Menikö vaunujen valinta nappiin?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tweety
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tweety

Näppärä viestien naputtelija
Apinoin tuolta muilta kuukausilta..

Meille ostettiin kavereilta käytetyt Gessleinin yhdistelmävaunut ja olen ollut todella tyytyväinen. Meillä käytetään vaunuja sekä kaupungissa, ostoskeskuksissa että mökillä ja koiralenkeillä.

Plussaa tulee heittoaisasta, hyvästä jousituksesta ja helposta kasaanlaitosta. Olen myös tykännyt puolipehmeästä kantokopasta, joka on helppo ottaa pois ja laittaa taas takaisin paikoilleen. Kuomun isossa taskussa mahtuu kätevästi kulkemaan mukana sadesuoja.

Miinusta taas leveästä pyörävälistä, bussissa hiukan hankala ajoittain. Huonot heijastimet, surrautinkin runkoon pitkät putkimalliset heijastimet.

Seuraavaksi pitäisi alkaa katsella matkarattaita..

Meillä Emmaljungan City Crossit kopalla, olen ollut tosi tyytyväinen kaiken kaikkiaan. Lumessakin tuntuu kulkevan hyvin [;)]

Meillä on sukulaisilta saatu ilmaiseksi Brion yhdistelmävaunut. Ei voi valittaa ku ei tarvinnu euroakaan maksaa [:)] En tiedä paljo noi maksais. Ainut huono puoli mikä olen noissa huomannu et kuomu ei pysy kovin hyvin ylhäällä. Et sitä saa olla koko ajan nostelemassa. En nukuta vauvaa ulkona kun ei tuohon parkkipaikalle kehtaa jättää. Saattaa joku käydä viemässä vauvan ja vaunut ja autojen pakokaasut tulee vaunuihin [&:] Mukavan kevyet vaunut ja nyt ku on paljo lunta nii pääsi hyvin liikkumaan [:)]

Meillä kans käytettynä ostetut gessleinit ja ollaan oltu tyytyväisiä. Kuomu vaan ei meinaa kunnolla pysyä ylhäällä. En sit tiiä onko se vaan meinä vaunujen ongelma vai kaikkien saman merkkisten???
Oon tykänny kans puolipehmeestä kantokopasta, jota on helppo kanniskella rappusissa. Mutta on siinä huonokin puoli, siihen ei meinaan saa oikein makuupussia mahtumaan. No, kertaakaan ei oo kyllä neiti ollu kylmissään ilman makuupussiakaan, vaikka ollu päällä tavalliset sisävaatteet ja talvihaalari.

Saatiin parvekevaunuiksi ilmaseks emmaljungan yhdistelmät, lähemmäs 10 vuotta vanhat. Menee hyvin parvekevaunuina, mut oon kyllä sen verran mukavuudenhalunen, että kyllä menis varmaan hermot, jos noilla joutuisin lykkimään lenkillä. niissä ei saa siis säädettyä työntöaisaa ollenkaan, joten ei mitään ergonomiaa ja tuntuu tosi jäykiltä verrattuna noihin remmijousituksellisiin "käyttövaunuihin". Mutta aivan loistavat siis juuri parvekekäyttöön!

Meilläkin Gessleinit ja ollaan oltu ihan äärettömän tyytyväisiä!! Jousitus oli meille ykköskriteeri, samoin heittoaisa oli must. Pieni koko oli lisäplussaa ja samoin olemme tykänneet puolikovasta kantokopasta. Ilmakumirenkaat oli meidän juttu ja nekin on toimineet kuten toivottiin. Eli ei moittimista. Paitsi joo, ne heijastimet!! Mäkin ripustin yhden joka suuntaan: eteen, taakse ja sivuille. [:)]

Meillä emmaljungan classicit joihin ostin samalla quadroliftin ( kantokassi/ lämpöpussi). Muuten olin tyytyväinen, kunnes tuli kylmät ilmat ja tuntui että neiti ei mahtunut vaikka laiha onkin niin kunnolla kantokassiin. Quadroliftin myin sitten juuri eilen pois ja hankin pari kk sitten citykopan niihin ja nyt olen tyytyväinen.
Luulen, että ens talvi kumminkin pärjätään jo ihan ratasosalla joten en ruvennut siksi kallista kantokassisysteemiä nurkissä säästelemään.

Me ostettiin käytettynä 08 Emmaljungan city cerox 360. Niissä on kääntyvät pienet etupyörät ja kantokoppa on kova. Ollaan oltu kyllä tosi tyytyväisiä [:)] Noi pienet kääntyvät pyörät epäilytti alkuun, mutta näppärät kaupungissa ja kerrostalossa. Meillä on tosi pieni hissi, joten heittoaisa on ollut ihan ehdoton!

Miinusta siitä, etteivät ihan kaikkein pienimpään tilaan mene autoon ja ovat ehkä raskaat nostella peräkonttiin (Janzukin varmaan huomas tän [:D])

Mulla on siskon matkarattaat kans lainassa ja niihin sais ton kopan napsautettua, mutta ei ole tullut vielä käytettyä. Menevät autoon kyllä puolet pienempään tilaan. Mutta en ole vielä jaksanu heittää niitä autonperään.

Kovasta kantokopasta oon kyllä tykänny, Hugo on nukkunu siinä kylässä ollessa. Joskus otetaan kylään pelkkä toi kantokoppa mukaan, niin ei saa siellä rauhassa nukkua. Mukana tuli vielä untuvainen lämpöpussi, jossa on kolot 5-pistevöille ja irrotettava lampaantalja tai mikä onkaan niin pohjalla [:)] Oon vaihtanu äp:n makuupussin nyt tuohon lämpöpussiin, kun on niin kylmä [:)]

Jos ostaisin uudet, voisin ostaa vastaavat, maalle kun muutetaan niin voisin ostaa Emmaljungan city crossit ja semmoiset kolmipyöräiset kätevät kapeat rattaat kaupunkirattaiksi.

Emmaljungan duo edge pehmeällä kantokopalla, olen ollut tyytyväinen, vähän ärsyttää vaan toi heittoaisan vaihtaminen puolelta toiselle ku se meinaa ottaa kuomuun kiinni eikä ole kovin sulavaa hommaa. Ajattelin kuitenkin että myyn nämä vaunut pois ja ostan seuraavalle ainakin sitten erillä kuosilla[:D]
lumessa vaunut ovat kyllä toimineen hyvin ja muutenkin rullaavat kivasti.

meillä on Emmaljungan Duo Edge Classic rungolla ja oon ollu tyytyväinen. Ostin ne käytettynä (ollu kahella lapsella käytössä joten oisko jotain -08 vuosmallia) Meilläkään ei meinaa kuomu pysyä ylhäällä, mut ei tuo paljon ole haitannu..Minusta tuo kova koppaosa on ihan must! Eihän ne kamalan pieneen tilaan mene, mut farmarin peräkonttiin mahtuu hyvin ja kunhan ratasosa vaihdetaan menee vielä vähä pienemmäksi...

Jep! Brio singit käytössä ja sopii meidän elämäntyyliin loistavasti! Saa helposti pakettiin ja autoon, mahtuu pieneen tilaan ja saa turvakaukalon ja rattaat samaan runkoon. Vaunukoppa tosi helppo irrottaa ja nostaa sisälle tai ulos. Välillä kopassa nukutaan myös sisällä vaikka yleensä kyllä ulkona. Ja tosiaan kääntyvät etupyörät helpottavat asiointia kauppoissa, kun vaunut pyörivät oman akselinsa ympäri. Ja "pidennettävä" työntöaisa sopii hyvin, ku mies on niin paljon pidempi.[:D]

Ainut miinus on mun mielestä se, et ton kuomun laskemiseen ja nostamiseen tarvis olla kolme kättä, ku pitää yhtä aikaa painaa kahdesta napista ja liikuttaa kuomua. No, siinäkin onneks harjaantuu...

Meillä on ne ihmeen Knorrit ja mun mielestä loistavat[:)] Olis hermot menny, jos olis pitäny niillä ikivanhoilla Emmaljungilla vedellä. Mummolassa käydessä välttelen vaunulenkkejä.

Talviominaisuudet on kyllä hyvät. Lumessa menee tosi sulavasti. Ainoat miinukset tulee pienestä kantokopasta, johon Niklas ei enää kohta mahdu ulkovaatteineen ja aika leveät ne on eikä oikein mahdu meidän takapihan portista. No portin vika kun on niin kapea[:D] Väritys ei oo ihan paras mahdollinen, mutta heijastimia ainakin löytyy! Niin ja tavaratilaan on kyllä hankala laittaa tavaraa, mutta ei siellä hirveesti tule mitään pidettyäkään.

Näissä vaunuissa tosiaan hinta-laatusuhde kohdillaan! Viime vuoden mallia ja vaan 265euroa maksettiin.

Melkein harmittaa, jos pitää sisarusrattaat hankkia jos meinaa toista lasta alkaa tekemään.. Olis noi sille toisellekin kelvannu!

Emmaljungat käytettynä. miinuksena paino kun raskas nostaa autoon ja pieni tavaratila. Muuten erinomaiset. Kulkevat hyvin myös lumessa.

Meillä muuten mahtuu farmariin noi gessleinit sillain, et ei mee koko takakontti vaunujen kuljetukseen. Eli siis sillain, et ne pyörät on samansuuntasesti, ku autonki pyörät. En mä tiiä mahtuuks muilla? Ku muistelen, et on jossain ollu puhetta, ettei vaunut mahu ku poikittain autoon...

Sartza, sama juttu, Opelin konttiin menee kanssa pitkittäin, kivaa kun jää toinen puoli takahotlarista muuhun käyttöön.

Meillä Ora Taiga 2010-yhdistelmät.
Tyytyväisiä kyllä ollaan. Lumessakin helppo työntää vaikka sitä aluksi epäilin. Myös helppo kasata ja pistää autoon. Onhan ne painavat mut se ei niinkään ole haitannut. Miinuksena et kuomu ei taho pysyä ihan ylhäällä kunnolla. Hyvä valinta siis kaikenkaikkiaan.

Meilläkin on Ora Taigat vm. 2010. Ihan tyytyväinen olen valintaan, tosin ne puhkeamattomat muovi(?)renkaat tuntuu olevan vähän liukkaat, ainakin parvekkeella tuntuu, että renkaat luistavat sivulle melko helposti. Jousitus on melko jäykkä, pääsin kokeilemaan ystäväni Ora Saaga -vaunuja ja niiden pehmeämpi jousitus oli Ora Taigan jousitusta parempi mielestäni.

Plussaa vaunuissa on heittoaisa ja pehmeä kantokassi. Menevät myös melko helposti automme ei niin suureen takakonttiin. Kuomun ylhäällä pysymisessä en ole huomannut ongelmia.

Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen vaunuihin. Jos saisin valita uudelleen, niin ottaisin varmaan saman mallin pumpattavilla renkailla, vaikka niissä onkin puhkeamisvaara.

amie, kiitosta vaan kysymästä. Hyvin on vaunujen kanssa mennyt. :D
Meillä vaunut on kyllä todella ahkerassa käytössä, mies käy joka  päivä vähintään 7km lenkin ja aina ottaa pojan mukaan. Kävelee möykkystä hiekkatietä osan matkasta joten kestävät ainakin ovat kun vieläkin ovat kunnossa. ;)
Meillä on ne kovamuovirenkaat jotka kyllä pitäis vaihtaa täyskumipyöriin nyt kesällä, on nimittäin aika kovaääniset. Mut todellakin tyytyväisiä ollaan, ei ole meillä moitittavaa! Kaikki pelaa hyvin. 

Minäkin olen tyytyväinen valintaamme, varsinkin se heittoaisa on ihan huippu, kun saa lennosta vaihdettua vauvan pois auringonpaisteesta :-) Ne kovat kennorenkaat ovat kovaääniset, mutta käsittääkseni vuoden 2011 mallissa vakiona tulevat pumpattavat renkaat.

Meillä mies tosin haluaisi matkarattaat, kun olisivat kevyemmät ja mahtuisivat auton takakonttiin (Taigasta pitää irrottaa toiset renkaat, että mahtuvat takakonttiin). Itse en koe matkarattaita tarpeellisiksi, Taigat pelittää tarpeeksi hyvin. (Ei me nimittäin niin kauhean usein lähdetä autolla niin, että pitäisi saada rattaat mukaan).

Takaisin