Lukuvuosi pinoon

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Osalla on jo isompia lapsia koulussa, osa ehkä opiskelee itse. Huomenna on perinteinen päättäjäispäivä. Millä mielin siitä ollaan? Miten kulunut lukuvuosi meni?

Meidän esikoisella on ekaluokka päättymässä. Tuntuu uskomattomalta, miten nopeasti tämä aika on mennyt ja kuinka iso ja itsenäinen pojasta on tullut. Koulumatkaakin alkoi kulkea kevätlukukaudella itse. Ja toisaalta on yhä niin pieni ja tarvitseva. Tunnen samaan aikaan ylpeyttä ja haikeutta. 🥰 Vähän harmittaa kun ei kevätjuhlaan päästä. Koulun sali on niin pieni ettei sinne oteta kuin kuutosten vanhemmat. Luokassa tehtävään todistusten jakoon sentään pääsee vanhemmatkin.

Todistus haettu (hyvä tuli) ja pääsi siinä äiti vähän vuodattamaan kyyneliä, kun pienet ekaluokkalaiset lauloi vanhemmille luokassa. Imetyshormonit varmaan herkistää. 😅 Nyt sitten pitkä kesäloma edessä.

Meillä päättyi 7. luokka ja 4. luokka. Hyvin meni molemmilla lukuvuosi. Äiti sai olla ylpeä hyvistä todistuksista (pari itkua piti tirauttaa kuinka ylpeä omista lapsista onkaan). :smiling face with heart-eyes: Meillä oli jo viime viikolla tiistaiaamuna alakoulun puolella kevätjuhla, johon pääsi kaikki vanhemmat. Olihan se jännä olla seuraamassa pitkästä aikaa ja varsinkin kun omalla lapsella esiintymisvuoro (tuolla koululla tapana, että 1., 3. ja 5. luokat esiintyy joulujuhlissa ja eskarit, 2., 4. ja 6. luokat kevätjuhlissa). Lauantaiaamuna sitten oli 6. luokkalaisten stipendien jako ym., johon oli tervetulleita vain 6. luokkalaisten vanhemmat ja todistusten jakoa pystyi kaikki mennä seuraamaan luokkiin. Yläkoulun puolella ei ollut mitään, mihin vanhemmat ois olleet tervetulleita.

Meilläkin päättyi ekaluokka. :)

Varsinaiseen juhlaan pääsivät mukaan vain abiturienttien vanhemmat, mutta niin isojen ja kuitenkin niin pienten ekaluokkalaisen todistusten jakoon pääsi mukaan koko perhe.

Itse valmistuin nyt vihdoin! 3 vuotta turhautumista siinä kului, mutta hyvillä papereilla pääsin ulos!
:Sparkles: :Sparkles: :Sparkles: ONNITTELUNI :Sparkles::Sparkles::Sparkles::Sparkles:
:Hibiscus::Hibiscus::Hibiscus::Hibiscus::Hibiscus::Hibiscus::Hibiscus::Hibiscus::Hibiscus::Hibiscus::Hibiscus::Hibiscus::Hibiscus::Hibiscus:
:Hibiscus: Onnellinen se, joka on löytänyt viisauden
:Hibiscus: se, joka on tavoittanut tiedon;
:Hibiscus: sillä parempi on viisaus kuin hopea,
:Hibiscus: tuottoisampi on tieto kuin kulta.
:Hibiscus::Hibiscus::Hibiscus::Hibiscus::Hibiscus::Hibiscus::Hibiscus::Hibiscus::Hibiscus::Hibiscus::Hibiscus::Hibiscus::Hibiscus::Hibiscus:
(sananlaskujen kirja 3:13-18)

Olen itse opiskelija, ja päätin ensimmäisen lukuvuoteni. Tosin opiskelen myös kesällä, mutta yritän tässä vetää kunnon rutistuksen ennen äitiyslomaa ja vauvan syntymää. Maisterintyötä alan myös väsäillä pikkuhiljaa, mutta se taitaa nyt jäädä hetkeksi tauolle tuon vauvan myötä.

Takaisin