Menkkamainen jomotus rv 27

Timjamiini

Vasta-alkaja
Hei!
Olen muutaman päivän ajan kärsinyt ajoittaisesta menkkamaisesta jomotuksesta (ei aaltoile eikä liity mahan kovettumisiin, tasaisesti vaan särkee) koko masun alueella ja ehkä vähän selässäkin. Menee kyllä panadolilla ja levolla ohitse. Soittelin kätilölle ja hän kehoitti ottamaan huomenna aamulla yhteyttä ä-polille. Voivat kuulema olla supistelua tai sitten ihan kohdun kasvukipuja, mutta parasta tarkistaa ettei kypsyttele paikkoja. Maha on jo aika mahtava ja selvästi kiivaassa kasvuvaiheessa. Olen ollut sairaslomalla supistelujen takia jo monta viikkoa.
Onko muilla kokemusta tällaisista kivuista raskauden tässä vaiheessa? [align=right] [/align]  
 
Hei!

Täällä on toinen jolla samanmoisia vaivoja.. Kivuttomia supistuksia on tullut jo viikolta 15 ja puolivälin jälkeen tosi tiheästi (käytännössä rasituksessa koko ajan)
Rv 24 mulle elkoi tulla myös tuollaisia menkkamaisia kipuja, tulivat aaltomaisesti eli kipu ei "jäänyt päälle". Niiitä saattoi tulla esim tunnin ajan n. 10 min välein. Kävin Naistenklinikalla jossa ei onneksi todettu muutoksia kohdunsuulla.. Seurantalinjalla ollaan niiden suhteen. Lääkäri sanoi samalla tavalla minullekin, eli voivat olla supistuksia ja voivat aiheuttaa muutoksia kohdunsuulla.. Tai sitten vain kohdun kasvukipuja. Saikulla oon ollut käytännössä tuosta lähtien, yritin käydä töissä välillä mutta supistukset lisääntyivät siihen malliin ettei siitä tullut mitään, lisäksi myös verta tiputteli eräänä päivänä josta seurasi yö sairaalassa seurannassa.. Saikulla siis ä-loman alkuun asti [:@]

Kaiken on kuitenkin lukuisissa ultrissa todettu olevan oikein hyvin. Eli otetaan rauhallisesti ja toivotaan ettei muutoksia tule ja suppailut lisäänny.. Lekuri sanoi minulle, että "joillakin nyt vain on supistusherkkä kohtu" eli välttämättä mitään noista ei seuraa ja vauva voi mennä yliaikaiseksikin kohdun kovasta harjoittelusta huolimatta [:D]
 
Takaisin
Top