Marrasmammat 2009

Mullakin Minipossu on huomenna neuvola. Eivät taida ihan heti käynnistellä kun on koko ajan sanottu että vauveli on siro ja mulla ei oo ollu verenpainetta, turvotuksia tai paljoo muutakaan kremppaa paitsi henkinen hinku saada pikkukaveri kotiin!

Tsemppiä ja jaksuja, ainakin päästään jouluks kotiin! [:D]
 
Iona ja Minipossu, täällä minä vielä, ilman vauvaa! [:)] Ette te musta niin helpolla eroon pääse. [:D] Tänään oli yliaikakontrolli ja pe-aamuna ois sitten käynnistys jos ei vaavi päätä sitä ennen tulla. Voi hitto, näin tässä tais nyt sitten vaan käydä että käynnistykseen mennään. En olis kyllä uskonu! Vaikka ONNEKS oon asennoitunu alusta asti siihen, että sekin on mahdollista. Ja tää toka "yliaikaviikko" on sujunut oikeastaan aika leppoisasti, ekalla viikolla meinas hermo mennä koko raskauteen... Mutta kuitenkin ihan hyvä mieli ollut koko ajan. Mutta siis, viimeistään viikonlopun aikana pitäs mulla sitten olla pikkuinen sylissä. <3

Jaksuja teille, missään nimessä ei mene enää kauaa kun meillä kaikilla on vauvat. [:)]
 
Sulla Shakira on sitten huomenna vauva kainalossa! Ihanaa! Ja meilläkin Minipossu noin viikon päästä viimeistään! [:D]

Tsemppiä kaikille synnytykseen, toivottavasti menee nopsasti ja suht vähin ähinöin!
 
Niin siinä taisi käydä, että viimeisen poksujan tittelin nappasin [:)] Kerkesin vakoilla joulukuulaisia sen verran, että Iona on ilmeisesti nyyttinsä saanut ja Shakira tietysti myös jos kerta perjantaina on käynnistetty. ONNEA TEILLE! [:D]

Mulla on huomenaamuna yliaikakontrollikäynti ja sitten selviää käynnistetäänkö huomenna vai odotellaanko vielä. Pelottaa...
 
Heips tännekin!

Oikein paljon tsemppiä minipossulle vai taitaa olla että sinullakin on jo vihdoin oma käärö kainalossa[:D]

Oikein paljon myös onnea kaikille muillekin oman käärön jo saaneille! Juttua riittää myös tuolla jo vauvautuneiden puolella ja sinne vain jakamaan iloja ja suruja.

Nautiskelkaa ja oikein kivaa joulun odotusta kaikille.[:)]
 
Heipsan!

Vihdoin kerkisin ja muistin ja jaksoin tulla kertomaan, että pe 4. päivä käynnisteltiin synnytystä ja samoin la 5. päivä ja sitten VIIMEIN 6.12. klo 6.30 poitsu syntyi! <3 Voi sitä onnellisuuden määrää!!!!!!!!!!!!!!!! Sain perjantaina 3 cytotec-tablettia ja niillä ei ollut oikeastaan mitään vaikutusta. Yöllä alkoi supistella epäsäännöllisesti. La sain 2 tablettia lisää ja sitten supistelikin jo oikein kunnolla. Säännöllisistä supistuksista pojun syntymään 14 tuntia, ponnistusvaihe 30 minuuttia. Rankkaa, mutta kyllähän sitä uudestaankin joskus vois. [:D] Ei ihan vielä huomenna eikä ens viikollakaan, mutta pian kuitenkin!

Mites Iona ja Minipossu?
 
Enpäs ole tänne muistanut tulla kertoilemaan kuulumisia. Mulla todettiin raskausmyrkytys ja viikon ehdin olla sairaalassa osastohoidossa kun Cytotec:lla alotettiin käynnitys ja poika syntyi sitten 22.10 viikoilla 38+2. Ei mennyt synnytys läheskään niin kuin olisin toivonut, mutta silti jäi hieno muisto [:)] Aikaa meni yhteensä 12h, ponnistus 12min. Eli suhteellisen nopeaa toimintaa ekaksi kerraksi. Ja siinä olen itsestäni ylpeä, että pelkällä ilokaasulla mentiin [:)]
Nyt ollaan jo nukuttu yksi täysi yökin ja muutenkin on menny ihan kivasti, kun alkaa äitikin ymmärtää pojan viestejä [:D]
 
Shakira meidän muksu syntyi myös 6.12, illalla juuri ennen linnan juhlia! Mulla meni vedet 4.12 illalla ja käynnistettiin 6.12. aamulla oksitisiinitipalla kun omia supistuksia ei kuulunut. Edellisenä yönä kuutisen tuntia kylläkin mutta loppuivat taas aamuun mennessä. Mulla oli pari kolme tuntia aika tuskasta mutta epiduraalin jälkeen kaikki eteni tosi nopeasti ja kivuttomasti.

Ja kun näin ihana pojanmukula tuli palkintona niin oli kyllä jokaisen sekunnin arvoinen kokemus! [:D]
 
Heipps!
Ei keritty Ionan kanssa käytävällä kuoharia jakamaan. Mä katoin Linnanjuhlat kotona. Ja vesien lähdöllä kyytiä otin maanatain ja tiistain välisenä yönä.... Tyttö tuli luomuna 8.12 aamulla klo 8.10.
Semmosta! Tarinani löytyy joulukuun palstoilta! ps. Kätilöopiston porukka oli kerrassaan HUIPPUA!!!!

ONNI KURKISTAA SILMÄÄ ISKEMÄLLÄ PIENISTÄ ASIOISTA: sormista, varpaista, hymykuopista ja maitopisaroista mutruhuulen kaarella! TARTUU PIENESTÄ SYDÄMESTÄ SUUREEN SYDÄMEEN ja valaisee huoneet kuplivalla ilolla.
 
Heips!

Pääsin minäkin koneelle vasta nyt, vaikka kotiuduttiin jo sunnuntaina. Meille syntyi 11.12. klo 19.53 pieni prinsessa, joskin mitoiltaan aika iso, 4350g ja 53 cm. [:)] Sanat ei riitä kuvailemaan olotilaa, on niin onnellinen, helpottunut ja rakastunut olo [:)]

Käynnistykseen tosiaan mentiin, torstaina sain kolme kertaa cytotecin ja perjantaina oli tarkoitus puoliltapäivin jatkaa, mutta klo 12.15 meni lapsivesi ja samantien alkoi niin kauheat supistukset, että luulin kuoleman korjaavan. Klo 15 saliin ja klo 19.53 epiduraalin saattelemana prinsessa maailmassa [:)] Ponnistusvaihe kesti 1h 15min! Että se siitä nopeasta synnytyksestä [:D]

Onnea vielä hirmuisesti kaikille! Meillä on kaikilla parhaat joululahjat nyt mitä voi ihminen saada [:)]
 
joko täällä on kaikki poksahhelleet?Onnea vaavinsa saaneille :D


Meillä on täällä sellainen tilanne että olen jo 2cm auki ja lääkäri ei usko että nähään kontrolli käynnissä 7,1. Tänää ollu tukala päivä ja paljon supistuksia.. että enne aikasena yrittää pikkanen tulla vaikka laskettu aika onkin siellä 24,1.
 
Takaisin
Top