Menevätkö lasten nimet sekaisin?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Te, joilla on useampi lapsi: Sekoitatteko lastenne nimet? Tuleeko kutsuttua lasta usein veljen tai siskon nimellä?

Minä todellakin sekoitan! Ja miehen nimi unohtuu siinä sivussa. :grin Usein puhun lapselle tähän tyyliin (nimet muutettu): "Leevi, Otto, Eino - mikä sä nyt oletkaan, tules välipalalle". :hilarious:

Kahden lapsen kanssa ongelmaa ei vielä ollut, mutta nyt kun heitä on kaikkiaan neljä, suusta tulee usein väärä nimi.

Valitettavasti tässä vaiheessa joo. :facepalm: kahden kanssa ei (etenkään kun oli tyttö ja poika:D), mutta nyt kun on kolme niin huoletta menee nimet ristiin rastiin tuon tuosta. :rolleyes: vaikka inhosin pienenä just tätä ja olin vähän niinkö päättänyt, että mulle ei käy niin. Eipä. :grin

Sorry, lapset rakkaat! :Heartred

Menee! Välillä menee nuo koko lapset ihan sekaisin, kun kaksoset ovat kohtuullisen saman näköiset ja on tullut tilanteita, että en ole ihan varma, kumpi lapsi on kyseessä (esim samanlaiset vaatteet ja näen lapset takaapäin). Nimet sotken usein myös. Tulee huudettua jollain nimellä äkkiä, jos on joku tilanne. Aivojen mielestä ihan sama, vaikka huutaisi isommille vauvan nimellä.. :D

Siis todella paljon menee.. Saan sinne sekaan vielä eläintenkin nimet :D mulla se menee yleensä niin et sanon tyyliin lau..pet...jne.. Kunnes saan oikeen nimen alotettua..

Niin ja siis kolme lasta täältä löytyy. :)

Muokattu viimeksi:
Omia lapsia on vasta yks, mutta todellakin menee muiden lasten nimet sekasi vaikka tuolla pihalla, kun on piha täynnä naapureiden lapsia :grin Mielenkiinnolla odotan, et miten sitä oppii sitte ottamaan puheisiin tulevan kakkosen nimen, kun on tottunut komentelemaan vain *esikoista* :D

Meillä on vasta yksi lapsi, mutta sehän ei estä sotkemasta. Välillä sotken miehen ja lapsen toisiinsa, välillä taas miehen ja veljeni. Mies ja veli menee ehkä siksi sekaisin että miehen sairastaessa on veli paljon auttanut ja taitaa lapsellekin olla jonkinlainen "isänkorvike". Lähellä oleva aikuinen mies siis.

Takaisin