Mämmi

Tykkäätkö mämmistä?

• Kyllä

Äänet: 9 52.9%
  • En

Äänet: 8 47.1%

• Kaikki äänestäjät
    17

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Minusta se ei maistu miltään, enkä sitä syö. Kerran kaksi olen kai lapsena sitä maistanut. Entä te, tykkäättekö? Käytättekö mämmin kanssa esim. vaniljakastiketta? Tai maistuuko uudet maustetut mämmit?

Tykkään mämmistä! Syön sitä kerman kanssa, mutta myös vaniljakastike sopii. Olen syönyt myös mämmijäädykettä ja mämmimoussea.

Huono puoli siinä Herkussa on, että se ei sovi minun vatsalleni

Mämmiin iskee joka kevät ihan hirveä himo. Ongelman tekee se, että ruis ei sovi mulle ollenkaan eikä kyllä ohrakaan. Joten vatsa kärsii pahasti siitä kun mämmiin sorrun. Tällä kertaa yritin katsoa gluteenitonta versiota, mutta eipä löytyny yhdestäkään meiän pikkukaupungin kaupasta. Mämmin syön kuohukerman kanssa. Olen kokeillut myös vaniljakastikkeella mutta ei oo enää mämmin makusta silloin.

En ole koskaan itse ostanut mämmiä, enkä sitä yleensä kylässäkään tarjottaessa ota. Miehellä sama juttu. Ei se pahalta maistu, mutta en siitä erityisemmin pidä. Äidin luona oli aina mämmiä ja lapset siellä välillä maistanut jos halunnut. Eivät hekään tykkää.

Tykkään kovasti! Syön mieluiten imellettyä mämmiä ja ehdottomasti maidon kanssa. Mielestäni muut lisukkeet pilaavat mämmin oman maun. Välillä saatan ympäri vuoden napsia mämmituokkoja pakkasesta :angelic: Mämmi on erityisen hyvää kahvikupillisen kanssa.

Tykätään pojan kanssa kumpikin. :) Syödään sokerin ja kerman kanssa. Yksi rasia jo melkein tyhjä niin piti käskeä miestä ostamaan toinen, kun kävi kaupassa. Pitäähän sitä pääsiäiseksikin riittää. Mies tykkäisi myös, mutta gluteeniton ei ole kuulemma hyvää.

Meidän perhe ei välitä mämmistä, joten emme sitä osta.

Lapsuudenkodissa sitä tuli syötyä, mutta äitini keksi siihen aina jotain mielenkiintoista ( hedelmiä, kermavaahtoa tms.)

Takaisin