Niin, milläs sen takois tonne miesten päähän, että ne lapset kaipaa seuraa jo hyvin pieninä. Mäkin oon monta kertaa sanonut miehelle, että silloin kun on sen vuoro hoitaa tyttöä, niin ei kannata luulla, että samalla voi kattoo telkkaa tai olla koneella. Neiti haluaa seurustella ja tylsistyy jos joutuu vaan istumaan sylissä. En myöskään halua, että hänet opetetaan jo pienestä vauvasta asti tuijottamaan telkkaa.
Toisaalta ymmärrän, että mies on työpäivän jälkeen väsynyt, eikä välttämättä jaksais aina viihdyttää tyttöä, mutta kyllä mäkin sitä omaa aikaa tarvitsen. Meillä auttoi vähän, kun kerran neuvolassa sanottiin, että tuntuu, että tyttö on kauheen aktiivinen ja koko ajan pitäis olla jotain virikkeitä tai muuten tylsistyy. Terkkari sanoi vaan, ettei siihen muu auta kuin viihdyttäminen ja sitten pitää vaan jaksaa seurustella toisen kans. Kerran sitten muistutin miestä tuosta ohjeesta ;)
Sekin on auttanut aina kun tyttö on oppinut jotain uutta esim. kääntymään mahalleen tai nousemaan konttausasentoon, niin silloin mieskin jaksaa keskittyä, kun on niin jännää seurata koska taas tapahtuu jotain.
Mutta kai se pitää vaan hyväksyä, että mies hoitaa tyttöä eri tavalla kuin minä. Ihan hyvinhän se sitä kuitenkin hoitaa, vaikka mä tekisin jotkut asiat erilailla. Ja kyllä lapsi sen sitten muistaa kuka häntä jaksaa viihdyttää. Eli se on mun mielestä loppujen lopuks miehen menetys, jos ei jaksa huomioida lastaan. Enkä usko, että se on lapselle haitallista, jos muutaman kerran viikossa jää vähemmälle huomiolle (ollessaan isänsä kanssa, kun äiti on kuntoilemassa).