Merkillinen unimaailma

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Myrna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Myrna

Oman äänensä löytänyt
Itselläni aloin aavistella plussaa siitä kun unissa alkoi olla jotenkin syvällisempiä yhteyksiä, selkeämpiä kuvaelmia ja tapahtumia. Flash backejä menneisyydestä, myös niitä ei mieluisia. Silti mieluummin nukun ja näen unia kuin valvon öitä.

Joskus nuorempana seurasin uniani niin paljon, että pystyin vaikuttamaan unessani tapahtumien kulkuun sen sijaan että kaikki vain näytettäsiin sinulle sellaisena kuin se annetaan.

Ajattelin että tämä foorumi voisi olla hauska purkausväline unista omine selityksineen, itse kun en näistä hirveästi viitsi työkavereille jutella. ☺️

Viimeisin:
-- istun luokassa ja haluan lähteä pois. Ahdistaa, ja tiedän että olen muista jäljessä ja joudun käymään kertaus kursseja/tunteja matematiikasta. Muut kun valmistuivat koulusta määräajassa. Itsellä hieman opinnot venyneet. Mietin aikatauluja ja keinoja, olen niin ahdistunut tästä että tunnen etten pääse koskaan maaliin tai että opinto-oikeus päättyy. Mietin opettajia ja sitä miten anon lisälupaa/aikaa. Ja miten selitän sen etten ole saanut opintoja etenemään.
--

Olen tämän nähnyt monesti. Se on todella ahdistava. AMK:n olen käynyt loppuun ja herätessä pitää oikein muistella että kyllä minulla on ne päättötodistus paperit. Lukiossa piti jokaikinen pitkän matikan kurssi mennä uusinnan uusinnan kautta läpi. En ymmärrä miksi en valinnut lyhyttä matikkaa. Kemian opinnot JYY:ssä nuorena jäivät kesken, ja se vielä haikeana muistona jäytää. Nyt asun Helsingissä.

Mä oon myös nähnyt paljon unia nyt ja vähän ennen plussaa.

Viime yönä mulla oli uni, että oltiin varhaisultrassa ja siellä löytyi onneksi heti syke ja sitten pienen alkion vierestä löytyikin puolta pienempi toinen alkio, jolla myös oli syke, mutta joka oli jakautunut, eli niitä vauvoja olisi ollut mahdollisesti tulossa kolme 😅 mutta sit heräsin huolissani, kun toinen alkio oli ollut niin pieni toiseen verrattuna.. en saanut enää unta ja jotenkin stressi keskenmenosta vaan nousi 🙄 jotenkin unen "huolestuneisuus" tarttui aamuun, vaikka periaatteessa unessa ei tapahtunut mitään pahaa.

Esikoisesta plussasin maanantaina, ja su-ma näin ihan koko yön unta positiivisesta raskaustestistä, et semmosen tein ja olin maailman onnellisin. Tästä kesäkuisesta alkoin testaamaan aivan liian aikaisin, kolme yötä ennen plussausta näin joka yö selviä unia että tein positiivisen raskaustestin, 3 negatiivista kerkesin liian aikaisin tehdä ennen kuin sunnuntai iltana sit tuli haamu näkyviin 😊 En oo aiemmin nähnyt unta ainakaan muistaakseni, missä olen tehnyt positiivisen raskaustestin paitsi silloin kun olen oikeasti pian tekemässä sen. Jännää

Esikoisen raskaudessa näin unta vauvasta vain yhden kerran. Ei ollenkaan klassisia vauva kuolee tai katoaa -painajaisia, joita oletin etukäteen näkeväni. Vain yhden kerran näin jo aika pitkällä raskaudessa unta, että vauva oli syntynyt, pidin sitä sylissä ja se oli niin suloinen ja ihana, että tunsin sen unessa.

Juuri niin suloinen ja ihana vauva sitten tulikin. ❤️

Ennen plussaa ja vähän sen jälkeen unet olivat aika selkeitä ja muistin herätessäni ne. Juuri ennen plussaa näin unta, että mies oli ostanut meille jonkun talon, joka ei sopinut meille yhtään. Unessa olin suuttunut miehelle (mikä on harvinaista kun en hänelle suutu kuin aniharvoin) tollasesta ostoksesta. Heräsin siitä unesta ja sama tunne oli herätessä keskellä yötä. Meni aikaa ennen kuin rauhoituin tunteesta ja sitten muutama tunti valvoin ennen kuin uudelleen nukahdin.

Ollaan kyllä etsitty taloa, jonka ostaisimme. Tuli uniin se, että tällä alueelta ei helposti meille mieleistä taloa löydy😅

Näin viime yönä unta että meidän vauva oli syntynyt ja se oli poika... Tosin se vauva oli aivan mun kummipojan näköinen joka syntyi elokuussa et voi olla et sekin sekoittaa. Mutta sit tää pahoinvointi on jotenkin erilainen ja paljon maltillisempi kuin esikoisesta joka on tyttö et se vois vähä kieliä.. Tosin saatan olla vielä niin aikaisilla viikoilla et ei oo vielä lähtenyt kunnolla käyntiin raskausoireet 😅 Tänään on kyllä jomotellut kohtua kooko päivän

En näe unia yleensä, mutta raskaana unimaailma vilkastuu. En voi kyllä sanoa että olisi kovin merkityksellisiä unia, lähinnä sekavia. Nukun myös tosi kevyesti ja herään todella helposti.

Esikoisen raskauden aikana näin kyllä ihania unia vauvasta, mutta ainakaan vielä en ole nähnyt sellaisia unia.

Mulla on kans ollut oikeastaan alusta asti levottomia unia! En tiedä onko tää henkistä vai kuuluuko ihan oireiden kirjoon esim hormonien vuoksi

Mullakin on unet lisääntyneet raskauden myötä, muutoin olen nähnyt aika vähän niitä viime aikoina. Yhtään unta raskaudesta tai vauvasta ei ole kuitenkaan vielä ollut. Sen sijaan vuosia sitten näin unen, missä synnytin pienen söpön karitsan, tiedä sitten mitä sekin merkitsi :tears::tears:

Mä nään muutenkin paljon unia, joten ei mun unimaailma oikein pysty vilkastumaan 😅 Keskenmenounia on ollut, minkä kyllä ymmärrän, kun se on viimeisin kokemus raskaana olosta.

Viimeyönä kannoin unessa vauvaa kantorepussa mutta vauvalla oli kutittavat viikset ( siis sellaiset kissan viikset) ja mietin että hitto kun on liian pieni vielä että muuten voisi kääntää kasvot menosuuntaan😁. Olen alkanut pitkästä aikaa myös puhumaan unissani. Viimeyönä heräsin omaan pölötykseen 😅 ja muutama yö sitten mies sanoi että olin höpötellyt.

Muokattu viimeksi:
Mulle on tullut paljon seksuaalissävytteisiä unia, niitä nyt sen kummemmin avaamatta. 🙈 Ehkä jopa jokseenkin ahdistavia sellaisia. Onko kellään muulla tai jotain tietoa tällaisesta, miksi raskaus aktivoi tällaisia unia? 🤭

Mä ihmettelen ettei hirveästi ole raskaudesta tai lapsesta unia tullut, muista kyllä tosi kummallisiakin. Vaikka päivisin on mielessä suurimman osan ajasta.

En ole nähnyt vauvaan tai raskauteen liittyviä unia. Kun aloitettiin yrittäminen, niin näin muutaman kerran unta synnytyksestä. Nyt raskausaikana unet ovat olleet villejä, sekavia ja suorastaan outoja, mutta ne eivät ole liittyneet vauvaan millään tavalla😄

Takaisin