Meikkaus raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felinea
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Felinea

Oman äänensä löytänyt
Mitä mieltä ootte tai onko jollain ihan tietoa. Onko raskaana turvallista meikata vai vaikuttaako ne kemikaalit vauvaan? Mietityttää tämmöset jo valmiiksi.

Enpä ole koskaan kuullut et vaikuttais :o Eikai meikit niin imeydy? Tukkaa en uskalla värjätä ja itseruskettavan olen lopettanut mutta meikkiä tulee käytettyä silloin tällöin.

Kyllä perusmeikkejä voi käyttää raskausaikana. Toki raskausaikana voi jo totutella hajusteettomampaan elämään jota vauva tarvitsee. Itse meikkasin ja myös värjäsin hiukset muutaman kerran raskausaikana. Toki kemikaalikuormaa on hyvä vähentää joka paikasta jos niiden kanssa on liikaa tottunut lotraamaan.

Meikistä esimerkiksi ripsiväri ei imeydy ihoon, mutta jos erittäin paljon laittaa isolle alueelle (kasvot ja kaula) esimerkiksi meikkivoidetta, niin tämä imeytyy jonkin verran ja voi vaikuttaa sikiöön. Suurempi haitta kuitenkin on laajalle alueelle levitetyt kosteusvoiteet, jos ne sisältävät paljon kemikaaleja, kuten parabeeneja ja ftalaatteja.

Meikeissäkin on hyvä tarkastaa, mitä kaikkea ainetta ne sisältävät, jos on laajalle alueelle leviteltävä meikki kyseessä.

Ite en millään jaksa uskoa, että kohtuullinen määrä arkimeikkiä lasta vahingoittaisi, ainakin itse terveen tytön sain, vaikka lähes joka päivä käytin ripsaria + meikkivoidetta :) Hiuksia en värjännyt raskausaikana enkä värjäile muutenkaan enkä lätrännyt mitään kokovartalovoiteita, käytössä oli pelkästään hajusteettomat kasvorasvat ja käsivoidetta silloin tällöin. Pyykinpesuaineet vaihdoin raskausaikana hajusteettomiin ihan vain tulevia vauvapyykkejä ajatellen.

Tämä on sellainen asia jolle en ole itse kyllä suonut ajatustakaan. Olen aina meikannut, käyttänyt voiteita, hajuvesiä, shampoita yms. normaalisti..Siis toisin sanoen olen elänyt ihan normaalia elämää kosmetiikan kanssa olin raskaana tai en. Enemmän pidän noita kaikenmaailman saasteita tuolla ulkoilmassa pahempina mitä joku voide jota sipaisen iholle. En minä sitä syö!
Neuvolassakin monesti ovat kehuneet uutta hiusväriäni tai muuta vastaavaa, siellähän sitä listat kielletyistä asioista jaellaan :D Ja siis en tarkoita sitä, että neuvolan sanat ovat laki vaan lähinnä sitä, että eiköhän tässä ole aikalailla kaikki kohta raskaana oleviltakin niin kielletty, että kosmetiikkakin niihin kohta lukeutuu!

Se, että synnyttää terveen lapsen ei ole koko totuus. Esimerkiksi äidin tupakointi raskausaikana vaikuttaa poikalapsen siittiötuotantoon aikuisena. Kemikaaleilla on paljon eri vaikutuksia eikä kaikki näy heti epämuodostuneena päänä.

Ite en ainakaan käyttäny voimakkaita tuotteita, kuten hiuslakkaa tai kynsilakkaa. Hajukin teki jo pahaa, ees ajatuksen tasolla. Ripsaria ja luomiväriä ja peitepuikkoa kyl käytin. Hiuksia lakkasin blondaamasta heti kun kuulin että oon rasklaana, annoin vaan kasvaa.

Mulla nyt onneksi muutenkin meikkaus vähentynyt kun en töissä käytä. Vain silloin kun tähellisempää menoa, kerta viikkoon/kahteen. Pitääpä tutkia nuo kousteusvoiteet kun niitä kuivan ihon takia käytän.

Pitää laittaa peruukki päähän niin kauhea juuri kasvu ei haittaa :D ehkä täsä tulee sit samalla kasvatettua oma väri takas.

Mä kyllä käytän meikkiä yms ihonhoitotuotteita ihan niinkuin ennenkin. Oon niitä naisia, jotka ei vie edes roskapussia ulos laittautumatta... :grin

On ollut niin paljon koulukiireitä että en ole ehtinyt tänne juuri katsomaankaan. Kiitos kaikille vastauksista, kiva jos arkimeikistä ei ole haittaa. :) Ehkä mietin joskus näitä vähän liikaa. :oops: Pitänee katsoa onko käyttämissäni voiteissa noita ikäviä aineita viimeistään sitten kun se on ajankohtaista.

Takaisin