Masukuvia rv 21 ja 22.

Puolukan varpu

Oman äänensä löytänyt
Mulla on pienimuotonen masukriisi. Tuntuu että olen valtava 🙄
Olis kiva jos jakaisit sun masukuvan näiltä viikoilta tähän alle. Omani laitan myös kunhan saan sellaisen otettua huomenna 🙂

Minulla rv21 menossa, ja koen myös olevani valtava. Kolmas lapsi tulossa. Esikoisesta maha oli tällainen joskus viimeisellä kolmanneksella. Kuvaa en taida laittaa, pahoittelut siitä. Olen melko introvertti ja kuvan laitto ei ole minun juttuni.
Odotan mielenkiinnolla (=kauhulla), mihin mittoihin tässä vielä ennen syyskuuta päästään. :Grimacing Face:

Ja pahoittelut, kun näköjään tulin häiriköimään syyskuisten omaan keskusteluun. Hyppäsin tänne foorumin uusimmista viesteistä, enkä katsonut tarkkaan, mihin hyppäsin. En häiritse tämän enempää. Odotan siis myös syyskuista, mutta en ole tänne kirjoitellut. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Minulla rv21 menossa, ja koen myös olevani valtava. Kolmas lapsi tulossa. Esikoisesta maha oli tällainen joskus viimeisellä kolmanneksella. Kuvaa en taida laittaa, pahoittelut siitä. Olen melko introvertti ja kuvan laitto ei ole minun juttuni.
Odotan mielenkiinnolla (=kauhulla), mihin mittoihin tässä vielä ennen syyskuuta päästään. :Grimacing Face:
No mä ymmärrän sua äärettömän hyvin.. Mulla "pienimuotonen" tarkottaa samaa kun kauhee katastrofi.. En ymmärrä miten voin olla näin iso. Ja masun hyväksyminen on jostain syystä nyt myös ihanaa toki - mutta myös tosi tosi hankalaa.. Oon yrittäny google haulla katsella tämän kokosia masuja, haen sillä itelleni jotain varmennusta siitä että on ok olla näin iso jo nyt.. Mut kyll noi "ootpa iso jo" ja "oi kohta teill on vauva" kommentit vaan menee ihon alle :(

No mä ymmärrän sua äärettömän hyvin.. Mulla "pienimuotonen" tarkottaa samaa kun kauhee katastrofi.. En ymmärrä miten voin olla näin iso. Ja masun hyväksyminen on jostain syystä nyt myös ihanaa toki - mutta myös tosi tosi hankalaa.. Oon yrittäny google haulla katsella tämän kokosia masuja, haen sillä itelleni jotain varmennusta siitä että on ok olla näin iso jo nyt.. Mut kyll noi "ootpa iso jo" ja "oi kohta teill on vauva" kommentit vaan menee ihon alle :sad001
Viikonloppuna kuultua: ”oletko varma, ettet odota kolmosia.” :Grimacing Face: :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Täällä kans maha kasvaa kauheeta vauhtia, ensimmäinen lapsi tulossa niin hankala sanoa onko iso vai ”normaalisti” kasvanut maha😅 Eilen kyllä neuvolassa lääkäri sanoi sydänääniä kuunnellessa suoraan että iso maha viikkoihin nähden 🙈 (rv18)
Stressiä en osaa ottaa, ihanaa että alkaa jo kunnolla näkyä ❤️

Niin, ja kauniita olette kaikki, isoista kummuista huolimatta❤️

Rv21 nyt. Esikoista odotan ja masu tuntuu kyl tosi isolta jo. Mulle myytiin toissapäivänä bussissa lastenlippu, joten tuskin se muille vielä niin pistää silmään:tears: Mahat kasvaa niin eri tahtia riippuen kohdun asennosta, edellisistä raskauksista, omasta pituudesta ja mistähän kaikesta muusta. En olisi huolissaan, vaikka oman mahan koko on yllättänyt. Ikävää kyllä, että muut luulee, että on ok kommentoida masua ja sen kokoa! Ne ihmiset ei tiedä yhtään mitään juuri sun raskaudesta ja masusta, joten ne kommentit voi ohittaa saman tien. Mulla vatsaa kasvatti heti alussa jo valtava nestekysta munasarjassa, joten oikeasti, ei se mahan koko ole muiden kommentoinnin asia😤

Liitteet

• 30e18b95-d9d3-45a0-88f3-4ef8b134ee14.jpg
    30e18b95-d9d3-45a0-88f3-4ef8b134ee14.jpg
    75.4 KB · Katsottu: 75
23+1 tänään kuvattuna. Onko muita kenellä ei juuri mahaa näy? Mun maha taitaisi mennä läpi vaan turvotuksesta.
IMG_20230524_132835129.jpg

Mulla on pienimuotonen masukriisi. Tuntuu että olen valtava 🙄
Olis kiva jos jakaisit sun masukuvan näiltä viikoilta tähän alle. Omani laitan myös kunhan saan sellaisen otettua huomenna 🙂

Mitä sinulle kuuluu?
Muistan, että meillä lasketut ajat lähekkäin. Minulla maha melkoisen valtava. Töissä sain jo kesäkuussa ihmettelyä kun en ollut vielä jäänyt raskausvapaalle. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Osittain maha iso siksi, että vatsalihakset ovat kyllä tässä kolmannessa raskaudessa jo kauan sitten häipyneet sivulle. Asennoidun jo erkauman hoitoon…:Grimacing Face:
Olo on sellainen, että saisi jo ruveta käynnistymään… rv 38+4 menossa.

Mitä sinulle kuuluu?
Muistan, että meillä lasketut ajat lähekkäin. Minulla maha melkoisen valtava. Töissä sain jo kesäkuussa ihmettelyä kun en ollut vielä jäänyt raskausvapaalle. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Osittain maha iso siksi, että vatsalihakset ovat kyllä tässä kolmannessa raskaudessa jo kauan sitten häipyneet sivulle. Asennoidun jo erkauman hoitoon…:Grimacing Face:
Olo on sellainen, että saisi jo ruveta käynnistymään… rv 38+4 menossa.
Moikka :)

Mulle kuuluu hyvää ja huonoa.. Vatsa on valtava, muutamia arpiakin tullut. Vatsalihasten välissä on ammottava kanjoni.. Täytynee varmaan itsekin alkaa etsimään että mitä tuo tarkoittaa, tuo erkauman hoito..
Mä jäin pois töistä heinäkuussa, ensin kesälomalle ja sitten saikulle. Mulla on kipuja tosi paljon ollu nyt viime viikkoina. Paikat on jo kypsyny kovasti.
Vaikka synnytys pelottaa niin toisaalta odotan jo sitä. En pysty öisin nukkumaan koska lonkkia särkee niin kovasti. Oikee käsi ei oo tuntenu juuri mitään kohta 2kkteen. Ja koen olevani tosi ruma.
Samaan aikaan on joo kiva että saadaan vauva ihan just, ja että pääsee synnytyksen myötä ehkä eroon näistä kivuista.. Mutta jotenkin on mieli nyt tosi matala.. Surullinen olo vähän väliä ja semmonen kelpaamaton.

Ehkä se muuttuu pian kun vauva on ulkona. Ei mee meillä enää kauaa.

Moikka :)

Mulle kuuluu hyvää ja huonoa.. Vatsa on valtava, muutamia arpiakin tullut. Vatsalihasten välissä on ammottava kanjoni.. Täytynee varmaan itsekin alkaa etsimään että mitä tuo tarkoittaa, tuo erkauman hoito..
Mä jäin pois töistä heinäkuussa, ensin kesälomalle ja sitten saikulle. Mulla on kipuja tosi paljon ollu nyt viime viikkoina. Paikat on jo kypsyny kovasti.
Vaikka synnytys pelottaa niin toisaalta odotan jo sitä. En pysty öisin nukkumaan koska lonkkia särkee niin kovasti. Oikee käsi ei oo tuntenu juuri mitään kohta 2kkteen. Ja koen olevani tosi ruma.
Samaan aikaan on joo kiva että saadaan vauva ihan just, ja että pääsee synnytyksen myötä ehkä eroon näistä kivuista.. Mutta jotenkin on mieli nyt tosi matala.. Surullinen olo vähän väliä ja semmonen kelpaamaton.

Ehkä se muuttuu pian kun vauva on ulkona. Ei mee meillä enää kauaa.
Kiva kuulla sinusta. Vaikka ei tietenkään siitä, että mieli maassa. Jos yhtään lohduttaa, niin minullakin on mieli usein tosi herkillä. Loukkaannun tosi pienistä ja ajoittain itku on tosi lähellä tai tulee, vaikka yritän ettei tulisi.

Tuosta erkaumasta luin neuvolassa. Siinä oli pääasiassa syvien vatsalihasten harjoitteita. Mullakin vatsalihakset ihan reunoilla ja selkä sen seurauksena tosi kovilla nyt. Pitää vaan synnytyksen jälkeen malttaa antaa kropan palautua ja jättää kovat vatsalihasliikkeet tunnemmaksi.

Mulla auttoi lonkkasärkyyn pehmeämpi patja. Minulla särki lonkat jo joskus alkukesästä. Sit nukuin yhden yön toisessa huoneessa mun vanhalla patjalla ja siinä ei särkenytkään. Vaihdoin sitten itselleni loppuraskauden ajaksi tuon pehmeämmän patjan ja on ollut paljon helpompi olla.

Paljon tsemppiä loppuun ja vaikeiden olojen (fyysisten ja psyykkisten) kanssa selviämiseen! Eiköhän se helpotu, kun pääsee tositoimiin ja saa sen palkinnon. Ja jos ei helpotu, niin aina voi ja saa ja on hyvä hakea keskusteluapua. :red-heart:

Kiva kuulla sinusta. Vaikka ei tietenkään siitä, että mieli maassa. Jos yhtään lohduttaa, niin minullakin on mieli usein tosi herkillä. Loukkaannun tosi pienistä ja ajoittain itku on tosi lähellä tai tulee, vaikka yritän ettei tulisi.

Tuosta erkaumasta luin neuvolassa. Siinä oli pääasiassa syvien vatsalihasten harjoitteita. Mullakin vatsalihakset ihan reunoilla ja selkä sen seurauksena tosi kovilla nyt. Pitää vaan synnytyksen jälkeen malttaa antaa kropan palautua ja jättää kovat vatsalihasliikkeet tunnemmaksi.

Mulla auttoi lonkkasärkyyn pehmeämpi patja. Minulla särki lonkat jo joskus alkukesästä. Sit nukuin yhden yön toisessa huoneessa mun vanhalla patjalla ja siinä ei särkenytkään. Vaihdoin sitten itselleni loppuraskauden ajaksi tuon pehmeämmän patjan ja on ollut paljon helpompi olla.

Paljon tsemppiä loppuun ja vaikeiden olojen (fyysisten ja psyykkisten) kanssa selviämiseen! Eiköhän se helpotu, kun pääsee tositoimiin ja saa sen palkinnon. Ja jos ei helpotu, niin aina voi ja saa ja on hyvä hakea keskusteluapua. :red-heart:
Heippa.

Miten voit?
Onko teillä vauva syntynyt jo?

Heippa.

Miten voit?
Onko teillä vauva syntynyt jo?
Moikka!
Meille syntyi tyttö 14.9. ❤️ synnytys oli rankin kolmesta, mutta meni kuitenkin ihan hyvin ja alan olemaan jo aika hyvin toipunut. ☺ miten sinulla, joko on pieni maailmassa ja miten sinä voit?

Moikka!
Meille syntyi tyttö 14.9. ❤️ synnytys oli rankin kolmesta, mutta meni kuitenkin ihan hyvin ja alan olemaan jo aika hyvin toipunut. ☺ miten sinulla, joko on pieni maailmassa ja miten sinä voit?
Onnea pienestä 🩷
Meillä syntyi myös pieni tyttö suunnitellusti käynnistyksellä 5.9. Synnytys itsessään meni tosi hyvin, oli ihana saada tämmönen kokemus kun ensimmäinen synnytys oli täysin erilainen. Mutta synnytyksen jälkeen heti alkoikin sit ongelmat joiden johdosta jouduin hätäleikkaukseen ja teholle.. Täytyy myöntää että se jätti aikamoiset traumat.

Onnea pienestä 🩷
Meillä syntyi myös pieni tyttö suunnitellusti käynnistyksellä 5.9. Synnytys itsessään meni tosi hyvin, oli ihana saada tämmönen kokemus kun ensimmäinen synnytys oli täysin erilainen. Mutta synnytyksen jälkeen heti alkoikin sit ongelmat joiden johdosta jouduin hätäleikkaukseen ja teholle.. Täytyy myöntää että se jätti aikamoiset traumat.

Paljon onnea teillekin!
Onpa ikävää, että tuli komplikaatioita. :red-heart: Toivottavasti olet jo toipumaan päin.

Takaisin