Loppuraskauden oireet,olot,tuntemukset

Huh huh! Hän on täällä! Olinkin 4cm auki tutkittaessa, kanavaa pari senttiä jäljellä, joten päästiin suoraan saliin ja kalvojen puhkaisuun. Napakoita kivuliaita suppareita tuli kyllä mutta vain noin 5-10min välein. Nelisen tuntia odotettua laitettiin oksitosiinitippa ja siitä alkoi tapahtua. Tunnin päästä alkoi sitten rytistä tosissaan, vaikka tutkittaessa olin vain 5cm auki, tilattiin epiduraali ja sitä odottaessa muuttui niin rajuksi, että sitä keretty antaa kuten ei mitään muutakaan kivunlievitystä. Koko synnytys pelkällä ilokaasulla (järkyttävää) ja hän oli maailmassa kiduttavan 1h15min jälkeen. Shokki meno oli, kätilöillekin tuli kiire mutta tuolla se pikkuinen prinssi nyt uinuu. Huh hah huli mikä loppu raskaudelle!
 
Täällä 40+3 eikä vieläkään mitään näytä tapahtuvan. Nyt ois viikonloppuna ollu hyvin aikaa synnytellä mutta eih... näköjään sitä on tämmönen hautova kanaemo :D no pitää toivoa silti että tällä(kin) kertaa lähtee spontaanisti syntymään ja ainakin viime synnytys oli sitten ihan inhimillinen kestoltaan ja kivultaan.
 
Mä ihmettelen teidän positiivista asennetta jotka olette jo la:n ylittäneet. Mulla tänään 40+0 ja olen jo niin kypsä tähän raskaana olemiseen. Tunnen itseni valtavaksi köntykseksi. Kävely on kuin ankalla ja oikeaan nivuseen painaa välillä ikävästi. Kenkiä tai sukkia laittaessa menee aikaa enkä saa niitä jalkaan ellen istu. Mitään synnytykseen viittaavaa ei ole ilmennyt, eli täällä yksiössään tämä meidän muru meinaa varmaan viihtyä juhannukseen saakka..
 
Taitaa fiilikset vaihdella kaikilla :) Nyt ku on 41+0 niin päivät menee jo ihan sumussa kun ei enää tiedä mitä tekisi, aika ei kulu, miettii miksei synny ja vähän jo kyseenalaistaa onko vauvaa edes tulossa. Henkisesti ei tajunnut valmistautua näin pitkään odotukseen. Sitten kuitenkin tietää jo pari kertaa kokeilleena että kiukku- ja mökötyspäivät ei auta mitään. Pitää vaan yrittää keksiä edes jossain määrin mukavaa tekemistä eikä jäädä neljän seinän sisään vaikkei minnekään huvita mennäkään. Päivä kerrallaan pakko mennä :) kaikkein turhauttavinta ja silti ihan mukavaa on tieto siitä että synnytys voi alkaa ihan kohta.

Näitä pohdiskeluja vaan, kun nyt ehtii miettiä :)
 
Täällä 4 päivää laskettuun aikaan ja niin jo kypsänä tähän. Alaselkä rutisee ja paukkuu ja on tosi kippee. Vasen nivunen koko ajan ihan perk****n kipiä, hyvä ku kävelemään pystyy. Ja just kaikki nuo sukkien ym laitot ja pois otot. Voi luoja. On tässä toisen oottamisessa vaan ollu ihan erillalailla näitä haasteita. Mutta ei meillä kellään ennää tarvii kauvaa ootella ku on pienet sylissä ♡ koitetaan jaksaa!!
 
No joo, toppavaatteiden ja etenki niitten kenkien sitominen on kyllä veemäistä. Sen jälkeen varsinki ku on ensin vastaanhangoittelevan esikon pukenu. Mut muuten ihan hyvä fiilis vielä tällä hetkellä. Eikä ihme kyllä ees ärsytä ne joko-kyselytkään tällä kertaa.
 
Täällä ottaa niin hermoon nuo joko nyt/miten voit/vieläkö yhtenä kappaleena -kyselyt. Varsinki ku samat ihmiset kysyy joka päivä ja muuta kysyttävää ei ookkaa. Täss jo mietiskelly poistavansa ittensä somesta :D Jos ei vaikka facebookissa vastaa, ni kohta huutaa whatsappi samaa asiaa!! :sad001

Ite oli jotenki varma että tämä haluaa etuajassa tulla, vaa ei näköjään sitte. No, tulee ku on valmis :) Vielä ku sais rauhassa ootella :D

Tsempit kaikille viime hetken odottajille :Heartred
 
Tuo raivostuttava kysely yleensä vielä alkaa ennen laskettua aikaa.. Mulla muutamat puolitutut vedelleet palkokasveja nenään mun liian suorista vastauksista :D Semmosille myös sattumalta unohtui laittaa viestiä ku vauva syntyi. Jokaisen normaalin ihmisen luulisi tajuavan, että lapsi syntyy just sillon ku syntyy ja siitä kyllä vanhemmat ilmoittavat sitten jos haluavat... :)
 
Mulle tuli eilen seitsemältä eri ihmiseltä kyselyä että joko nyt. Kyllä teki mieli laittaa puhelin kiinni ja hautautua omiin oloihin. Tänään olen selvinnyt vain yhdeltä kyselijältä. Huomenna on taas uusi päivä..:shifty:
 
Takaisin
Top