Mahdollinen raskaus ja epämääräiset testitulokset.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Murmeli_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
M

Murmeli_

Vieras
En tiedä oikein mihin ketjuun tämä olisi kuulunut kun en foorumeita käytä. Älkää vetäkö herenettä nenään kun tein uuden :( Kaipailisin mielipiteitä/apua.
Tilanne on tämä: 11päivää sitten tuli harrastettua suojaamatonta seksiä ja ovulaatio on ollut ilmeisesti su-ke välisenä aikana. Otin jälkiehkäisypillerin 63 tuntia "vahingon" jälkeen. Nyt olen sitten hermoillut siitä lähtien että mitä tapahtuu. On ollut välillä melko radikaaliakin pahoinvointia (voi toki johtua je-pilleristä), jatkuvasti kovaa väsymystä, nukun ja lepäilen suurimman osan päivästä ja erilaisia tuntemuksia vatsassa. 1-2 päivää seksin jälkeen tuntui vasemmalla puolella alavatsaa sellaista kihelmöintiä, sen jälkeen on ollut vaihtelevasti lievää juilintaa samalla alueella ja keskellä. Eilen alkoi koko päiväisen asioilla juoksemisen johdosta juilimaan alavatsaa ja -selkää aikalailla. Alavatsan juilinta jatkui lepäämisenkin jälkeen ja illalla tuli vessassa käydessä paperiin tippa ruskeaa tuhruvuotoa. Yöllä ei ollut mitään mutta aamulla alkoi taas ja lisääntynyt jonkin verran. En tiedä onko se kuukautisvuotoa vai jotain kiinnittymisvuotoa, koska jos nämä on kuukautiset niin on ihan erilaiset kuin mitä on koskaan aiemmin ollut. Yleensä minulla ei ole ennen kk mitään oireita. Vuodon ensimmäisenä päivänä on yleensä vatsa tosi kipeä, mutta nyt ei ole ollut häiritsevästi ja tuo vatsan juilinta oli päivän etuajassa. Lisäksi vuoto alkoi niukkana, vaikka yleensä runsasta, väri on outo, se on sellaista tumman ruskeaa ja ihan kuin siinä olisi välillä jotain murusia. Tiedän että pitää vain odottaa ja katsoa mihin suuntaan tuo kehittyy, mutta minulla on tämän asian kanssa aika tosi kiire ja sen takia olen tehnyt jo muutaman raskaustestin, mistä on tullut HYVIN epämääräisiä tuloksia.

Ensimmäiseen testiin tuli punaista väriä siihen osaan mikä ei kuulu vielä testialueeseen (väri purkaantuu siitä) mutta se oli selkeä viiva. Toiseen testiin tuli todella selkeä viivanpaikka. Sen näki ilman kääntelemistä ja vääntelemistä huonommassakin valossa. Lisäksi viivan paikan alareunassa oli pieni vaaleanpunainen läiskä... Tänä aamuna tein taas yhden testin. Siihen tuli melkein heti kastamisen jälkeen kaksi selkeää viivaa -kun tausta oli vielä punainen- mutta kun aika kului niin toinen viivoista katosi. Toinen viiva katosi siis alle 10minuutin sisään. Kaikki testit ovat siis olleet saman merkkisiä (rfsu) ja tehty aamupissasta.

Ja voiko tässä vaiheessa vielä olla raskausoireita, koska on häirinnyt tuo väsymys ja jatkuva vessahätä. Sen lisäksi myös melkein kokoajan tuntuu olevan nälkä, vaikka yleensä syön vain pari-kolme kertaa päivässä, iho on mennyt rasvaiseksi ja jostain syystä tupakan polttaminen tuntui ihan mahdottomalta ajatukselta vaikka olisi tehnyt mieli. Lisäksi on ollut sellainen kumma tunne että olen raskaana, välillä kuitenkin epäilen. Mutta jotenkin tuntuu erilaiselta viime kertaan verrattuna kun luulin olevani raskaana.

Haluaisin tosiaan mielipiteitänne ja mahdollisia kokemuksia rfsu:n testeistä yms. Niin joo ja edelliset kuukautiset alkoivat 28.6. eli aika pitkällä kierrolla mennään jos mennään. Ehkäisypillerit lopetin tuolloin jotenki sekin varmaan vaikuttaa siihen että kierto heittää, yleensä 28-31pv.

Moikka!

Edellisistä kuukaitisistasi alkaa olemaan sen verran aikaa, että mahdollinen raskaus näkyy jo testissä :). Jos RFSU:n testit on olleet epäselviä niin suosittelen ostamaan apteekista testin ja citymarketista ja prismoista ainakin saa pregcheck-testejä, jotka on ainakin minulla toiminut luotettavasti :). Ovat edullisiakin ja kannattaa muuten lukea ohje tarkkaan ennen testin tekoa, ne kun vaihtelevat hieman eri testeillä :). Voithan tietty myös soittaa neuvolaan ja kysyä neuvoa. Monessa paikassa neuvolasta pääsee ilmaiseen labratestiin mistä ainakin selviää onko masuasukki tulossa vai ei..

Mutta oletetusta oviksesta on aikaa vasta 12-8 pv ja seksistä se 11 niin ei kait välttämättä vielä näy? On apteekin oma testi kaapissa odottamassa, mutta olen pantannut sitä että testaisin vasta ensi viikolla tai sunnuntaina. Toisaalta ainahan voin käydä hakemassa toisen... Neuvolaankaan en ole juuri sen takia vielä viitsinyt soittaa, kun yleensähän pitäisi odottaa se kaksi viikkoa. Vuoto on lisääntynyt tässä päivän mittaan, mutta se on outoa kun välillä ei tule mitään ja välillä tulee melko paljonkin. Hyvin hämmentävää kun ottaa huomioon nuo haamuviivat ja muut.:wtf

Lukeeko niissä RFSU:n testeissä, milloin testitulos pitää katsoa? Joihinkin testeihinhän ilmestyy haihtumisviiva aikarajan jälkeen. Toisista taas katoaa viiva. Vain aikarajan sisään näkyneellä tuloksella on väliä.

Tietty onhan sekin ihan mahdollista että se jälkiehkäisypilleri on nyt aiheuttanut pahoinvoinnin ja omituisen vuodon. Miulla myös oli omituisia vuotoja monta kuukautta minipillereiden lopetuksen jälkeen. Esim. yks kerta särki päivän, sit tuli sellanen kauhee klöntti limaa ja ruskeaa verta, illalla ei mitään, ja seuraavana päivänä vasta alkoi kunnon vuoto. Ja tää oli 16 päivää edellisistä kuukautisista...

Ei varmaan auta kuin odotella pari päivää ja tehdä vaikka digitesti niin saa selkeämmän vastauksen eikä tartte viivan paikkoja tikistellä. On kuitenkin tosi aikaista, vaikka tuossa tilanteessa varmasti ne pari päivää kärvistelyä tuntuu jo ihan mahdottomalta... Kovasti tsemppiä odotteluun ja toivottavasti tilanne selkenee.

30min kuluessa pitää viimeistään käyttöohjeen mukaan testitulos katsoa. Ei kait se auta kuin kärvistellä. Hirmuisesti tekisi kyllä mieli tuo apteekin testi (tai joku muu kuin rfsu) tehdä, ihan jo senkin takia että näkisi millaisen tuloksen se saa aikaiseksi. Jäi vähän nimittäin tuo haamuplussa kummittelemaan mieleen kuten varmaan uskoo. Kiva että täällä foorumilla suhtaudutaan näin positiivisesti ja ollaan avuliaita:) Kauheaa kun olen yksin tämän asian kanssa paininut kun ei ole kehdannut kellekään tutulle puhua jos onkin väärä hälytys. Mutta mitä ihmiset luulee olenko raskaana vai en? Vai onko muutkin yhtä hämmentyneitä kuin minä :D

Takaisin