Maaliskuisten odottajien esittely

Mirumaru

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Huhtikuiset 2023
Hei! En ainakaan huomannut täällä vielä tällaista ketjua, joten sana on vapaa: kerro itsestäsi, mitä haluat tai älä kerro, jos ei tunnu siltä. :Grinning Face With Smiling Eyes:
 
Voin itse aloittaa:

Olen 30-vuotias, perheeseen kuuluu miehen ja minun lisäksi 2013 ja 2021 syntyneet tytöt. Meidän 2021 on myös maaliskuinen, joten aikalailla tasan kaksi vuotta tullee ikäeroa.

Meillä on taustalla näiden kahden välissä 7 vuotta yritystä lukuisine lapsettomuushoitoineen. Tähän väliin mahtui kaksi alkuraskauden keskenmenoa.

Tämä raskaus ei ollut suunniteltu, joskaan ei esteltykään. Kumpikaan ei meidän historialla uskonut raskauden olevan edes mahdollinen. Mutta niin vaan kävi ja toivottavasti saamme tämän loppuun saakka.

Olen entinen yrittäjä, nyt pitäisi aloittaa elokuun lopussa sairaanhoitajaopinnot. Vähän hirvittää yhdistää vauva ja opinnot, mutta aika näyttää sitten, miten sujuu.
 
Voin itse aloittaa:

Olen 30-vuotias, perheeseen kuuluu miehen ja minun lisäksi 2013 ja 2021 syntyneet tytöt. Meidän 2021 on myös maaliskuinen, joten aikalailla tasan kaksi vuotta tullee ikäeroa.

Meillä on taustalla näiden kahden välissä 7 vuotta yritystä lukuisine lapsettomuushoitoineen. Tähän väliin mahtui kaksi alkuraskauden keskenmenoa.

Tämä raskaus ei ollut suunniteltu, joskaan ei esteltykään. Kumpikaan ei meidän historialla uskonut raskauden olevan edes mahdollinen. Mutta niin vaan kävi ja toivottavasti saamme tämän loppuun saakka.

Olen entinen yrittäjä, nyt pitäisi aloittaa elokuun lopussa sairaanhoitajaopinnot. Vähän hirvittää yhdistää vauva ja opinnot, mutta aika näyttää sitten, miten sujuu.
Mä opiskelin 5 vuoden yliopistotutkinnon 2,5 vuodessa. Menin suoraan äitiyslomalta kouluun ja pääsykokeisiin pänttäsin vauvan kanssa ku vauva oli 6-8kk. Mun mielestä vauvan/pienen lapsen kanssa on kaikkein helpoin opiskella. 😊 siinä vauva sylissä on helppo lukea ja siinä tulee ikään kuin 2in1. 😃 Läsnäoloistakaan ei oltu pahoillaan, vaikka olin massaluennoilla/luennoilla joskus lapsen kanssa. 😊
 
Voin itse aloittaa:

Olen 30-vuotias, perheeseen kuuluu miehen ja minun lisäksi 2013 ja 2021 syntyneet tytöt. Meidän 2021 on myös maaliskuinen, joten aikalailla tasan kaksi vuotta tullee ikäeroa.

Meillä on taustalla näiden kahden välissä 7 vuotta yritystä lukuisine lapsettomuushoitoineen. Tähän väliin mahtui kaksi alkuraskauden keskenmenoa.

Tämä raskaus ei ollut suunniteltu, joskaan ei esteltykään. Kumpikaan ei meidän historialla uskonut raskauden olevan edes mahdollinen. Mutta niin vaan kävi ja toivottavasti saamme tämän loppuun saakka.

Olen entinen yrittäjä, nyt pitäisi aloittaa elokuun lopussa sairaanhoitajaopinnot. Vähän hirvittää yhdistää vauva ja opinnot, mutta aika näyttää sitten, miten sujuu.
Oli kans ajatuksena suorittaa sosionomin verkko-opintoja (jos kouluun siis pääsen), mut en tiedä miten kaksosten kanssa onnistuu. 🙈
 
Moikka, oo 33v toista lasta odottava Oulusta. Meidän perheeseen kuuluu mies ja 10/20 syntynyt esikoispoika.
Aloitten ens maanantaina vakkarityöt päiväkodissa, tuttupaikka kun ollut siellä vakkarina ennenkin mutta nyt jännittää kun joutuu kertoo aika pian että helmikuussa sitte jään öippälomalle 🫣 Mies tekee nyt syyskuun loppuu asti reissuhommia, 10pv töissä 5kotona, niin on hieman erilainen arki meillä menossa.
Esikoisella paha puremisvaihe menossa ja todellakin toivon että ennen maaliskuuta jo täysin unohtunut semmonen homma. Nyt kokeillut, että kun alkaa yrittää purra niin annan näkkärin käteen että pure tuota 🤦 ei ollut mitää puremista yms ennen kuin alkuvuonna oppi uudesta päiväkoti ryhmästä, se oliki purijoita täynnä kokoryhmä, kaikki kunnia hoitajille kun jaksoivat sitä arkea. Olin niin toivonut että kesällä menis ohi mutta ei.
Tämmöistä arkea siis 1v9kk taaperon ja reissua tekevän miehen kanssa. 😂
 
Moi!

Oon 30-vuotias, Oulun suunnalta ja positiivisen raskaustestin tein nyt edeltävän Sunnuntaina eli ihan alkutekijöissään vielä. Ensimmäinen lapsi tulossa. Täällä jo kovin innoissaan ollaan ja toivotaan että kaikki menee hyvin. Oon kauan kauan kauan toivonu että tämä päiväö koittaa, mutta tietty odotin että avopuolisokin on valmis.
Ammatiltani oon varhaiskasvatuksen lastenhoitaja, ja sijaisuuksia sekä määräaikaista tehnyt siitä asti kun muutin takaisin Suomeen pari vuotta sitten. Kesän oon nyt ollu työttömänä kun koin että edellinen vuosi oli tosi rankka, niin ajattelin lomailla koko kesän ja nyt Maanantaina ois paluu takaisin töihin.
Avopuolisoni on Skotlannista, ja on Brittiläiselle firmalle töissä. Hän tekee töitä kolmen viikon kierrossa, eli kolme viikkoa töissä maailmalla ja kolme viikkoa kotona. Avopuoliso ei puhu Suomea, eli kaksikielinen perhe ollaan siis :Slightly Smiling Face: Omille vanhemmille ja parhaalle ystävälle kerroin raskaudesta heti samana päivänä kun tein testin, mutta muille ei oo tarkoitus kertoa ennenkuin eka kolmannes on turvallisesti ohi. Ensimmäinen neuvola on Elokuun lopussa :smiling face with heart-eyes:
 
Olen 31v ja esikoista odottava Keski-Suomesta. Usean vuoden haaveilut ja paremman elämäntilanteen odottelun takia yritykset alkoi vasta viime vuonna. Ensimmäinen raskaus osoittautui kemialliseksi ja oli aika musertava kokemus sillä pidin raskautumista itsestäänselvyytenä, kun omaan terveyteen ja hyvinvointiinkin olin panostanut täysillä jo pidemmän aikaa. Toisella yrittämällä ei tapahtunut mitään ja nyt sitten kolmas yritys toivotaan että pysyy matkassa mukana ❣️
 
Heipsan!

Oon 34v, Salosta ja ensimmäiset lapset tulossa. Avomiehelläni on 4v ja 6v lapset ennestään.

Viimeiseen 9v on sisältynyt noin 6v aktiivista yrittämistä, joista viimeinen reilu vuosi lapsettomuushoidoissa. Taustalla yksi ainoa kemiallinen raskaus tänä aikana ja olinkin jo varma, ettei mitään lasta koskaan tule.

Hoitoihin ja tutkimuksiin pääsy oli hyvin hankalaa, eikä tk:ssa otettu asiaa moneen vuoteen vakavasti. Sieltä unohdettiin mm. laittaa lähete (hoidettiin 4kk myöhässä, eikä lääkäri edes pahoitellut), ei suostuttu tutkimaan kovia kuukautiskipuja ja vuotoja tai määräämään labroja yms.

Erikoissairaanhoidossa taas kaikki on sujunut paremmin kuin hyvin. Sain heti lääkityksen myös pitkään vaivanneeseen kilpirauhasen vajaatoimintaan (tk ei suostunut uusimaan entisen työterveyden reseptiä moneen vuoteen, koska tk:n lääkärin mukaan mitään vajaatoimintaa ei ole). Vuodessa elämänlaatu on parantunut ihan huimasti. ❤️

Nykyisen avomiehen kanssa yritettiin reilut 2v ennen tärppiä.
Lapsettomuuden syynä oli mun PCOS. Vähän epätyypillinen, koska suht säännöllisestä kierrosta (28-34pv, noin kerran vuodessa ollut yksi pidempi kierto) huolimatta ei ovulaatioita ole tullut.
Lääkityksenä oli alkuun Letrozol ja kerran lisänä Pregnyl, mutta näillä ei ollut lainkaan vaikutusta.
Kesäkuussa otettiin käyttöön Gonal-F injektiot ja tästä kierrosta saatiin aikaiseksi ihan oikea ovulaatio. 💖

Heti sit tärppäsikin ja kaksoset tulossa, mikäli kaikki menee hyvin. 💖💖
 
Täällä 26- vuotias Etelä-Savolainen nainen 😊 esikoista odotamme.

Olemme raskautuneet helposti, kun aloimme yrittämään raskauduin heti kahdesta peräkkäisestä kierrosta, mutta molemmat kerrat olivat varhaisia km/kemiallisia. 😔 Kolmas kierto ei tärppiä ja nyt neljännestä olemme rv 5+5. Valtava pelko siitä, miten tämä raskaus menee on jatkuvasti, mutta yritämme luottaa että tämä kantaa loppuun saakka ❤️

Työskentelen varhaiskasvatuksessa opettajana ja perhe on aina ollut suurin haaveeni. Ensimmäinen neuvola päälle viikon päästä ja ultra päälle parin viikon päästä. Jännittäviä aikoja 😊
 
Hei! Olen 39-vuotias nainen Pohjanmaalta, Vaasasta. Perheeseeni kuuluu puolisoni lisäksi 12- ja 10-vuotiaat tyttö ja poika. Työskentelen rahoitusalalla ja tällä hetkellä ajatuksissa on ollut, että itselleni tulee olemaan melko tiukkaa olla pois töistä :) Pidän työstäni ja aikuisseurasta, joten siinäpä syy. Ja tämän raskauden kohdalla aika vain tuntuu kuluvan nopeasti ja kohta pitääkin jo jäädä raskausvapaalle :) Toki sitten jaamme mieheni kanssa uuden perhevapaamallin myötä vanhempainvapaat melko tasaisesti. Raskautuminen oli positiivinen yllätys, sillä vuosi sitten koin spontaanin keskenmenon ja mietin, että ikäni puolesta tämä juna ehkä jo meni ohi. Vaan eipäs mennytkään! :)

Lapseni harrastavat kilpaurheilua ja mieheni on mukana tyttömme lajivalmennuksessa. Lasten harrastustoiminnan lisäksi olen itse mukana yhdistystoiminnassa ja olen opiskellut töiden ohessa AMK-tutkintoa. Arkemme on melko täyteläistä ja tietenkin aikataulutettuakin ja onkin mielenkiintoista nähdä miten pikkuvauva solahtaa siihen mukaan sitten maaliskuussa :)

Olisi mukava tutustua perheisiin tältä suunnalta Suomea, sekä muihin äiteihin, joilla arkeen kuuluu jo teini-ikäisiä lapsia :) Onnea myös kaikille odottajille :)
 
Terve! 24-vuotias luokanope-opiskelija täällä👋🏻. Odotetaan esikoista avopuolison kanssa, laskettu aika maaliskuun lopulla👶🏼. Asustellaan Oulussa ja perheeseen kuuluu myös 4,5kk vanha koiranpentu.

Oltiin molemmat siinä uskossa ettei voida saada lapsia, mutta kohtalo kai puuttui peliin, joten silloin kun vähiten odotti niin näyttikin testi plussaa❤️.

Ollaan yritetty ottaa selvää kaikesta vauva-arkeen liittyvästä, mutta tuntuu että aina tulee vastaan uutta tietoa. Neuvolassa sanottiin että oma vauva onneksi kyllä opettaa vanhemmuutta🙏🏼.

Olisikin siis mukava tutustua tämän foorumin kautta samassa elämäntilanteessa oleviin ja jakaa ajatuksia tulevasta vauva-arjesta🌸.
 
Terve! 24-vuotias luokanope-opiskelija täällä👋🏻. Odotetaan esikoista avopuolison kanssa, laskettu aika maaliskuun lopulla👶🏼. Asustellaan Oulussa ja perheeseen kuuluu myös 4,5kk vanha koiranpentu.

Oltiin molemmat siinä uskossa ettei voida saada lapsia, mutta kohtalo kai puuttui peliin, joten silloin kun vähiten odotti niin näyttikin testi plussaa❤️.

Ollaan yritetty ottaa selvää kaikesta vauva-arkeen liittyvästä, mutta tuntuu että aina tulee vastaan uutta tietoa. Neuvolassa sanottiin että oma vauva onneksi kyllä opettaa vanhemmuutta🙏🏼.

Olisikin siis mukava tutustua tämän foorumin kautta samassa elämäntilanteessa oleviin ja jakaa ajatuksia tulevasta vauva-arjesta🌸.
Tervetuloa mukaan! Keskustelu on siirtynyt pitkälti tuonne suljettuun ryhmään, kannattaa käydä kirjoittelemassa viestejä vaikka tuonne leikkinurkkaan, niin saat nopeasti vaaditut viestit täyteen ja pääset sinne mukaan myös. :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Terve! 24-vuotias luokanope-opiskelija täällä👋🏻. Odotetaan esikoista avopuolison kanssa, laskettu aika maaliskuun lopulla👶🏼. Asustellaan Oulussa ja perheeseen kuuluu myös 4,5kk vanha koiranpentu.

Oltiin molemmat siinä uskossa ettei voida saada lapsia, mutta kohtalo kai puuttui peliin, joten silloin kun vähiten odotti niin näyttikin testi plussaa❤️.

Ollaan yritetty ottaa selvää kaikesta vauva-arkeen liittyvästä, mutta tuntuu että aina tulee vastaan uutta tietoa. Neuvolassa sanottiin että oma vauva onneksi kyllä opettaa vanhemmuutta🙏🏼.

Olisikin siis mukava tutustua tämän foorumin kautta samassa elämäntilanteessa oleviin ja jakaa ajatuksia tulevasta vauva-arjesta🌸.
Tervetuloa mukaan! Ja samaa olisin vinkannut kuin @harsokukka, eil naputtele riittävästi viestejä niin pääset myös suljetulle puolelle :Slightly Smiling Face:
 
Takaisin
Top