Matkustaminen

katkis16

Jostain jotain jo tietävä
Moikka! Meil ois thaimaan matka tiedossa n. Rv 24-26 kahdeksi viikoksi. Mitä mieltä ootte, voisiko sinne lähteä hyvin mielin?
 
Sinne vain, katski, hyvillä mielin. Itse kävin edellisessä raskaudessa Sloveniassa samoilla viikoilla.
 
Me käytiin thaimaassa joulukuussa -13 ja veljen vaimo oli raskaana sillai et poika synty helmikuun alussa.. hyvin meni reissu pääosin, lentokoneessa pitää juoda ja liikkua paljon ja säännöllisesti ja tukisukat on suositeltavat, matka on kuitenkin sen 13h.. ja tosiaan vakuutusjutut kannattaa selvittää.. sillä oli thaimaassa toisen viikon lopulla kova väsymys ja huonoo oloo, mut kun muisti juoda riittävästi ni virkisty.. mitään ruokamyrkytyksiä tms ei ollu...

Me ollaan suunniteltu matkaa tammikuun alkuun, ajateltiin viikon löhölomaa jossain kanarialla tms.. ku ei sit vauvan kans heti pääse lähteen..
 
Kiitos teille vastauksista. Eiköhän me uskalleta lähteä :) onks teillä suositella jotain vakuutuksia tai et mitä niiden pitäis sisältää? Mul on iha perusvakuutukset olemassa, mut raskausvakuutuksista ei oo mitää hajua.
 
Mie olin kans thaimaassa 4 viikkoo lokakuussa, poitsu synty helmikuussa.
Mulla piti varuiksi olla joku lääkärin lupalappu et sai lentää, mutta se oliki vuosi 2008...
Saatiin silloin raskauden takii ekasta rivistä paikat niin oli vähä enemmän jalkatilaa ja helpompi liikkua.
Tarkkana mitä söi ja hygienia...
Hyvin meni.
Hyvää matkaa :) ihanahan siellä on sievää raskausmasua kantaa bikinit päällä rannalla.
Thaimaalaiset oli kovia ihailemaan vauvamahaa!
 
En osaa muutoin sanoa mutta luin vähän aikaa sitten lehdissä olleen jutun kuinka naisella käynnistyi synnytys ennenaikaisesti ja vakuutus ei korvannut mitään. Tuli ongelmia ja komplikaatioita jne joten suosittelen tosiaan käymään vakuutusyhtiössä ja lukemaan pienellä präntätyn. Toki se että reissussa sattuu on epätodennäköistä joten varmaankin kunnon vakuutuksen kanssa se on turvallista.
 
Me ollaan menossa Kanarialle marraskuussa, jolloin rv 14+ -15+. Otan maitohappobakteerit käyttöön, niinku varmaan muutenki ottaisin ja katson vähän tarkemmin mitä syön. En usko sen olevan ongelma.
Mietin vaan et oon aina haaveillu siitä veneen perässä leijumista sillä jollain liitovarjolla, mikä ikinä sen nimi nyt sitte onkaan. Ei varmaankaan haittaa noilla raskausviikoilla? Mitä ajattelette? :)
 
Riippuliidosta siis :) mä en usko, että siitä mitään haittaa on, mut kaikkea ns. Extreme urheilua tulisi välttää. Mut ehkä kantsii kysyy viel niiltä siellä :)
 
Meillä on kahden viikon kanarian reissu varattu tammikuulle. No stress, katson likempänä, jos on jotain lähtöä/olemista hankaloittavia esteitä..
 
Olin esikoisen kohdalla viikot 5-17 ulkomailla koko sen 3kk. Itseasiassa USA:ssa.
Ajattelin ottaa rennosti ja kun tarjoutui mahdollisuus kokeilla vesihiihtoa ja renkaassa roikkumista veneen perässä, niin tietenkin kokeilin! Tuolla tuo terve taapero höpisee isin kanssa menemään :smiley-bounce012

Eli en näe ongelmaa. Vitamiinit ja maitohappobakteerit ottaa mukaan, niin ei pitäisi olla ongelmaa. Minulla se rasvainen ruoka sai pahan olon aikaiseksi, mutta niin myös kasvikset ja lihaton ruoka. Eli katsoo itselleen sopivaa ruokaa.
 
Mistä apua matkapahoinvointiin? Joudun bussiin useaksi tunniksi ens viikolla.
 
Ne seaband rannekkeet jeesaa ja sit oli joku lääke mitä sai syyä. Apteekissa osaavat kyllä neuvoa oikean!
 
Pitääkö sea bandista olla se raskausversio vai voiko tavallista käyttää? Täällä tuppukylässä oikeen uskalla mitään raskauteen liittyvää ostella.
 
Eikai niitä mitään raskausversioita oo? Kaikki samanlaisia ja sopii raskaus- sekä matkapahoinvointiin. Aikuisille ja lapsille on erikokoiset rannekkeet.
 
Onko muille tulossa ulkomaan matkoja raskausaikana? Mulla olisi tiedossa Kiinan reissu viikolla 13...vähän mietityttää, mutta kyllä sinne lähdetään. Sitten olis työmatka lontooseen viikolla 19
 
Heippa! Me kaavaillaan juuri hiihtolomareissua (ja sitä, mennäkö vai eikö mennä). Loma alkaa 22.2. ja reissu kestäisi max. sen viikon, Eurooppaan olisi tarkoitus suunnata. Mitä kokemuksia teillä on vikalla kolmannella matkustamisesta? Ja millaista kohdetta (Euroopassa) suosittelisitte? :)

Mulla olis tuolloin rv 30 menossa, eli ihan sallittuahan matkustaminen kyllä on. Tähän asti raskaus mennyt oikein hyvin ilman pahoinvointia tms, joskin eilen alkoi pienet harjoitussupparit. Edellisessä raskaudessa oli taas hillitöntä pahoinvointia aluksi, mutta helpotti loppua kohden. Silloin ei matkustaminen tullut oikein kysymykseen loppuraskaudesta, kun vauva syntyi joulukuussa eikä syksyllä lomia ollut.
 
Mä olin alkuraskaudessa matkalla Italiassa ja tammikuussa lähden myös kaukomatkalle :) Kun vointi on ihan hyvä niin miksei sitä voisi lähteä.. Huolehtii vaan hygieniasta ja ruokavalinnoista hyvin :) Sekä varaa tarvittavia lääkkeitä mukaan. Lääkäri suositteli hyviä lentosukkia ja jaloittelua n. 30min välein koneessa.
 
Takaisin
Top