Maskisuositus

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Käytättekö maskia? Miksi/miksi ette? Millaisia maskeja tykkäät käyttää? Missä tilanteessa sinusta olisi hyvä käyttää maskia? Oletko nähnyt paljon maskeja ihmisillä? Maskikeskustelua tänne.:)

Kaupassa oli tänään tasan yksi mies joka oli maskin kanssa liikenteessä. En usko että muut oli vielä kuullut tätä uutta suositusta. Alkaa oleen koronauutiskiintiö varmaan monella täynnä...

Minulla on uudelleenkäytettäviä nättejä kangasmaskeja ja kertakäyttöisiäkin. Käytän aina, kun menen esim. lääkäriin, kauppaan tai julkisilla. Aika vähän olen ihmisillä nähnyt maskeja, nyt lähiaikoina vähän enemmän. Suositukset maskienkäytölle on annettu, olisi kiva jos ihmiset noudattaisivat niitä. Käytän itse ja toivon, että esimerkissä on voimaa.

Meillä on hankittuna reilusti maskeja, mutta vielä ei ole ollut aihetta käyttää niitä. Töissä meillä ei maskin käytöstä ole hyötyä eikä turvavälejäkään voi pitää. Siksipä ei tule käytyä missään muualla. Tilaamme kaupasta ostokset kotiin ja tapaamme sukulaisia ulkona. Mies tekee töitä kotona ja harrastukset ovat tauolla.

Käytän, sillä liikun julkisilla liikennevälineillä todella paljon, monta kertaa päivässä. Olen myös kaupassa käydessä käyttänyt jo ennen kuin suositus tuli voimaan. Prismoissa on niin paljon väkeä, että ahdistaa ilman koronaakin asioida siellä väenpaljoudessa.

En käytä ja en tule käyttämään, koska en voi maskien kanssa hengittää ollenkaan. Astmaa, kun sairastan ei maskin käyttö onnistu.

Meillä on hankittuna reilusti maskeja, mutta vielä ei ole ollut aihetta käyttää niitä. Töissä meillä ei maskin käytöstä ole hyötyä eikä turvavälejäkään voi pitää. Siksipä ei tule käytyä missään muualla. Tilaamme kaupasta ostokset kotiin ja tapaamme sukulaisia ulkona. Mies tekee töitä kotona ja harrastukset ovat tauolla.
Paljoko on reilusti? Me hankittiin 60 maskia, yhtäkään en ole vielä käyttänyt, sairaaloissa on saanu ovelta maskin, muualla en ole vielä tarvinnut - mies käy kaupassa meillä.

En hirveästi käytä, kun niiden kanssa tulee nyt raskaana tosi herkästi huono olo, päänsärkyä ja pahimmillaan huimausta. Onneksi liikun usein vähän hiljaisempaan aikaan niin en ole useinkaan ruuhkabusseissa ja kaupoissakin pystyy yleensä pitämään turvavälit.

Käytän töihin mennessä maskia junassa, koska sillon joku saattaa tulla viereen tai vastapäätä istumaan. Töistä tullessa taas en, koska koko vaunu on lähes tyhjä ja henkeä ahdistaa ihan turhaan. Kertakäyttömaskeja olen käyttänyt, mutta tarkoituksena ostaa muutama kankainen kunhan saan aikaiseksi.

En kulje ruuhka-aikaan missään ( mieluiten kävelen) Maski on kyllä mukana jos on tarvetta, mutta en ole käyttänyt. Joskus harvoin kun bussi sattuu tulemaan juuri sopivasti neuvolasta tullessa, matka kestää 4-5min. Tuota hetkeä varten en ole maskia käyttänyt.

Lisäksi, minulla on ihan lääkärissä todettu, että hapenottokyky on heikko ja sitä maskin käyttö heikentää entisestään.

Kyllä käytetään jos on pakko kauppaan mennä. Käytetään Prisman noutopalvelua ja siinä ei käytetä, koska kassit haetaan kaupan takaa ja aikaa menee minuutti. Ja jos joku on siellä yhtä aikaa, niin odotellaan että poistuu.

Mutta esim mulla on kirjastoreissu edessä ens viikolla (lapset ei tule enää mukaan), niin laitan sinne maskin koska Pirkanmaa on kiihtymisvaiheessa ja silloin suositus on joka paikassa kun ollaan julkisissa paikoissa. Ja ens viikolla on vauvan 4kk neuvola, niin otan mukaan ja laitan päälle jos tarvii ja lääkäri haluaa.

Takaisin