Lusikan käytön opettelu

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rosalina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Rosalina

Foorumin legenda
Kesäkuunmammat 2015

Kuinka pian lapsi oppii käyttämään lusikkaa? Mulla kun ei ole aiempaa kokemusta niin tämmöinen mietityttää...:P

Meiän esikko on nyt himpun yli vuoden ja pari viikkoa poika on saanut oman lusikan samalla kun syötän toisella. Kannattaisko jossain vaiheessa ja milloin antaa pojan ihan itse harjoitella lusikoimista ilman että edes syötän samalla? Miten te muut olette tehny? Nyt poika osaa jo jotenkin päin viedä lusikan suuhun mutta ei vielä useinkaan saa ruokaa suuhunsa lusikan mukana.:D Kauankohan tässä opetellessa menee...hmmm...

 
Itse autoin omalla lusikalla niin kauan et poitsu sain ruokaakin lusikan mukana suuhun.... Kohta sitä huomas et sehän lusikoi koko ruoan itse!
 
Ihan tosi?:) Oi, kuulostaa kyllä mukavalta. Mie odotin ennemmin toisenlaista vastausta, joten tää piristi aamua. KIITOS!:D
Täytyy toivoa, että heppuli oppii suht ripeästi kauhomaan sitä ruokaa suuhunsa. Mie kun oon hieman perfektionistiluonne ja valmiiksi kauhistellu sitä, että tuleeko hirveä sotku, kun aletaan opetella lusikan käyttöä ja meneekö siihen opetteluun kuukausitolkulla aikaa...>.<
 
Meillä tyttö sai lusikan käyttöön muutamaa kuukautta vajaa vuosikkaana, ja tossa noin 1v4kk rupesi itte syömään. Sotkustahan se oli, mutta ihan muutamassa viikossa se sitten oppi sen näppärästi :) Nyt tyttö kohta 2v, ja syö reippaasti itte. Opetettiin ihan kädestä pitäen pitämään sitä lusikkaa ja viemään se suuhun, kun oli ensin itte saanu leikkiä lusikalla oman mielen mukaan. :)
 
Takaisin
Top