Laveran irtopuuteri
sopii, vaikka on rasvoittuva iho! En käytä edes meikkivoidetta alle.
Benecosin poskipuna, kulmakynä ja rajauskynät. Edullisia ja hyvälaatuisia.
Himalajansuola. Akneiho tykkää! Sillä pesen meikittömän ihon.
"Saippua"pala, jossa on suolaa, savea ja kookosöljyä, pesen meikit. Neitsytkookosöljyllä poistan silmämeikin. Myös kasviöljyt käy ihon puhdistamiseen, myös rasvaisen ihon. Iho ei todellakaan kärsi (rasvoitu lisää) öljyn käytöstä, päinvastoin.
Risiiniöljy vahvistaa ripsiä, kannattaa kokeilla!!! Viikon verran iltaisin ripsien tyveen, pari-kolme vk taukoa.
Douce naturen argan-öljyä sisältävä vartalovoide on
.
Famolla on ihania palashampoita jms!! :) (famo.fi)
Iholle käytän joskus myös sheavoi+oliiviöljyseosta, sen voi tehdä itse. (Lasten atooppinen iho tykkäsi tästä voiteesta!) Tai ihan pelkkää oliiviöljyä heti suihkun jälkeen.
Kasvonaamion teen vihreä savi-jauheesta. Kurkuma ja lääkehiili on mustapäille hyvät, niitä voi lisätä naamioon, kun itse tekee.
Laveran piparminttuhammastahna. Pois en vaihda!
mun suu kuivuu tavan pepsodenteista, tuolla ei.
Kipeille lihaksille Weledan Arnica-öljy.
parhautta!!!
Ja raskaana tai ei niin Weledan raskausajan öljy on iiiihanaa.
Samoin Weledan calendula-sarja, etenkin sinkkivoide. Vaikka onkin vauvoille suunnattu. Käytän akneiholleni iltaisin sinkkivoidetta/baby-voidetta (on todella öljyinen), pois en vaihtaisi.
Luonnonkosmetiikkaa voi tehdä myös itse.
Esim. avocado+munan keltuainen hyvin soseeksi ja pestyihin hiuksiin, pyyhe päälle 30min. Upea hiusnaamio, tekee hyvää!
Hiukset voi myös pestä kananmunalla, uskokaa huviksenne. Toimii.
Etikka-vesi-seos tekee saman kuin hoitoaine eli sulkee pesussa auenneet hiussuomut.
Maustamatonta jogurttia voi käyttää kasvonaamiona. Kaurahiutaleet käy sekaan.