Lonkka naksuu

niukku

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Helmimammat 2018
Raskaus melkein puolivälissä. Eilen alko lonkka pitämään aivan kamalaa ääntä. Ei tehny kipeää vaan teki vaan pahaa kävellä kun se ääni kuulosti niin pahalta, tänään sama homma jatkunu. Naksuu kamalasti kun sitä liikuttaa, just tuolta ''nivusen puolelta''. Liittykö tää jotenki raskauteen? Onko muilla ollu kyseistä vaivaa? Ensimäinen raskaus itsellä.
 
Raskaus löystyttää niveliä. Jos ei liity kipua ei siitä ole mitään haittaa. :) (Itsellä on lonkka, polvet, nilkat naksunut välillä enemmän, välillä vähemmän koko pienen ikää.)
 
Mulla naksaa ristiselässä joku nikama silloin tällöin kävellessä...enempi naksaa kun oikealla jalalla astuessa. Tai sit jos ei nikama naksahtele niin lonkkaluu on vähän kipeä..Mut ei ole ollut haitaksi niin ja mullakin eka raskaus :)..Mulle lääkäri joskus sanoi et raskauden myötä nivelet löystyy :)
 
Mulla lonkkanivel muljahteli kamalasti sillon viimeisellä kolmanneksella. Aina ku lähti vähäsenkää pidempää lenkkiä vaappumaan, ni kipeet muljahdukset ekojen satojen metrien aikana. :/ Mut mulla teki ton lonkan kipeeks sekin, et loppuraskaudessa pystyin nukkuu vaan oikeella kyljelläni, josta oikea lonkka kärsi kovasti..
 
Mulla lonkka lonksu ja napsu, mut kun aloin kävellä enemmän ja jumpata, se loppui. Nyt alkaa olla jumpat ja kävelyt taas vähissä, joten odottelen vaan milloin se alkaa taas lonksua. Sama juttu, ettei se ole ollut koskaan kipeä, mutta se ääni teki pahaa, kun se oli niin kova.
 
Mulla raskaus vasta alussa ja jo kuule lonkat ja selkä paukkuu..
Mulla fyysinen työ ja jäin heti saikulle ainoastaan suojellakseni pientä elämän alkua sisälläni.
 
Nämä on näitä raskauden tuomia lisäiloja =) Nivelet löystyy raskauden myötä. Jotkut kärsii jopa ranteiden löystymisestä.. Itselläni alkoi oikea lonkka naksumaan ensimmäisen myötä ja naksahtaa usein esim kun nousee tuolilta.. Toinen lonkka on alkanut naksumaan toisen raskauden myötä =D ..mikähän aloittaa tämän kolmannen kohdalla?! :wink
 
Takaisin
Top