Maidon juonnista

Korianteri

Satasella mukana keskusteluissa
Terve!
Avasin ihan uuden aiheen tästä. Siis kysymys: Juoko lapsenne korviketta lämpimänä vai kylmänä? Kuinka paljon ihan ehtaa maitoa saatte menemään nesteenä päivässä? Ja millaisista mukeista/pulloista teillä juodaan?

Meillä käytössä jauhemainen korvike, jota sekoitetaan lämpimään veteen ja sen jälkeen voi säilyttää jääkaapissa. Minä tarjoan pojalle maitoa pitkin päivää suoraan jääkaapista. Toisinaan myös lämpimänä, mutta taitaa maistua vielä huonommin. Jos oikein hyvä päivä sattuu, niin maitoa uppoaa lähes desi. Yleensä ei yhtään... Ja mikään pullo, nokka, tutti tai muki ei oikein kelpaa. Mehutetrasta juomisesta poika on kiinnostunut ja onnistuu juomaan pillillä ainakin vähän.

Tämä kaikki siis imetyksen loputtua. Imetysaikana tuttipullosta juominen vielä onnistui, mutta eipä onnistu enää. Onneksi helteet alkaa olla ohi...
 

Meneekö teillä sitten ruuan mukana maitoa? Juodaanko teillä vettä?

Mä olen nyt vähän jo huolestunutkin siitä että meidän neiti ei varmaankaan ole vähään aikaan saanu tarpeeksi maitoa... Tarve olis 700ml päivässä tän ikäsellä. Ruokajuomana on vesi koska korvikkeet ei käy, ja on pikkasen hankalaa imettää aina pari  huikkaa välissä :D Ruuan päälle tarjoan tissiä mutta määrä mikä menee on tosi pieni, aina ei ollenkaan. Onneks on maanantaina taas lääkäri niin saadaan tietää mitä maitoo alan antamaan. 

Meillä on ollu jo jossain vaiheessa nokkamuki, sellanen ensimuki malli, käytössä vesimukina mutta vaihdoin takasin tuttipulloon kun oli vielä niin pikkunen tuo vauva että ihan sen imemistarpeen vuoksi ajattelin :) Nyt on kyllä jo käytössä sellanen tuttiosa mistä sentään tulee vähän enempi, ettei enää se vastasyntyneelle tarkotettu! 

Kun korviketta taas päästään antaan niin ihan huoneenlämpöstä olen ajatellu, ja sillon aikasemmin kun korviketta kokeiltiin niin annoin huoneenlämpöstä. Nania kokeilin ja oisin kyllä tykänny, on helppo kun ei tarttis mitään vettä lämmittää ja sekoitella. 

 
mä en oo koskaan edes antanu jääkaappikylmää maitoa. ei varmaan kovin suostuis juomaan sitä. oli työ saada poika tottumaan huoneenlämpöseen maitoon ku aina yleensä lämmitin. nyt ku käytän kotioloissa nan jauhetta niin lämmitän ensin veden ja sitte sekotan jauheet. reissuissa 2dl tetroista ilman lämmitystä. meillä poika juo maitoa ihan hyvin, joka ruoan jälkeen (aamupuuro,lounas,välipala,päivällinen,iltapuuro) 100-165ml ü
 
Takaisin
Top