maidon nousu raskausaikana

zasmiini

Jostain jotain jo tietävä
nonnii... tää on varmaan ylityperä kysymys, mut ku ensikertalainen oon, nii minkäs teet.

eli rv 28+5 menossa, maitoa tulee (ihan sitä kellertävän valkosta) ja tuntuu, et tissit halkee. no tossa yks päivä hankittiin vaaville kaikki tarvikkeet ja samalla rintapumppu, mitä sitte leikkimielessä kokeiltiin ja tuloksena oli pullonpohjallinen maitoa, enkä sitte pumppannu, ku muutaman kerran. tissit lopetti sen kamalan räjähtämistunteen, mut nyt ne on taas täynnä... mut nyt tul semmosia ajatuksia näin jälkiviisaana mieleen, et pitääkö miun ruveta nyt pumppaamaan maitoa joka päivä, ettei se ehy tai riittääkö sitä vauvalla jne jne... on taas niin yli urpo olo=O 

itellä vähän samaa ongelmaa (32+2). Ainoo vaan, että musta tuntuu aina välillä et joku vääntäis mun nännejä 360 astetta ympäri :D ja samaan aikaan kun tuo kipu tulee niin nänneistä tulee sellasta kellertävän väristä "maitoa". Ärsyttävää. Kun itse vihaan noita liivinsuojuksia. Epämiellyttävän tuntuset ja kutittaa :o

Itellä "maitoa" tullut jo monta viikkoa tisseistä. Ja sitä tulee aika usein kun puhun tai ajattelen vauvoja ylipäätään. Mutta en ole itse kokenut sitä ongelmaksi, vielä ei ole ainakaan kaupungilla paita kastunut :D

Nyt siis raskausviikkona 32+6

itselläkin maidon tulo alkoi jo viikolla 17 ja siitä asti aina viikolle n.23 maitoa tuli oikein reippaasti ihan niin että liivin suojuksia joutui usiammat päivässä vaihtamaan muuten tuli paidalle asti .... mutta siinä viikolla 23 maidon tulo vain yhtäkkiä loppui eikä vielä tänäpäivänäkään ole tullut maitoa nyt siis viikkoja 29+6 ...  tiedä sitten kaippa tuo on ihan normaalia....

Mä kuulin että mun äidillä oli maitoa alkanu tulee jo kolmannella kuulla, niitten hääyönä! Eli menivät naimisiin syyskuussa ja sisko syntyi maaliskuussa.. Itte oon jo 28. viikolla ja onneks ei viel tihku. Tosiaan jos ihan hirveesti ahistaa voi alkaa kuulemma pumppaamaan ja synnytyksen jälkeen se maidon tuotanto kyllä alkaa uudestaan vaikka välillä rauhoittuisikin. Näin mulle neuvolan täti kertoi siltä varalta että mullakin alkaa maitoa tulee jo aikaisemmin.  :)

Takaisin