Menettämisen pelko

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Menettämisen pelko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
M

Menettämisen pelko

Vieras
Kuten jo otsikointikin sen jo kertoo niin ongelmani on ihan hirveä lapsen menettämisen pelko. Olen raskaana 21. viikolla ja useamman lapsen äiti. Jostakin kumman syystä minulla on koko ajan sellainen tunne ettei tämä raskaus pääty toivotulla tavalla. Aikaisemmat raskaudet ovat siis menneet suhteellisen hyvin joten en voi käsittää, mistä tällä kertaa tulee nämä pelot :( Koskaan aiemmin minulla ei ole ollut moisia tuntemuksia. Muita? Löytyykö?
 
Olethan kertonut asiasta jollekin? Siis esim neuvolaan? Tärkeää olisi varmaankin ettet jää asiaa yksin miettimään! :Heartpink
 
No voi sua! Kai aika monilla on tuollaisia ajatuksia. Mutta jos ne kasvaa suhteettoman suuriksi, on hyvä asiaa purkaa neuvolassa. Onko sulle sattunut lähiaikoina jotain ikävää, minkä takia olisit normaalia enemmän herkillä? Kerro ihmeessä huolestasi!
 
jos jotakuta vielä huolettaa vastaava asia omassa elämässään...:
minulla oli sama tilanne keskiraskaudessa, 3 lasta ennestään. Hirveän voimakas menettämisen pelko iski rakenneuultran jälkeen. Mutta luulen sen johtuvan siitä, kun en alkuun halunnut hyväksyä raskautta, tosin suunnittelin salaa mielessäni tulevaisuutta 4. lapsen kanssa. Keskeyttää en halunnut missään vaiheessa raskautta. nyt, kun raskaus on viimeistä kuukautta vaille lusittu, menettämisen pelko on enää muisto vain. tosiaan neuvolassa siitä kerroin ja juteltiinkin. se helpotti. Pelko on hälvennyt myös, vaikka vauvan kasvua seurataan ja edelliskerralla lääkäristä vaistosin ettei pieni aivan kunnossa olisi(hän ei sitä voinut ääneen sanoa kun ei ollut varma asiasta). nyt tiedän, että vauva todennäköisesti kunnossa ja kasvu tasaista omilla käyrillään :)
 
Takaisin
Top