Mammavaatteet

Pippinen

Vauhtiin päässyt keskustelija
Mistä ootte tilanneet/ostaneet kohtuuhintaisia mammavaatteita? Nettikaupoissa nuo tuntuu olevan aika hinnoissaan ja muutaman kuukauden takia ei raaskisi satoja euroja tuhlata. Lisäksi tässä kaupungissa kun ei ole kuin H&M, joka myy mammavaatteita. Tuntuu, että mistään ei oikeen löydy kivoja ja kohtuu hintaisia vaatteita. :-/ Ei viitsisi miehen rönttösissä kulkea loppuraskautta. :)
 
Mulla on H&M:stä ja Vero Moda/Onlysta (Mamalicious).. Oon siis ostanut oikeastaan vaan housuja, kun pitkiä paitoja ja mamma-mallisia tunikoja jne löytää oikeastaan mistä vaan vielä. Laadultaa nuo Mamaliciousin housut ovat kyllä huomattavasti paremamt kuin H&M, mutta hintaeroa niissä on hiukan.. Kirpparilta olen löytänyt yhdet tooodella kivat housut, jotka ovat H&M:n vanhempaa mallistoa.Kun tästä vielä isommaksi turvotaan niin olen katsonut kyllä, että Nelly.comista ja asos.comista löytyy paljon kivoja vaatteita, hyvään hintaan! Molempia olen käyttänyt ihan normi-tilauksissa ja ovat olleet tosi hyviä ja oikean kokoisia jne :)
 
Tuolta alempaa löytyikin jo äitiysvaatteista keskustelu:) Itse käytän ihan normi pitkiä paitoja ja kahdet mammafarkut olen ostanut h&m. Loppuraskaudessa tuskin tekee mieli käyttää farkkuja joten normihameilla meinaan pärjätä kesän! en tuhlaa yhtään ylimääräistä mammavaatteisiin:) ja kirppikseltä tosiaan löytyy ainakin täältä hyvin vaatteita..
 
Mä tilasin mamamia.fi, kotimaisesta nettikaupasta, missä oli ilmainen toimitus funmom -merkkiset farkut, istui tosi hyvin! Jotain päälle 60€:han nuo maksoi. 
Nelly.comista tilasin kahdet 32-38€ hintaset housut, ei käyny ollenkaan jalkaan ja palautukseen menee.
Kyllä mäkin lähempänä kesää hameisiin ehkä siirryn, mut nyt tuntuu että tuo talvi ei vaan taitu ja kyllä nyt kuitenkin haluaa sen verran haluaa satsata, että parit housut mamma-mallia ostaa. Tuo pehmeä resori masua vasten tuntuu tosi kivalta! Paitapuolella ei kyllä tunika-aikakautena (ja ihmisenä itellä) ole ongelmaa. 
Mutta kertakaikkisen typerää, että nuo joka kaupungista löytyvät vaateketjut on äitiysvaatteiden myynnin lopettaneet.
 
Mursutartar, minäkin oon haaveillu tunikoista, mutta tuntuu että pidempiä paitoja ja tunikoita on kaupoissa taas tosi paljo vähemmän ja muodissa on lyhyemmät yläosat. Itsekin oon ajatellut niin, että jos vain löytäisi tavallisia yläosia, jotka menis isommankin mahan kanssa, niin vaatteet olis pitkäikäisempiä. Mammatunikat taas tuntuu maksavan poikkeuksetta lähemmäs 50e, ellei ylikin. Paitaongelma siis tuntuu olevan suurempi, kuin housuongelma. H&M:n kahdet mammafarkut ajanee asian siihen asti, että tarkenee vähemmilläkin vaatteilla. Sitten täytynee mennä hameostoksille.
 
Kävin tänään kiertelemässä vähän kaupoilla. En kyllä hirveästi enää nähnyt pidempiä paitoja/tunikoita ja mammavaatteita ei osunut yhtään silmiin paitsi siellä h&m:ssä, ja niitäkin vähän. Kai ne täytyy netistä vaan tilata! On se kumma kyllä kun kaupat ei niitä vaatteita myy.
 
Mä ostin just H&M:st yhet mammahousut alesta (10€??) ja päällä ihan mukavat mutt jotenki "lörpähti" heti tosta reisistä ja hyvästä masuosasta huolimatta saa kyl nostella jatkuvasti vyötäröö ylemmäs. Mistään muusta kaupasta en täältä sit oo mammavaatteita löytänykään, että jippii vaan.. >:/ Oikeestaan en tullu nurisee henkkamaukan housuista vaan vinkkasee, ett jos nyt ei oo kauheen merkistä tarkka ni Robbarin löytöjä - rekeistä oon löytäny superhalpoja tunikoita (tai sit uhkeampien naisten jotain siistimpii paitoi). :)) On löytyny myös niit vähän pidemmän mallisii lyhythihasii ja trikoopaitoiki.
 
Mä olen saanut osan mun mammavaatteista tutuilta,osan ostanut kirppiksiltä/fida/uffilta...osan tilannun tori.fi...mä oon kans samaa mieltä kun joku tuolla ylempänä etten viitsi kamalasti rahaa satsata vaatteisiin joita pidän vain lyhyen aikaa :) silti kuitenkin kiva vähän olla vaihtelevuutta jos ja kun alkaa sama paita viikon käytön jälkeen tökkiä ;) hih*
 
Mä oon senverran järeetä tekoo ettei mahu H&M:n raskaushousut jalkaan. Isoin koko siellä oli nimittäin 44, ja yleensä semmosetkin joten kuten menee päälle mutta ne oli jotenkin pienet. Ja sovitin oikeesti niitä kaikkia housuja siellä. Paidat mahtu todella hyvin, mutta toi alaosa. No niin. Mutta pointti oli se, että kävin ostamassa Eurokankaasta resoria, jolla aion tuunata vanhat farkut ym. alaosat, eli leikkaan mahan kohdalta housuja ja ompelen siihen resorin. Yhen hameen jo tuunasin ja siitä tuli ihan kelpo. Netissä oli jotain ohjeen tynkää mutta mitään varsinaista kaavaa en ole löytänyt. Olen vain "maalaisjärjellä" ottanut sakset ja nuppineulat käteen. :) (Ja resori venymisineen antaa paljon anteeksi) Suosittelen. Tulee halvaksi.
 
Pullukka Mulla on iha sama ongelma ettei koot riitä äitiyshousuissa! :) Netistäki kun oon kattonu vaikka Ellokselta tai jostain ja sattuu löytymään kivan näköset housut (ku en tykkää pillilahkeisista housuista ollenkaan) nii isoin koko saattaa olla jopa vaan 40! *mur* Ja ku normistikkin pitää olla just vähintään se 44 ennen ku ees viittii kokeilla.. ääh..Ukolle sanoinki jo, että seuraavaa pirpanaa ei sit aleta tekemään ennen ku emäntä on laihtunu sen 20kg nii löytyy vaatteitaki helpommin! :D
 
Takaisin
Top