Mahtuuko joukoon? :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kattis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Kattis

Vauhtiin päässyt keskustelija
Eli tuossahan kysymys tulikin :)

Olen 26-vuotias yhden poitsun äiti satakunnasta. Laskettu aikani oli syyskuun alussa, mutta poika otti varaslähdön ja syntyikin jo heinäkuun lopussa, eli viis vkoa ennen LAta.

Raskaus aika oli suhteellisen rasittava kun jouduin olemaan pari kk vuodelevossa heikon kohdunkaulan epäilyksen vuoksi. Onneksi kuitenkin päästiin turvallisille raskausviikoille ennen ku poika syntyi. Pari päivää ennen synnytystä olin synnärillä tarkkailussa, jolloin tipalla esteltiin alkavaa synnytystä ja kankkuihin tuikittiin vauvan keuhkoja kypsyttäviä piikkejä. Saman päivän iltana kun pääsin tarkkailusta kotiin, lähdettiinkin takasin vauhdilla synnyttämään.

Pikkuinen 2,5kg nappula syntyi 20min ponnistuksella ja siitä vuorokauden vietti tehohoidossa tarkkailtavana. Onneksi ei mitään kummallista pojassa ilmennyt, vaan hengitti itse alusta asti ja söi hyvällä ruokahalulla.
N. Puolitoista vkoa poika keskolassa oli ja ainoa este mikä kotiin pääsyn esti, oli koholla olevat bilirubiini-arvot jotka vaati useita valohoitoja.
Mutta, loppu hyvin kaikki hyvin ja kottinkin poika pääsi onneksi nopeasti :)

Olen aika paljon pojan kanssa kahdestaan kotona, kun mies on reissuhommissa ja on pe-su kotona.
Siksi haluaisinkin liittyä joukkoonne, jotta saisi vähän aikusta seuraa päiviin :)

Huolittehan mut mukaan? :)

Suuri kiitos :) jotenkin mukavampi tähän porukkaan liittyä kun oon jo teidän keskusteluja alkuraskaudesta asti seuraillu, ja muuteski ku poika kehitykseltäänki kulkee siinä 3kk ikäisten vauvojen mukana vaikka onkin nelikuinen :)

Voisin tähän kirjotella tähän mennessä tapahtuneet ja menevät jutut ettei tartte niin montaa ketjua käydä läpi..

Elikkäs, poika on suhteellisen helppo tapaus. Ei ollu pienempänä pahemmin masuvaivoja, mutta keskosuutensa takia muuten vaan heräiltiin usein päivin ja öin syömään, mikä oli oikein ihanaa tämmöselle nukkumatti äiskälle joka vois varmaa viikon nukkua putkeen jos sais :)
N. 2,5 kk poika alkoi itse muuttamaan unirytmejään siihen että päivisin nukkuu useat 20min päikkärit ja yöpuulle käy 22-23 aikaan ja ekan kerran herää siinä klo 6-7. Siitä jatkuu unet 9-11 asti.

Päivisin syö parin tunnin välein pullosta korviketta. Nyt tosin parin päivän aikana on ollu kiukkunen ja itkevä eikä maito oikeen maistu. Siihen neukkutäti veikkasi hampaiden tuloa syyksi.
Päivällä syödään peruna- porkkana sosetta ja joitain hedelmä- ja marjasoseita. Ne maistuu paremmin ku maito..

Tänään oli 4kk lääkärineuvola jossa kaikki hyvin ja painoa nyt 6650g ja pituutta 63cm. Kovasti hymyilee hyvällä tuulella, katselee ympäristöä tarkasti, tarttuu leluihin ja juttelee. Selältään ei liikuta muutaku käsiään ja jalkojaan, mutta kyljelleen ku laittaa niin käännyttään mahalleen. :)

Joskos tossa ois vähän jotain informaatiota. :)

Pitäiskö minunki kertoa vähän meän tilanteesta kun nyt vasta tänne sain liityttyä :) eli olen teidän muiden postauksiakuitenkin jo keväästä saakka lukenut :)

Olen 25-vuotias yhden lapsen äiti etelä-lapista. Poikamme laskettu aika oli 16.9. mutta ylihänse meni ja poika syntyi käynnistetysti 26.9. Raskaus aika oli ihan kivaa, ei ollut paljon vaivoja, muuta kuin lopussa vähän täysi olo.... Synnytys kesti ensimmäisistä supistuksista noin 4h ja poika oli maailmassa mitoin 51cm 3230g.

Ensimmäiset viikot meillä heräiltiin pari-kolmen tunninvälein syömään. Aika nopeasti välit alkoi yöllä pidentyä, saatiin yhtäkkiä nukkua jo 5h pätkiä ja nykyisin saadaan nukkua koko yö (9-11h) putkeen tai sitten herätään yhdesti syömään. Poika on kasvanut ihan mielettömästi <3 3kk neuvolassa 62,8cm ja 6680g.
Poju on mielestäni "helppotapaus" ei turhista kitise (paitsi joskushan täytyy olla myös kiukkupäiviä). Päivisin nukutaan alle 1h päikkäreitä ja hyvällä tuurilla yhdet 2h päikkärit jotka useasti sijoittuvat iltaan.

Ihanaa on ollut olla kotona, enkä kyllä kaipaa työhommiin,mutta niitäkin pitää pikkuhiljaa alkaa tekemään (olen siis yrittäjä)..

Mukava olisi treffata muitakin äitejä, mutta en ole huomannut että täällä kukaan olisi samalta alueelta ja täällä meilläpäin ei ole perhekahviloita ym... Maaliskuussa aloitamme muskarin niin toivottavasti sieltä löytyisi äiti-seuraa :)

Tervetuloa naiset! :)

Naamakirjassa on varmasti tätä palstaakin vilkkaampaa keskustelua, joten sinne myös mukaan, jos mieli tekee! :)

:D :D :D Mää en ees huomannu!
Tässä taas yksi esimerkki siitä, kuinka huolimaton nykyään oon.. ;)

Mie oon kanssa tälle naureskellut että mitähän jouko tähän sanoo :D

Takaisin