Matalat veriarvot

Kyfi7851260

Vasta-alkaja
Hei, eka raskaus, ja kävin rv 10 verikokeissa. HCG- arvo oli vain 3ug/l ja s-pappa 418 mU/l, eli todella matalat. Varhaisultassa todettu viikot ja siellä oli rv 7 kaikki hyvin. Seuraava ultra olis vasta parin viikon päästä. Miten toimia?

Toi hcg-arvo on kyllä tosi matala. (Täällä viitearvoja). Olisin yhteydessä neuvolaan, sieltä varmasti osataan neuvoa.
Juuri noin, yhteys neuvolaan...se on oikea paikka josta sinua tarvittaessa osataan ohjata eteenpäin tai esim uusiin verikokeisiin, sillä kyllä labroissakin virheitä sattuu, valitettavasti.

Tuo hcg arvo joka sinulla on mitattu ei ole ilmeisesti sama/ilmoiteta samoissa yksiköissä kuin nuo linkatut viitearvot. Älä siis siitä suoraan tulkitse jonkun olevan pielessä 🩵 Noita arvoja ei kannata itse yrittää tulkita, eikä ne kaikille ilmeisesti tästä syystä edes tule kantaan näkyville. Nuo yhdistetään nt-ultran tuloksiin josta vasta saadaan riskiluvut. Näin olen käsittänyt. Multa otettiin vain Nipt joten omakohtaista kokemusta ei ole antaa. Täältä foorumilta löytyy kuitenkin muitakin ketjuja aiheesta ja omassa la-ryhmässä oli näistä puhetta. Tsemppiä 🩵

Joo hei toi hcg ei oo samanlaisesti mitattu/ilmoitettu, kun noi viitearvot tuossa linkissä. Siis oon ymmärtänyt, että nämä mitä mitataan nt-ultraan kertoo lähinnä istukan toiminnasta tms? Ja sit oon käsittänyt että se mom arvo mitä otetaan ois jollain tapaa merkittävämpi kuin nämä pelkästään, mutta en tiedä senkään tulkinnasta mitään.

Mulla on kaksi lasta ja niskaturvotus ultran verikokeet otettu joskus 10+ viikolla. Ensimmäinen arvot on ollu S -hCGBV/D vajaa 50 ja s-pappa vajaa 2000. Toisessa raskaudessa hcg 90 ja s-pappa 460. En kyllä ymmärrä mitään noista arvoista ja mullaki ihan tosi erilaiset arvot, mutta molemmista vauva syntyi ihan terveenä. 🤷 Noita on kauheen hankalaa yrittää tulkita ja se nt-ultra tosiaan vaikuttaa niihin lukemiin. Monessa paikassa noita ei edes julkaista kantaan etukäteen ettei aiheuttaisi turhaa huolta. ♥️ Jos huolettaa niin aina voi soittaa neuvolaan. Hirveesti tsemppiä. ♥️

Takaisin