Miiuski ja herne
Jostain jotain jo tietävä
Tästä onkin jo vähän keskusteltu toisessa ketjussa, mutta haluaisin tietää miten teillä muilla toimii tuo vastuunjako vauvaan liittyen. Kun musta tuntuu että meidän perheessä mä kannan kaiken vastuun tytöstä ja välillä, kuten tänään, se pännii ihan sikana. Älkää nyt käsittäkö väärin, arvostan mun miehen panostusta kaikessa muussa kotiin liittyvässä, kokkina tekee melkein aina ruoan, pesee usein pyykkiä ja laittaa astianpesukoneen pyörimään jne. Mutta jotenkin kai ennen tätä vauva-arkea elin harhakuvassa että tässäkin asiassa jaettaisiin aika lailla tuo vastuu, tietenkin hoidan ruokapuolen mutta muuten. Jotenkin taas omassa fantasiamaailmassa kuvittelin että vuorotellen hyssitellään itkevää vauvaa uneen... Se totuus onkin sitten jotain aivan muuta. Meillä miehen pinna menee heti kun vauva alkaa itkemään, se vauva työnnetään mulle ja mies kehittää itselleen päänsäryn. Meillä karu totuus on se että vauva itkee paljon, niin paljon ja usein etten oikeastaan voi hyvin mielin jättää miestä ja vauvaa kahdestaan edes siksi aikaa että kävisin rauhassa suihkussa. Joskus yritetään kun vauva on hyvällä tuulella ja käyn pikapikaa suihkussa, mutta sitten tietenkin vauva alkaa taas itkemään ja mies on ihan raivoissaan. Ei siis suutu minulle vaan tilanteelle, ei vaan jotenkin osaa hyväksyä että vauvat nyt vaan itkee ja toisinaan sille ei voi mitään. Sitten kun vauva on hyvällä tuulella niin tullaan kyllä moikkamaan ja jutskaamaan hetkeksi, siis niin kauan kun miestä itseään huvittaa ja sitten hän taas jatkaa omien projektiensa parissa...Olen jotenkin nyt oppinut hyväksymään että tämä meidän tilanne nyt vaan on tällainen tällä hetkellä, mutta sitten joskus kun huomaan miten mies ehtii katsoa eri sarjoja netistä, pelailla ja skypetellä kavereiden kanssa ja itsellä ei sitä omaa aikaa ole yhtään, niin vähän kilahtaa. Onko tämä nyt sitten vaan se mikä minun pitää hyväksyä, että äiti on aina äiti ja isä on isä, vai miten teillä muilla toimii tuo arki??
Niin ja anteeksi pitkä aloitus, mutta halusin vielä mainita että mikä siinä on että öisin miehen on mahdollista herätä vauvan itkuun, avata silmänsä ja noteraata tilanne ja sitten nukahtaa onnellisesti uudestaan. Siis kuvitteleeko miehet että se vauva sitten itsestään rauhoittuu?? Itse en ainakaan voisi edes kuvitella jatkavani uniani jos vauva itkee hysteerisesti, vaikka kuinka väsyttäisi niin nousen ylös ja katson että mikä pientä tällä kertaa vaivaa.
Niin ja anteeksi pitkä aloitus, mutta halusin vielä mainita että mikä siinä on että öisin miehen on mahdollista herätä vauvan itkuun, avata silmänsä ja noteraata tilanne ja sitten nukahtaa onnellisesti uudestaan. Siis kuvitteleeko miehet että se vauva sitten itsestään rauhoittuu?? Itse en ainakaan voisi edes kuvitella jatkavani uniani jos vauva itkee hysteerisesti, vaikka kuinka väsyttäisi niin nousen ylös ja katson että mikä pientä tällä kertaa vaivaa.