Maaliskuu syntymäkuukautena

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jokku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jokku

Oman äänensä löytänyt
Mitä mieltä olette maaliskuusta syntymäkuukautena?

Jostain syystä itse oon makustellut aina, että haluaisin saada kesällä vauvan. Varmaan kun itselläni on kesäkuussa syntymäpäivä ja se on mielestäni ihan paras kuukausi (pitää juhlia yms).

Mutta maaliskuu kuulostaa myös hyvältä. Kevätkuukausi. Valo on lisääntynyt ja alkaa päivät lämpenemään talven jälkeen..
 
Musta kuulostaa tosi hyvältä maaliskuu😍 ei ihan ekojen joukossa mutta kuitenkin alkuvuodesta mikä mielestäni itse lapsena oli tosi hyvä, silleen että on jo enempi valoa mutta saa rauhassa pari kuukautta vauvan kanssa oleilla ennen kesän menoja, jolloin vauva varmaan jo helpommin mukaan otettava. Ja se on musta myös hyvä että kouluajalle osuu synttärit eikä kesälomalle (toki hiihtoloma huonolla tuurilla joillain voi osua mutta ei se niin haittaa kun lyhyt), lapsena kauhea tragedia oli niille tutuille joilla kesällä synttärit, jäi usein kaverisynttärit pitämättä kun kaikki lomilla ja syksyllä vaan ei enää jaksanut (esim mun veli)
 
Täytyy tulla maaliskuisen 2023 äitinä huutelemaan, kun tämä osui niin sopivasti silmään. 😅 Mun mielestä maaliskuu on täydellinen syntymäkuukausi! Ensinnäkin, ei tarvitse olla isosti raskaana kesähelteillä. Voin vaan kuvitella, miten tuskallista olisi jatkuva +30 °C ja iso maha. Toisekseen, rs-virus- ja influenssakaudet ovat ohi vauvan syntyessä ja toisaalta kun ne loppusyksystä taas saapuvat, on vauva jo aika iso eikä pahinta riskiryhmää. Osittain tuohon liittyen maaliskuu on hyvä syntymäajankohta myös erilaisia vauvaharrastuksia ajatellen - kauden alkaessa syksyllä vauva on jo sen ikäinen, ettei tarvitse niin miettiä infektioriskejä ja toisaalta vauvalla on ehkä jo jonkinlaista vuorokausirytmiä, jonka perusteella voi miettiä, voiko meidän perhe käydä vauvauinnissa klo 7.30 vai 20.00.

Alkuvuodesta syntyneet menestyvät tutkitusti paremmin elämässä kuin loppuvuodesta syntyneet, jos menestymisen mittarina käytetään koulumenestystä, akateemista loppututkintoa tai todennäköisyyttä pärjätä kilpaurheilussa. Käytännön kannalta mun mielestä oli ihana viettää ekaa kesää sellaisen pienen palleroisen kanssa, joka kulki tosi helposti mukana pelkän maidon voimalla, mutta oli toisaalta kuitenkin jo sen verran ehtinyt kasvaa, että vauvan kanssa toimimiseen oli syntynyt hyvät rutiinit.

Kaukana tulevaisuudessa maaliskuiset eivät ole viimeisten joukossa saamassa ajokorttia tai pääsemässä K18-paikkoihin. Synttärit osuvat lukuvuodelle, eivät kesälomalle tai jouluun. Pääsiäinen saattaa osua synttäreiden päälle, mutta ei joka vuosi, ja pääsiäinen ei ole samanlaista lomakautta kuin joulu tai juhannus.

Onnea tulevien maaliskuisten äideille, maaliskuu on mitä parhain syntymäkuukausi! 🩷
 
Jos saisin vapaasti valita syntymäkuukauden lapselle niin kyllä se ois ehdottomasti maalis- tai huhtikuu. Toukokuukin vielä ok. Kevät on jo selvästi ja päivät pitenee, ulkona liikkuminen helpottuu. Alkuihmettelyt on varmaan just hyvin ihmetelty ennen kuin kesä pääsee kunnolla käyntiin.

Edellä olevat ovatkin hyvin perustelleet syyt, olen samaa mieltä:smiling-eyes:
 
Uskoisin, että maaliskuu on hyvä kuukausi. Itse mietin omalta puoleltani sitä, kun yrität imettää ja hikoilet kuin sika hormonihuuruissa, niin ennemmin teen sitä ennen kesän kuumuutta ja jos ne hormonit vähän ehtisi jo tasoittua kesään mennessä. 😅
Mutta itse kans tykkään, kun alkaa kuitenkin jo talvi vähän väistymään ja valo lisääntymään, että on justiin hyvä aika saada vauva maaliskuussa.
 
Kyllä maaliskuu on hyvä kuukausi syntyä😍 Ei ole aivan niin kylmä enää ja lämpenee kokoajan. Vaunulenkeille voi lähteä hyvillä mielin kun yli 10asteen pakkaset väistyy, eikä tarvi pelätä että pikkuinen palelee.
Kesän tultua on jo ensimmäiset kuukaudet totuteltu uuteen ja voi alkaa elää normaalia kesää.
Syksyyn mennessä on rytmit jo luotuna ja pystyy aloittaa harrastuksia helpommin.
Jouluna on jo sen verran kuukausia, että voi innostua lahjoista (tai ainakin lahjapaperista 😅) Ja vähän ymmärtää mitä siinä ympärillä tapahtuu ❤️
 
Mulla on yksi huhtikuun alussa syntynyt ja nostalgista taas päästä kokemaan samaan vuodenaikaan vauva muistoja. 💛 Ihanaa, kun on vielä viileää ja olen aina kokenut että tuolloin vauva on kaikista helpoin pukeakin ulos ja ulkoilu on helppoa. On myös mukavaa, että on jotain odotettavaa (kirjaimellisesti) sydäntalven tylsimmille ja kylmimmille kuukausille. Neulepuikot heiluu ja niin pois päin. 🤗 Tykkään myös niin paljon olla raskaana jouluna, hössötys ihan sata kertaistuu. 😂
Helpottunut olen kun ei ole kesä vauva, en ole ikinä tykännyt olla raskaana/juuri synnyttänyt kesäksi yöh. 😄 Myös miehen työt ovat sesongissa kesällä, joten ei ole liikaa kotona ja isyysloma liki mahdoton.. Vähän jännittää kyllä miten kesä 2025 menee kuuden lapsen kanssa. 🙈
 
Meillä myös huhtikuussa syntynyt lapsi ja mun mielestä oli kiva aika syntyä. Nyt tietty kuukatta aiemmin, mutta uskon että silti ihan yhtä hyvä. Kevät on muutenkin aina ihanaa aikaa ja tosiaan varmasti kivempaa lähteä sit mahdollisille vaunulenkeille kevätsäällä kun esim. Keskellä talvea 😁
Ainoastaan ehkä vähän harmittaa että lapsien synttärit tulis olemaan sit kuukauden sisällä toisistaan. Nyt tuntuu että olis kiva että olis juhlia jaettu ympärivuoden mutta varmasti voi olla myös helpotus että on sit kerralla kaikki ohi 😅
 
Minusta maaliskuu kuulosti heti kivalta. Ensimmäiseksi tuli mieleen vitsit juhannuksena alulle laitetuista vauvoista. Nykyään kyllä kesän kuukaudet taitaa olla niitä ruuhkaisimpka synnytyskuukausia.
Odotusajalle maaliskuu on ihan hyvä. Siinähän on tammi- helmikuussa ne kovimmat pakkaset, eikä varmaan ison mahan kanssa niin innosta ulkoilla muuten, kuin kävellä vain. Jos edes mikään takki sopii päälle.
Maaliskuussa jo päivät pitenee ja valostuu, on ihanat aurinkoiset kevätpäivät ja kesä edessä!
Ajattelen että kesällä on kiva olla vähän "isomman" vauvan kanssa, siis 2-3 kuisen, eli ei ihan vastasyntyneen.
Tosin mulla on yksi kesällä syntynyt lapsi, ja suurin harmi on ollut, että hänen synttärit oli aina kesäloman aikaan, ja kaverit ei päässeet lomareissuilta synttäreille. Alettiin pitää ne sitten ennen koulun päättymistä keväällä.

Mutta tosiaan, maaliskuussa on jo kivat ilmat ulkoilla vauvan kanssa, pakkaset on ohi.
 
Mun maaliskuiset taitaa pahimmillaan syntyä jo helmikuun lopulla, mutta yhtä kaikki, hiljalleen vuosi kääntyy siinä kohtaa kevääksi. Mä rakastan kevättä ja nimen omaan sitä kun valo alkaa pikkuhiljaa lisääntymään ja ulkona on ilma vielä vähän raaka ja viileä. Kevään valo on jotenkin niin voimakas ja häikäisevä ☀️

Kesäkuisen kanssa elo oli omalla tapaa ihanan helppoa kesäkuukaudet kun ei tarvinnut pukea juuri mitään ulos päälle. Vuosikkaana kävelyn opettelukin oli helppoa kun voitiin olla niin paljon ulkona touhuamassa. Mut uskon et näiden helmi-maaliskuistenkin kanssa moni juttu onnistuu oikein hyvin 😊
 
Meillä myös huhtikuussa syntynyt lapsi ja mun mielestä oli kiva aika syntyä. Nyt tietty kuukatta aiemmin, mutta uskon että silti ihan yhtä hyvä. Kevät on muutenkin aina ihanaa aikaa ja tosiaan varmasti kivempaa lähteä sit mahdollisille vaunulenkeille kevätsäällä kun esim. Keskellä talvea 😁
Ainoastaan ehkä vähän harmittaa että lapsien synttärit tulis olemaan sit kuukauden sisällä toisistaan. Nyt tuntuu että olis kiva että olis juhlia jaettu ympärivuoden mutta varmasti voi olla myös helpotus että on sit kerralla kaikki ohi 😅
Meidän esikoinen on huhtikuinen, ja koin myös että kevätvauva oli tosi helppo pukemisen jne. kannalta. Muutenkin oli jotenkin ihan paniikissa kaikesta niin ei varmaan olisi päästy ollenkaan ulkoilemaan, jos olisi pitänyt hirveästi toppapukuja ym. pukea aina 😄 olisin pelännyt, että vauva jäätyy! Meidän kakkonen näillä näkyminen syntyy maaliskuun lopussa tai huhtikuun alussa, ja se on ihan optimaalinen aika 😊 kiva kun ”tietää” mitä on tulossa.
 
Meidän esikoinen on huhtikuinen, ja koin myös että kevätvauva oli tosi helppo pukemisen jne. kannalta. Muutenkin oli jotenkin ihan paniikissa kaikesta niin ei varmaan olisi päästy ollenkaan ulkoilemaan, jos olisi pitänyt hirveästi toppapukuja ym. pukea aina 😄 olisin pelännyt, että vauva jäätyy! Meidän kakkonen näillä näkyminen syntyy maaliskuun lopussa tai huhtikuun alussa, ja se on ihan optimaalinen aika 😊 kiva kun ”tietää” mitä on tulossa.
Siltikin kyllä meni mulla arpomiseksi että mitä pitäis laittaa vauvalle päälle. Mutta se on varmasti aina vähän niin esikoisen kanssa. Mutta totta toi että ei ainakaan tarvinnu pelätä että se jäätyis!
 
Siltikin kyllä meni mulla arpomiseksi että mitä pitäis laittaa vauvalle päälle. Mutta se on varmasti aina vähän niin esikoisen kanssa. Mutta totta toi että ei ainakaan tarvinnu pelätä että se jäätyis!
No joo, aika on kullannut muistoja kun sanoin että oli ”tosi helppoa” 😂 mutta helpompaa kuin talvella olis ollut!
 
Takaisin
Top