Lokakuun lotkautukset

Napero

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Eipä täällä oikein näy enää tapahtuvan mitään :sad001 Surullista miten mikään palsta ei oikein enää toimi facen jälkeen.
 
Se on varmaan siitä että facessa meillä on niin tiivis hyvä porukka ja siellä on jo jakanut kaikki asiat niin ei jaksa toiseen kertaan kirjoittaa. Itse käyn vielä täällä lukemassa mutten juuri kirjoittele juuri siksi että kaikki on jo sanottu facessa ja siellä voi puhua vähän avoimemmin kuin täällä
 
Mä sain tänään neuvolasta mukaani verensokerimittarin ja ohjeita säännölliseen terveelliseen ruokavalioon. Mielestäni en syö edes tarpeeksi, enkä paljon herkuttele, mutta paastoarvo oli hieman koholla sokerirasitustestissä.
Lisäksi hemoglobiini oli vaan 117, joten siinäkin ois parantamisen varaa..
Verenpaine sen sijaan oli neuvolassa mitattuna ihan normaali, kummasti kotona huutelee luokkaa 105/60..
Ja paino on noussu 1,5kg kahdessa viikossa, yhteensä 8kg. Sitäkin pitäs koettaa pitää kurissa liikuntaa lisäämällä. Mä kun en oo liikkunu juur ollenkaan..

että sellaset terveiset tällä suunalla
 
Hmm ei kai se ruoan määrä vaan se laatu oikeesti tärkeintä ymmärtääkseni on. Ne on niin oikukkaita nuo sokerit. Niin olinhan minä itsekkin facebook ryhmässä, kunnes minut laitettin pois siitä syyttä suotta. Mielummin sitten kirjoittelen tänne.
 
Onko jollakin jo tulllut jotkut nimet vahvana mieleen ? Mä olen pyöritellyt erivaihtoehtoja päässä vaikka kuinka paljon ja ei tunnut vain löytyvän mitään sellaista suosikkia. Viimeksi nimenvalinta oli helppo ja selkeä. Kaipa se pikkuinen kertoo onko joku nimi juuri hälle sopiva? Hassua ajat ella, että nyt puhutaan jo loppuraskaudesta ja kohta osa jo poksahtaa.
 
Minäkin olen nimiä miettinyt, ja ajatellut että en halua että nimet ovat ns. samaa sarjaa. Vaan kuitenkin tuntuu, että kaikki nimet mitä mieleen tulee, on jotenkin liian samantyylisiä. Vaikeaa on. Mutta eiköhän ne jossain vaiheessa selviydy, viimeistään sitten kun näkee pikkuiset. :)
 
Juu ja vaikeaksi koko homman tekee se kun tuttavapiiriin syntyy lisää lapsia ja antavat niitä omia vahvoja nimi vaihtoehtoja, joten nekin jäävät siksi pois :)
 
Mulla on ollut lapsesta asti tytölle nimi valmiina, eli jo öpaut 20 vuotta :D Nykyään tuo ko nimi on tosin suosituimpien nimien joukossa.. Saa nähdä tuleeko se meille nimeksi vai ei. Ihme kyllä sitä ei vielä ole lähipiirissä :)
 
Pojalle olisi montakin nimivaihtoehtoa, mutta tyttö kun tiettävästi on tulossa, niin pää lyö aika tyhjää! :D Miehen kanssa molemmat tykätään perinteisistä, suomalaisista nimistä, muttei kuitenkaan mistään ihan kaikista suosituimmista. Kivahan sitä on pähkäillä.

Vauvan liikkeet ovat huomattavasti rauhoittuneet viime päivinä. Vähän ehdin jo huolestuakin, mutta asiasta tietoa etsiessäni en sitten kuitenkaan ota stressiä. Vähän kun hieroo masua ja herättelee kaveria, niin hetken päästä jo melkeimpä antaakin muutaman potkunäytteen mielenrauhan takaamiseksi. :) Välillä vaan liikehdintä oli päivittäin niin selvää ja näkyvää, että siihen ehti tottua.

Edellinen neuvola oli viikolla 23+0. Mitattiin ensimmäistä kertaa sf-mitta ja se oli 23 cm.
 
Hui
Kauhistus sitä ymmärtää, että loppu raskaus on oikeasti jo käynnissä ja kohta alkaa äitiysloma. Mihin ihmeeseen tämä aika oikein on kadonnut...
 
On kyllä ihmeellistä ajatella, että ennen joulua sitä pääsee jo äitiyslomalle. :) Toivottavasti siihen asti pystyy olemaan töissä! Kymmenen päivää sitten kirjoittelin, että vauvan liikkeet ovat rauhoittuneet... no, sen jälkeen on kyllä taas ollut elämää mahassa senkin edestä. Kyllä heittää kuperkeikkaa ja potkuttelee siihen malliin, ettei epäilyksille sijaa. :D Tuntuu pikku kaveri omaavan ihan mukavan päivärytminkin; vilkkaimmillaan aamulla, iltapäivällä ja illalla parin tunnin jaksoissa.
 
Täällä ihan sama homma, ei oo enää rauhallisuudesta tietoakaan :) Mun synnytyspelkokin helpotti kun kävin anestesialääkärin juttusilla. Se sai vakuutettua että synnytyskivulle tosiaan voi tehdä ja tehdään jotain. Kukaan ei oo oikein tajunnut miksei mulle oo annettu viimeks riittävästi. Ja nykyään talossa on kaksi anestesialääkäriä joten odotusajat ei ole pitkät. Tuntuu aika kivalle kun voi alkaa odottaa vauvan tuloa kun ei tarvii olla kauhuissaan siitä mitä pitää tehdä saadakseen sen :)
 
Ihanaa että foorumilla on vielä eloa. Mä laskeskelin että tästä päivästä lukien olis tasan 4 viikkoa äitiysloman alkuun, ja viimeaikojen fiilikset on ollu että toi aika ei voi tulla liian pian! Oon ihan kypsä töihin, jotenki tuntuu, että sitä alkaa jo kaivata omaa rauhaa ja tilaa ajatuksille, ja sitä että voin vihdoin alkaa käyttöönottopestä ja silittää lakanoita ja vaatteita, ja oikeesti valmistautua lapsen tuloon. Tähän asti aika on mennyt vaan odottaessa, aina jotain etappia x, mutta nyt kohta voi jo ottaa lunkisti ja antaa ajan viedä ilma turhaa turhautumista. =)
Meillä liikutaan usein ja pitkiä pätkiä kerrallaan, ja kun tosiaan mulle ei oo tullu vartaloon ylimääräistä vatsan lisäksi, on vaan toi pinkeä pömppö, niin kaikki suurimmat liikkeet tuntuu niinku nahka repeäis. Hyvä tietysti että pikkuinen liikkuu, mutta vatsanahka on kovilla. =)
Niin, ja yöunet on väsymyksestä huolimatta menneet, vessassa saa käydä aina kun herää, ja muutoin alkuyö menee yliaktiivisten aivojen valvottaessa, ja loppuyö asennon hakemisessa. *huokaus*
 
Kohta on lokakuu lopuillaan ja marraskuu vaihtuu,, ja meidät synnytykset lähenee, iik!
On ruennu melkeen pelottamaan, pitää yrittää olla ajattelematta koko asia.. Nauvolasta ystävällisesti muistuttivat että yleensä toinen lapsi on isompi kuin esikoinen, jes. Eihän tuo esikoinen painanutkaan kuin 4010g.
Masu on kasvanut viime aikoina hurjasti ja tuonut mukanaan tuskaisen olon.. käveleminen vaikeutuu jne. Esikoista ei enää meinaa jaksaa nostella ja kaupassa käynti on yhtä tuskaa kun rupeaa supistelemaan ostoskassien nostelun jälkeen.. Töitä ois enää 3 viikkoa jäljellä, pitää yrittää sinnitellä ilman saikkuilua!
Ostin alennusmyynnistä JÄTTIMÄISET toppahousut.. nauroin sovituskopissa ihan katketakseni kun ne on ihan hirveet. Mutta eipä oo paljo vaihtoehtoja jos meinaa mahankin niihin housuihin ängetä! :D
 
Takaisin
Top