Miehet & Raskaus

Jenni90

Asioista perillä oleva
Mielen kiinnosta ajattelin tämmösen topicin laittaa pystyyn. Kun tuli tuossa mieleen viime raskaudesta miehen tokaisu (laitoinkin sen tuonne raskaus ajan liikuntaan):
 Eli olin hommannut juuri kausi kortin finnbodylle ja olin ihan tohkeissani, kun kuulin, että  salilla järjestettiin erilaisia tanssi tunteja. ( Raskaus viikkoja oli varmaan 9  silloin )  Miehelleni sitten sanoin , että voisin mennä ystäväni kanssa sinne; niin mies kattoi ihan kiukus mua ja tokaasi, että: et sä voi mihinkään tanssimaan mennä, kun oot raskaana. Vauvan napanuora menee solmuun ja koristuu siihen.
No  en sitten enään koskaan sanonut, kun olin tanssimaan menossa.... 8]

Sitten eilen taas tapahtui ihan vastakohta;  mies pyysi multa kanto apua, yläkertaan olisi pitänyt kantaa jumalatoon tv ! oikeen taas kaksi ääri päätä ja miesten ajatusten juoksu !!! :D

Onko muiden miehiltä vielä tullut vastaavia kommentteja, töksähdyksiä, tekoja ? 
 
Mun mies on ollut niin ylihuolehtivainen alusta saakka, että välillä olen tiuskaissut etten ole sairas vaan raskaana! Varsinkin alussa otti päähän turha hössötys kun olo oli täysin normaali. Nyt kun maha on jo kasvanut ja alaselkä kolottaa ja liitoskivut vaivaa niin on vaan ollut ihanaa kun joku passaa ettei tarvi nousta kun kerran sohvalla saa lysähtää. Kovasti kyselee miten jaksan ja ei anna kantaa enää mitään. Kovasti mies myös silittelee masua ja puhelee vauvalle jo. Päivän aikanakin kun soittelee niin aina sanoo, että terveisiä masuasukille. emoticon Tosi suloista nyt mutta alussa meinasi kyllä hermot mennä.
 
Tuleva vauva on minun esikoinen ja miehekkeen toinen. Välilllä mies hyysää ja välillä pitäis kanniskella 15kg koiranruokasäkkejä... Ota siitä sit selvää :D Kyllä mies huomioi eri tavalla jos valittelen liitoskipuja tms. Lilypie Maternity tickers
 
Meillä mies on hyvin huolehtivainen ja virsinkin nyt kun jouduin jäämään sairaslomalle synnytykseen saakka. Se huolehtii suurimmanosan kotitöistä. Olen onneksi päivät yksin kotona joten saan itsekkin tehdä jotakin ettei se heti ole sanomassa että "kyllä minä voin". :)

Kaupassa antaa mun käydä mutta kerran viikossa käydään yhdessä ostamassa tulevan viikon ruokatarvikkeet&muut kodin tykötarpeet ettei mun tarvitse kantaa isoja kauppakasseja. 
 
Meillä mies auttaa onneksi nykyään kotitöissä todella paljon ilman että minä sitä komennan. Tulee töistä kotiin jos pyykit on koneessa ottaa ne sieltä pois ja laittaa kuivumaan, samoin tiskit. Mieheni on aina onneksi ymmärtänyt tilanteen että minä en ole yksin kotona joka siivoaa,laittaa ruokaa,hoitaa koirat jne. Olen todella ylpeä miehestäni .

Olen huomannut että mitä enemmän mulle tulee viikkoja ja masu kasvaa sitä enemmän se ottaa huomioon mun tarpeeni ja kysyy enemmän että miten voin ja sitten vasta kysyy onko vauva potkinut. Eli tässä vaiheessa ainakin kysymys kuuluu ensin miten minä voin ja jaksan :) On niin hellyyttävää kun tuleva isukki lukee aina kun viikkoja tulee lisää niin vaun sivuilta miehet osiosta eka jutun ja sitten katsoo vauvan kehityksen ja mitä mulle tapahtuu :) 

Mitenkäs muiden miehet nyt kun vauvan tulo ym. on paljon todellisempaa :)
 
Mulla on kanssa ihana mies joka on ihan satasella mukana tässä hommassa emoticon

Mut kyllä sillä on välillä hassuja letkautuksiakin, kuten "pitääks mun sitten syödä se istukka" emoticon tai "ei kai se synnytys sen kummempaa voi olla kuin hirven teurastaminen"...

Niin ja joskus kysyi neuvolantädiltä, että missäs vaiheessa sille vauvalle voi sitten alkaa syöttämään chiliä. Meni tätsä vähän hiljaiseksi. emoticon
 
Ihana lukea, että on ihania miehiä kaikilla; mutta kuulostaa välillä liiankin kliseiseltä ja kulssien pystyssä pitämiseltä. Eikö kertaakaan muka ole mies ottanut aivoon ? Tekeekö mies muka aina oikein  ? 

Voin tunnustaa, että mulla oli yhdessä vaiheessa kausi, kun pelkkä miehen nassu otti aivoon. Sama oli edellisessä raskaudessa. Ärsytti vain jotenkin ja en voinut yhtään sietää läheisyyttä mieheltäni.  Onneksi ohi menevää. :D Ja olin tosi veemäinen miehelleni. Raasu ollut aika kovilla.  Mutta  menkööt kaikki hormoonien piikkiin !
 
Jenni90 : Olikin kyse tästä hetkestä ja viimeviikoista/päivistä onko mies muuttunut raskauden edetessä pidemmälle ja raskaudesta tullut miehellekkin paljon todellisempaa. 
Ei voi sanoa että kulissien pitämistä jos joidenkin miehet on todella mukana jutussa ja enemmän osallistuu kotitöihi jne. Kaikilla se ei valitettavasti ole samanlaista. 

Onhan sitä hermotkin mennyt mieheen varmasti meillä kaikilla jossakin vaiheessa monestikki ,kuten tuolla toisessa topicissa siitä ollut puhettakin...  

jigglypuff ; voin vain kuvitella neukkutädin ilmeen emoticon Hienoa että miehesi on mukana raskaudessa täysillä,kyllä siitä tulee itsellekkin varma tunne siitä ettei jää asiankanssa ns. yksin kun vauva syntyy vaan on sitten todella isä joka auttaa arjessa, ei tule sellaista tunnetta että miten me sitten pärjätään kun vauva syntyy jos tuntisi olonsa nyt siltä että kaikki jää odottavan äidin harteille. Ja kun todella siihen vauvan syntymään ei enää kovin pitkä aika ole emoticon
 
Mun mies on ollut esikoisen kanssa tosi paljon, touhunnut ym. kun on huomannut etten oikeen meinaa jaksaa. Ja kantaa poitsua, ja nostelee niin mun ei aina tarvitse. Kotitöihin on myös kiitettävästi osallistunut. Kauppakasseihin en saa koskeakaan. :) Toisaalta sitten kaikki vauvan hankintoihin liittyvä on jäänyt mun vastuulle. Meillä ei olisi vielä mitään, jos olisin odottanut että mies ottaa asian esille... Vähän harmittaa, olisin toivonut häneltä enemmän aktiivisuutta asian suhteen. Toisaalta taas, oon tyytyväinen kaikkeen muuhun apuun mitä hän mulle antaa. Niin ja jokapäiväiset hieronnat kuuluu myös kuvioon. :)
 
Tuskin nyt Mira88 kannattaa niin itteensä ottaa. ;D

Meillä kans mies tosi paljon on esikoisen kanssa ja se on ihan huippua !  Varsinkin aina kun kylään mennään ja muutenkin kun autolla liikutaan, niin mies kantaa esikoisen istuimeen ja ottaa pois jne. Kuulostaa pienelle jutulle, mutta mulle se on suuri kun  esikoinenkin painaa sen 11 kg ja ei vielä kävele.
 
Jenni90 ; Ei pelkoa, en itteeni ottanut mitenkään.

Kyllä niitä miehiä varmasti me naisetkin otetaan pattiin välillä yhtälailla emoticon
 
Jenni90 samaa mieltä, että toi kun mies kantelee esikoista on ihan HUIPPU juttu vaikka moni voi ihmetelläkin että miten se nyt muka NIIIIIIIIIN huippua... :) Meidän herralla on myös ihan kivasti painoa ja vaikka käveleekin itse, eipäs kuitenkaan osaa esim. autoon tai rattaisiin nousta eikä portaita aina suostu itse menemään ym. Täytyy paljon myös kantaa ja nostella. Se on tosi raskasta ja ison masun kanssa aika SAIRAAN hankalaa!
 
Ihanaa, että miehesi  valvoo myös esikoisesi kanssa Viirukhan !
Toivotaan nyt kuitenkin, että levottomuus häväisi sielä; saisitte molemmat nukkua kunnolla yöt. Se on niiin plussaa kun saa yöt nukkua täysin. On ihan kun eri ihminen. 

Kiva kuulla taas sun kuulumisia viirukhan; saat taas vihdoinkin tänne kirjoiteltua! 
 
Miehen suusta: "Höh, taas pitäis nousta vessaan... tätä kai se on, kun odottaa vauvaa!" Ja se tuli niin sydämestä.

Vähän repesin emoticon
 
Ihana kommentti. emoticon
Sun olis pitänyt tökkiä miestä vielä virtsarakon kohdalle toistuvasti ja sanoa, että ei kun tältä se tuntuu!
 
nimenomaaan Hipsuli

Meillä miestä närästää armottomasti myötätunnosta ! :D
 
Mulla ollu koko ilta tosi hyvä olo!
Ei mitään oireita.

No me syötiin sitten iltapalaa ja Turo-Eemil söi puuroa; niin mies
 nousi yhtäkkiä pöydästä ja käveli ees taas ja ihmetteöi ääneen; että
"mikä smun mahaan nyt tuli. Maha  ihan kivi kova ja sattuu; ihan 
kun mua supistais"


Meillähän miestä myös närästää odotus aikana
Onneksi miehen supistukset meni ohi, eikä tarvinnu lähtee synnärille !
 
Takaisin
Top