Mama-belt

Jossu*

Jostain jotain jo tietävä
Heissan

Ostin fysioterapeutin suosituksesta sellaisen tukivyön Mama-beltin. Mulla kun nuo lonkat vaivaa öisin, niin olivat sitä mieltä että se vähentäisi mahan painoa ja sen rasitusta lonkille, kun olen kuitenkin istumatyössä. Mutta onko teillä kellään tietoa/kokemusta siitä miten pitkään sitä saisi kerrallaan pitää? Vähän epäilyttää pitää sitä koko 8-tuntista työpäivää...
 
kyllä mä ainakin kokeilisin pitää koko työpäivän. Tai voithan sä esim pitää aamusta pari tuntia ja puolen päivän jälkeen toiset pari tuntia näin aluks ja siitä lisätä. Mulla on vaan tommonen anitan baby belt sitä pystyy kyllä helposti pitämään koko yövuoronkin, mutta eiks toi mama belt oo semmonen nahkanen kapea?
 
saat iha vapaasti pitää nii kaua ku haluat mut alussa kroppa saattaa vaatia totuttelu aikaa eli vähä kerrallaan totuttelet. Mut noi anitan vyöt baby belt ja sherpa o sellasii et iha vapaasti nii paljo ku tarttee nii saa pitää.
 
itse en halua edes ajatella raskauden aikana mitään tukivöitä kun kuullut äidiltä että hän piti aikanaan raskauden aikana tukivyötä ja synnytti kuolleen vauvan, lääkärit oli maininnu että ei missään nimessä olisi saanut pitää tukivyötä koska se puristi niin paljon.
 
Joo Inxu, tarkoitinkin just sitä Anitan babybeltiä. Nimet vaan meni sekaisin.

Minnuska89; olikohan kyseessä sellainen "vanhanaikainen" selkätukivyö joka on aika leveä ja todella tiukka? Ihmettelen vaan että miksiköhän neuvolasta olisi tätä suositeltu jos olisi tuollaisia riskejä olemassa...
 

Kyllä mä pidin alusta asti koko työpäivät ja yöt tota babybeltiä, mun mielestä se tuntu vähän paremmalta, mutta sitten kunnon selkäkipuihin ei musta auta juuri yhtään. En vaan oo saanu haetuks respectasta kunnon tukiliiviä mikä varmaan ois paljon parempi.
 
Olen kuullut että hoitotyössä ainakin se helpottaa oloa ja paljon. Ei tule niin helposti supistuksia ja muita kipuja kun normaalisti. Itsellä on jo kokeilussa sellainen. :) Enkä usko että nyky ajan tukivöillä pystyy vauvan tappamaan. :)
 
Takaisin
Top