Marraskuu syntymäkuukautena

Mä oon oikeastaan aina pitänyt marraskuuta vuoden kamalimpana kuukautena :No Evil Monkey: märkää, pimeää ja kylmää. Sen takia oon aina myös ajatellut että ois tylsä jos marraskuussa olis la. Kuitenkin nyt kun plussa tuli ja la marraskuussa niin ei se kyllä harmittanut. On ihanaa jos saa kokea raskauden kesällä jo suht sopivan mahan kanssa, siitä oon haaveillut :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Kuitenkin se hieman jännittää että sitten kun vauva syntyy ja muutenkin mennään vauvan ehdoilla ja ei oo rytmiä että miten raskasta on kun koko ajan on sitten sitä pimeää oli yö tai päivä.

Millaisia ajatuksia muilla?
 
Mie olen ihe syntynyt marraskuussa ja meidän suvussa on muutenkin paljon synttäreitä marraskuussa. Kiva, kun tulevan vauvankin synttärit tulee olemaan marraskuussa. Syntymäpäivät tuo iloa kaiken pimeyden keskelle!

Mutta varmasti tulee tuon pimeyden kanssa olemaan ainakin jonkun verran rankkaa. Mie oon muutenkin syksyisin aina ihan väsynyt, kun on niin pimeää ja synkkää.
 
La aika osuu lähelle omaa syntymäpäivääni, joten ei ole sinällään kuukaudella väliä Jos tyttö tulee niin hän saa viettää ensi joulunsa samassa neulemekossa kuin minä vietin ensi jouluni 1,5kk En koe itse kuukaudella olevan sen suurempaa merkitystä, mutta pienen kanssa on ihana odotella joulua ja laittaa kotia jouluiseksi
 
Tämä tulee olemaan toinen marraskuinen minulle, toiset kaksi on juhannuslapsia ja kyllä, kaikkinensa marraskuu on oikein hyvä kuukausi syntyä. Marraslapset on jotenkin leppoisia, ainakin ne mitä tunnen.

Vaikka on kylmä, niin on lunta ja joulu lähestyy. Kelit on huomattavasti armollisempia kuin kesähelteet odotuksen loppuun. Odottajan näkökulmasta ei niin turvota eikä hikeä pukkaa joka sekunti. Vauvan kanssa ei muutenkaan heti mihinkään mennä, niin sama olla vauvakuplassa kovimmat pakkaset.
 
Toi on varmasti totta et helpompi olla viileämmällä säällä loppuraskaudessa. Ja ihanaa jos jossain on jo alkutalvesta lunta kun täällä etelässä marraskuu on kyl aina vaan musta mutta joulukuussa saattaa olla välillä luntakin :smiling-eyes:
 
Marraskuu on minulle(kin) aina ollut varmaan se ikävin kuukausi, niin aika ihanaa saada sinne jotain kivaa katkaisemaan sitä ankeutta. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Toinen marraskuinen myös minulle. aluksi vähän harmitti kun toivoin vauvaa kevääksi/kesäksi. Aikaisemmat siis syntyneet 2x syyskuussa ja yksi marraskuussa.
 
Marraskuu on mun inhokkikuukausi, mutta eiköhän se tämän myötä paremmaksi muutu! Oikeastaan aika ihana ajatus, että saa siitä sitten kotoilla rauhassa vauvan kanssa kohti uutta vuotta :red-heart:
 
Oon itse sitä mieltä että kaikki viileämmät kuukaudet on parempi kuin kesähelteet vauvan kannalta. Meillä kaksi lasta jotka syntyneet syyskuussa ja tammikuussa. Molemmat tytöt olleet sellaisia Michelin ukkoja parin kuukauden iässä, että ei kaipaa kesähelteitä ja kaikkien ihopoimujen muhimista lämmössä. Ihana kun lapsi on sitten kesällä noin puoli vuotias ja osaa jo hieman tutkia ja ihmetellä luontoa.
 
Marraskuu on pitkään ollu aika, josta ei löytäny mitään hyvää. Kun sai ensimmäisen lapsen, se ei tuntunu enää niin masentavalta kun arki pyöri lapsen takia kuitenkin, eikä ollu aikaa jämähtää siihen pimeään ankeuteen miten aiemmin. Nyt kun tämä odotettu perheenjäsen on tulossa marraskuiseksi, voi lopullisesti todeta että on silläkin kuukaudella tarkoituksensa ja tästä eteenpäin myös aina silloin juhlankin aihetta!
 
Henkilökohtaisesti en marraskuusta pidä. Raskauden kannalta kuitenkin mieluisampi. Kaksi elokuista raskautta takana juuri niihin käristyskupoli kesiin osuen, se aika oli jotain ihan kamlaa. :rolling: ja nyt on kivaa järjestellä tulevaisuudessa marraskuun synttäreitä tms. saa jotain odotettavaa ja kivaa keskelle pimeää aikaa ennen jouluhulinoita:thumbs-up:
 
Ei oo marraskuu munkaan lempikuukausi, esikoinen on juhannuspoika ja kuopus tammikuunneiti ja minä ja mies ollaan molemmat vaakoja joten syksyllä syntyneitä pimeään ollaan totuttu :D
 
Esikoinen syntyi elokuun alussa, eli kesää oli vielä vähän jäljellä. Nyt tämä toinen syntyykin sateiseen syksyyn ja sitten alkaakin kylmät säät:disappointed-face: noh mutta keväällä sitten mönkimään pihalle:Thumbs Up Sign:
 
Minäkin olen itse syntynyt marraskuussa ja ihan hyvä tuli :) Koulun kannalta loppuvuodesta syntyneillä on hankalampaa, kun ovat kehityksessä luokkakavereitaan jäljessä. Muuten näen ihan positiivisena juttuna tämän vuodenajan!
 
Marraskuu on ihan kiva aika saada vauva. Tosin mulla nää syntyy varmasti jo lokakuussa. Kesällä masu näkyy jo. Eikä tarvitse talvella yrittää mahtua toppavaatteisiin. Saa pesiä rauhassa ja fiilistellä tulevaa joulua.
 
Marraskuu kuukautena ei ole lempparini. Toki raskauden kannalta viileämpi sää voi olla mukavempi, mutta toisaalta kovia pakkasia ei toivottavasti vielä ole odotettavissa. Synttäreiden järjestäminen marraskuussa voi tuoda toivottua piristystä pimeyden ja loskan keskelle.
 
Muistan jo ala-asteella sanoneeni että jos joskus saan lapsia niin ne syntyy alkuvuodesta, koska "loppuvuodesta syntyneet on sitten kaikesta jäljessä ja kaikki on niiin epäreilua." :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Itse siis syyskuun lapsi, ja oli jotenkin kova paikka että isolla osalla porukasta oli jo ollut synttärit keväällä ja itse koki kaiken "myöhässä". Noh kuinkas sitten kävikään, onneksi ajatukset on tuosta ajasta muuttuneet!
 
Muistan jo ala-asteella sanoneeni että jos joskus saan lapsia niin ne syntyy alkuvuodesta, koska "loppuvuodesta syntyneet on sitten kaikesta jäljessä ja kaikki on niiin epäreilua." :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Itse siis syyskuun lapsi, ja oli jotenkin kova paikka että isolla osalla porukasta oli jo ollut synttärit keväällä ja itse koki kaiken "myöhässä". Noh kuinkas sitten kävikään, onneksi ajatukset on tuosta ajasta muuttuneet!
Mäkin syyskuun lapsi, esikoinen on juhannuslapsi, kuopus tammikuinen ja tää menee sit sinne marraskuun puoleen väliin.
Ja ihan samat mietteet oli pentuna..eniten otti mopokortti päähän kun muut ajeli jo keväästä ja ite sain kortin syyskuun lopussa niin kausi jäi aika lyhyeksi :D
 
Takaisin
Top