut.

Mä oon kyllä normaalistikin ihmisiin kyllästynyt äkäpussi, mutta kyllä mä koen olleeni nyt ihan extra-kiukkuinen ja mieskin on saanut tästä osansa. :smiley-ashamed005 Ahdistun myös helpommin ja voimakkaammin. Ja tällainen vanha kyynikkokin on tirauttanut telkkarin ääressä muutaman kyyneleen. :grin

Mä oon ollut pääsääntöisesti hyvällä tuulella, kun tää raskaus tekee iloiseksi joka päivä eikä muut ihmiset ärsytä senkään vertaa kuin ennen. Mutta oon kyl huomannut et oon stressiherkempi. Aiemminkin mm. alhainen verensokeri ja huonot yöunet huononsi mielialaa mut nyt ne, ja pahoinvointi tekee olon niin uupuneeksi, heikoksi ja voimattomaksi että se välillä jopa itkettää. Jotkut sellaiset vähän haastavat tilanteet siis tuntuu ton takia joskus täysin ylivoimaisilta, eli semmonen henkinen joustavuus haastavissa tilanteissa on selvästi heikentynyt.

Olen huomannut että ahdistaa ja stressaan paljon herkemmin. On myös saanut aivan ihan uudet mittakaavat. Välillä tulee ihan kohtausmaisesti että kaikki ahdistavat asiat pyörivät mielessä samaan aikaa. Sama työstressin kanssa. Herkkyyttä en ole huomannut että se olisi lisääntynyt. Ketuttaa enemmän :jimlad:

tosi ikävä ominaisuus jos jatkuu. :sorry:

Takaisin