Meneekö nimet sekaisin?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Meneekö muilla nimet joskus sekaisin? Lasten nimet keskenään tai kutsutko koiraa joskus vahingossa puolison nimellä?

Olen alkanut koiraa kieltäessäni kutsua sitä lapsen nimellä..:hilarious: Äitini taas usein kutsuu minua miehensä nimellä.

Kyllä. Joskus kutsun pikkusiskoa isosiskon nimellä. Isosisko kyllä huomauttaa aika pian, että ei tarvitse vaipanvaihtoa tai tuttipulloa :)

Tyttärien nimet menivät aiemmin sekaisin. Se oli jotenkin ymmärrettävää, kun olivat lyhyellä ikäerolla ja nimet samalla alkukirjaimella. Kolmanteen lapseen on pitkä ikäero ja kolmannen nimi on selvästi erilainen, silti sekotan keskimmäisen ja Kuopuksen nimet usein.

Muuten en pahasti sotke nimiä.

Menee joskus. Vauvaa tulee joskus vahingossa kutsuttua isoveljensä nimellä...
Äitini aina sotkee minun ja siskoni nimet keskenään. Joskus on kutsunut myös esikoista meidän koiran nimellä. Kaiken huippu oli kuitenkin se, kun jutteli vauvalle ja totesi "oivoi, söpö haukku olet" .... :rolleyes::hilarious:

Kolmannen syntyessä alkoi menemään lasten nimet sekaisin. Tiesin siis kyllä itse ketä tarkoitin, mutta suusta tulee väärä nimi ulos. Kaikilla lapsilla samalla alkukirjaimella nimet.

Lapsia on vasta yksi, mutta silti olen onnistunut sotkemaan nimien kanssa. Olen kutsunut meillä hoidossa ollutta kissaa lapsen nimellä ja veljeäni mieheni nimellä. Miehen ja veljen nimien sotkeminen johtui varmaan siitä että mies oli sairaalassa ja veli autteli milloin missäkin.

Takaisin