Lomasuunnitelmat

Lilyofthevale

Sukkela juttelija
Joulumammat 2018
Joko suunnittelette kesälomia? Oman kesäloman aika ei vielä tiedossa, mutta alustava suunnitelma olisi: 1 viikko Kreikassa, jossain pienehkössä lomakohteessa. Mummolassa muutamia päiviä (meillä on vain yksi mummola) ja siihen reitinvarrelle yksi huvipuistokäynti ja mahdollisesti joku kansallispuisto, missä ei käyty vielä, päiväretki. Powerparkkia ajattelin, siellä ei ole vielä käyty. Viime kesänä käytiin Tykkimäellä, edellisenä Särkänniemessä. Linnanmäellä on käyty pari kertaa. Teini kyllä luultavasti haluaisi Helsinkiin, mutta minulle se paikka aiheuttaa stressiä. Sealife on meillä kyllä vielä näkemättä.

Minulla ei ole lomia, sillä juuri palasin töihin hoitovapailta. Voisihan sitä anoa palkatonta, mutta nyt oli parempi vähentää tunteja väliaikaisesti (=rutkasti pienempi palkka).
Jos olisi lomaa, haluaisin käydä jossain pitemmän reissun, olisi hotellimajoitusta, kaikkea arjesta poikkeavaa.

Mä olen vanhempainvapaalla vielä kesän yli eli ihanasti koko kesä vapaata. 😎☀️

Aloitetaan koululaisten kesäloma jo viimeisellä kouluviikolla ja suunnataan Kreikkaan huvilalomalle viikoksi. Sitten ihan vaan kotoillaan. Esikoinen yrittää kesäkuussa päästä muutamaksi viikoksi kesätöihin. Juhannusviikolla mökille ja juhannuksen jälkeen takas kotiin, koululaiset todennäköisesti jää vielä mummolaan tai mökille (eli mun vanhemmille). Heinäkuun koululaiset ovat isällään. Me varmaan vaan kotoillaan ja käydään kuopuksen mummilassa (eli miehen vanhemmilla) pienellä kesäreissulla. Kotona ollessa ihan vaan nautitaan Suomen kesästä, käydään uimarannalla, hoidetaan puutarhapalstaa, tehdään pitkiä vaunulenkkejä vauvan kanssa, leikitään pihalla ja puistoissa, tehdään pieniä retkiä lähiympäristöön yms. 😊

Mäkin kotiäiteilen vielä kesän 😁 suunnittelin, että yksivuotiaalle sopiva lomakohde taitaa olla ihan joku kunnan uimaranta ja kodin lähimetsät vain 😅 mutta jos haluaisi jonkun pienen reissun tehdä, valitsisin ehkä Yyterin. Ollaan oltu siellä hotellissa miehen kanssa 7 vuotta sitten ja muistaakseni se hotelli oli ihan ookoo? Ja sit vain ulkoiluttaisi taaperoa rannalla, kävisi tunnustelemassa miltä aallot tuntuu pienissä varpaissa, rakentelis hiekkakakkuja. Ehkä rattailla tai kantovälineen turvin joku lenkkeily lähimaastoon tai muualle Poriin. Mies ei lomaa varmaan tänäkään kesänä pidä, joten yhden yön reissu (lauantai-sunnuntai) olisi katseltava ajankohdaksi.

Meilläkin vasta suunnitellaan kesälomia. Tosin jos joku uusi työpaikka löytyisi, niin sitten ei tietenkään olisi lomaa yhtään.

Koululaisen hurjanpitkä kesäloma aiheuttaa kyllä päänvaivaa. Yksi leiri hänellä on, mutta se ei kovin paljon auta. Lisäksi juniorin päiväkoti menee heinäkuuksi kiinni. (Niin kuin menee myös työparini lapsen päiväkoti.) Esihenkilö ei tullut tietenkään tätä ajatelleeksi.

Yleensä ollaan käyty kesällä jossain huvipuistossa ja mökillä, ja vasta koululaisen syyslomalla ( kestää viikon) on tyypillisesti käyty jossain etelässä. Tömä siksi, että syksy on vuoden ankeinta aikaa.

Mäkin kotiäiteilen vielä kesän 😁 suunnittelin, että yksivuotiaalle sopiva lomakohde taitaa olla ihan joku kunnan uimaranta ja kodin lähimetsät vain 😅 mutta jos haluaisi jonkun pienen reissun tehdä, valitsisin ehkä Yyterin. Ollaan oltu siellä hotellissa miehen kanssa 7 vuotta sitten ja muistaakseni se hotelli oli ihan ookoo? Ja sit vain ulkoiluttaisi taaperoa rannalla, kävisi tunnustelemassa miltä aallot tuntuu pienissä varpaissa, rakentelis hiekkakakkuja. Ehkä rattailla tai kantovälineen turvin joku lenkkeily lähimaastoon tai muualle Poriin. Mies ei lomaa varmaan tänäkään kesänä pidä, joten yhden yön reissu (lauantai-sunnuntai) olisi katseltava ajankohdaksi.
Loma on loma vaikka lyhyempänäkin!
Yyterissä oli muutama vuosi sitten esteetön kulku hiekkarannalle/rannalla rakennettua ramppia pitkin... Toivottavasti ovat pystyneet sitä ylläpitämään vaikka säästölinjat on moneen asiaan vaikuttaneetkin.

Lapset on kesän lomalla. Isompi koulusta, pienempi kerhosta (syksyllä tosin toivottavasti menee päiväkotiin). Itse olen vielä vanhempainvapailla. Miehestä ei ole vielä ihan varmaa, jatkuuko kuntoutus kesän yli. Mennään kesällä ainakin vaarin luo mökkeilemään. Todennäköisesti myös moikkaamaan toisella paikkakunnalla asuvia ystäviä. Joko sen reissun yhteydessä tai sitten erikseen olisi kiva käydä vaikka jossain huvipuistossa, mutta suunnitelmat on vielä tosi auki. Ulkomaille tuskin tänä(kään) kesänä lähetään, mutta ruotsinlaivalla voisi olla kiva käydä.

Me suunnataan päiväseltään reissu eläintarhaan koko poppoon kanssa, ja sitten on tarkoitus tehdä muutaman yön reissu mummolaan muutaman sadan kilsan päähän. Muuten kesälle on suunniteltu kovasti pihan, talon ja autojen remppaa, niin voi olla et ollaan kotosalla ja ilmojen suosiessa käydään läpi uimarantoja ja leikkipuistoja. Harkinnan alla on vielä et laittaisinko isompia kesäleirille ehkä viikoksi kesän alkuun.

Kesällä voisi ehkä harkita Tukholman reissua.

Tai sitten Legolandiin. Sinne kyllä haluaa myös pikkuveli ja hänen vaimonsa myös mukaan, vaikka heillä ei lapsia olekaan :)

Mökkeilyä, mökkeilyä. Muuta en kaipaakaan. Varsinkin kun lapsikin alkaa olla sen ikäinen, että voimme aloittaa pienoisen mökkihöperyyden siemenen kylvämisen.

Takaisin