Lyhyt vai pitkä nimi?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Ovatko lyhyet vai pitkät nimet mieleesi? Jos puhutaan etunimistä, onko mielestäsi väliä ovatko myös toiset nimet pitkiä tai lyhyitä? Entä pitääkö sisarusten nimien olla kaikilla lyhyet/pitkät?

Tykkään itse enemmän pitkistä nimistä. Esikoisen kaikki etunimet ovat pitkiä, kuopuksella etunimi on pitkä mutta toiset nimet lyhyitä (sai ne isänsä mukaan). Kyllä tykkäisin, jos joskus vielä lisää lapsukaisia meille suotaisiin, tulisi etunimeksi pitkä nimi.

Tykkään keskimittaisista. Itsellä ja miehellä molemmilla pitkät nimet, koetaan hieman hankalina ne. Kuitenkaan lyhyet nimet ei yleensä miellytä, niin keskimittaiset on meille sopivia :) Tykkään kuitenkin, että nimiä on useita, niin lapsilla on molemmilla kolme nimeä.

Itse pidän etunimistä joissa 4-5 kirjainta, toisen ja kolmannen nimen kohdalla pituudella ei niinkään merkitystä.

Pidän (omilla lapsilla) keskimittaisista nimistä. 3-4 kirjaimisissa on aika vähän miellyttäviä nimiä, joita voisin harkita antaa lapselleni (poikkeuksiakin on). Toisaalta liian pitkätkään nimet ei tunnu hyviltä. Mielestäni toisten nimien ei tarvitse olla saman mittaisia etunimen kanssa, kunhan sopivat hyvin yhteen. Sisarusten nimiä miettiessä en hirveästi ole miettinyt keskenään yhteen sopivuutta, mutta olisi se ehkä vähän hassua jos olisi lapset Anu ja Aleksanteri-Johannes.

Tykkään lyhyistä etunimistä, kaksi tavua on sopiva, kirjaimia 3-5. Toinen ja kolmas nimi voivat olla joko yhtä pitkiä tai pidempiä. Koen potkien nimien käyttämisen hankalaksi.

Lyhyet etunimet on hyviä. Mulla ja ukolla on molemmilla etunimessä kolme kirjainta ja pojalla taas neljä. Toiset nimet taas voi olla vähän pidempiä.

Takaisin