Maksalaatikko...

Narsku78

Jostain jotain jo tietävä
Mitenkäs on, kun maksalaatikko on kiellettyjen ruokien listalla... Voiko siitä muka saada liikaa A-vitamiinia jos syö vaikka laatikollisen (400g) kuukaudessa?

Mulle on iskenyt ihan järjetön maksalaatikon himo ja hirvittää että pitäisi odotella masuasukin maailmaantuloa tämän himon kanssa. Toki mieluummin olisin vallan syömättä, mutta jos tämä himo pahenee niin vaikeaa tulee olemaan.

Onkos immeiset syönyt maksalaatikkoa (kaupan) raskausaikana?

minulle sanottiin odotusaikana että sen yhen laatikon kuukaudessa voi syödä ilman mitäään huolia, ja joskus saatto mennä 2 kuukaudessa, mutta minun mielest voit huoletta sitä syödä. korjatkoon muut jos muut ovat erimieltä.

Kyllä minäkin olen syönyt maksalaatikkoa molemmissa raskauksissa kohtuudella. Nyt on kaksi tervettä lasta on ja kolmas tulossa =)

Heheh, tietenkin tekee mieli just sitä "mitä ei sais" ;) Mä oon ainakin kuullut että jotkut on syöpötellyt maksalaatikkoa ja maksamakkaraakin ihan kylmän viileesti. Tietenkään ei ihan putelikaupalla varmaan. Mä itse nautin kyllä esikoista ootellessa kiellettyjä juustoja, maksamakkaraakin vähäsen ja joskus (muutaman kerran) saunan päälle puolikkaan siiderinkin.

Täällä on myös yksi maksalaatikkosyöppö. Alkoi heti alkuraskaudesta tehdä mieli juuri maksalaatikkoa. Ensimmäisen kolmanneksen aikanahan kuuluisi välttää A-vitamiinin liikasaantia ja sen jälkeen voi jo vähän turvallisemmin syödä. Söin ehkä sen 400g kuukaudessa alkuraskaudesta, nyt on tainu mennä pari laatikkoa tässä kuussa. Miehen äiti kertoi että odottaessaan toista lastaan, hän söi tosi paljon maksalaatikkoa, eikä tiennyt että siitä voisi olla vaaraa. Lapsesta tuli täysin terve ja on nyt aikuinen ja menestyvä mies, joten luulen että maksalaatikkoa voi kuitenkin syödä aika paljon turvallisesti. Ja kun miettii kuinka vähän sitä maksaa loppujenlopuksi kaupan laatikossa on, sitä pitäisi syödä varmaan ihan hirmuisesti että se aiheuttaisi mitään.

Kiitos vastauksista! :)
Mä oon kans miettinyt että kun ei noissa kaupan maksalaatikoissa sitä maksaa ihan hirveitä määriä oo, niin vois syödä sen laatikollisen kuukaudessa ettei tulis ihan pöpiks tän maksalaatikkohimon kanssa...

Miks se onkin aina niin että just sitä tekee mieli mitä ei saa syödä?!! emoticon  Tosin mun tekee kyl hirveesti mieli tomaattejakin, mut niitä oon syönykki päivittäin, joten on himo onneks johonki sallittuunki emoticon

Takaisin