Lokakuun löpinät!

Melela, mullakaan ei ole katsottu kohdunsuun tilannetta, kun ei ole vielä ollut yhtään lääkärikäyntiäkään. Ensimmäinen ja ainoa on sitten viikolla 35., jossa lääkäri arvioi vauvan tarjonnan. Itse ajattelin kyllä pyytää vielä varmistusultraa, koska haluan kyllä tietää etukäteen, jos pitää lähteä synnyttämään perätilavauvaa. Sehän on vähän erilainen kuin "normaali" synnytys, koska käsittääkseni siinä ei ponnisteta yhtä aktiivisesti, vaan annetaan vauvan tulla pääasiassa supistuksilla. Mulla on nyt sellainen fiilis, että tää olisi nyt kääntynyt väärin päin. Ihan kuin pää olis tuossa rintalastan alapuolella. :-[ Muutenkin vaaveli vaihtaa asentoa niin tiuhaan, että hankala sanoa asennosta mitään - eilen oli vielä vasemmalla puolella ja yön aikana on vaihtanut oikealle. Ei ole masussakaan enää yhtä paljon tilaa kuin aiemmin.

Kätilö sanoi, että meidän sairaalassa ensisynnyttäjät eivät saa yrittää perätilasynnytystä - tutullenikin tehtiin tämän vuoksi sektio. Uudelleensynnyttäjiä kannustetaan yrittämään synnytystä, mutta en sitten tiedä, jos kieltäytyy synnyttämästä...
 
Vois tännekkin pitkästä aikaa kirjoitella : )
Mä jäin siis nyt pois töistä eli saikkua tuonne 28.10 saakka ja sit alkaa virallinen äippäloma.
Ei selkä enää kestä töissä asukkaiden nostelua, kyykkimistä jne.
Mieluusti töissä olisin ollut mutta kroppa on eri mieltä.
Sunnuntaina töissä ollessa istahdin vessaan ja aivan kamala rutina kuului alaselästä. Peljätti jotta pääsekö tämä mamma edes ylös pöntöltä, mutta onneksi pääsin :DD huh.
Mulla olis ollut tänään eka perhevalmennus, mutta soittivat että se peruuntui sairastapauksen takia. En olis edes koko perhevalmennusta muistanut.. :DD
Mitähän muuta lokakuun kuulumisia rustaisi... Ainiinjoo, sainhan lisää vaivoja tietenkin. Nimittäin hiivatulehduksen, mutta se on onneksi hoidettuna. Oli kyllä yhtä tuskaa olla töissä kun alapäätä kirveli ja karvastelu, yök.

Tänään pitäis hinnoitella kirpparille menevia vaatteita ja tavaroita. Äidin luo niin hirveesti jäänyt retajamaan mun vanhoja ja pieniä vaatteita. Ja huomenna olis tarkoitus viedä ne sitten itse kirpparille.

Hyvää syksyä kaikille mammoille ! : )

 
KÄÄÄÄÄÄÄÄÄK!
Kuinka meidän stickerien pikkuvauvat on lähellä 40 viikkoa!
Mulla on kohta pupu pöksyis!
Vieläkin vaunut ja turvakaukalo on hankkimatta.. aarrgh, kuinka rasittaa.
Kohta on pakko kaukalo hankkia ihan vain tän mamman mielenrauhan vuoksi.
 
Napsuuko muilla maha?! Mulla alkoi viikonloppuna napsumaan. Ihan kuin joku tekisi mahassa sormilla sellaisen napsautusäänen. Nyt just napsahti!!! :-o Kävin viikonloppuna kaivamassa varastosta pienimmät vauvavaatteet ja aloin pestä ja laittaa kaappiin. Pakko aloittaa jo valmistautuminen vauvan tuloon, kun onhan nyt jo menossa 33. (?) viikko. Vaunut, kaukalo+telakka ja sitterikin pitää tässä kohta hakea...
 
Mulla on pari kertaa napsahtanut kans mut sekin sillon kuulunu ku on ihan hiljasta yöllä...
Hikka oli viime yönä et meni vähän unet sekasin ku vessakäynnin jälkeen meni melkein tunti!onneks ei tällä kertaa nikotellu tossa virtsarakon kohilla niiko viimeks :)
 
Juu täällä naksuu kans..enemmän naksu noitten kahden edellisen kanssa mut nytkin muutaman kerran..:D
 
Minä en tiedä naksutteluista mitään, mutta hikkaa kyllä on ja närästyksestä voisin kyllä kertoa..
Nykyään otan rennien etukäteen ennen unia, närästi tai ei. Tyynyn lisääminen petauspatjan alle oli myös hyvä idea.  Sunnuntaiyönä sain nimittäin kokea, miltä tuntuu, kun närästysliemi nousee kurkkuun silloin, kun olet jo unessa. Ei maailman mukavin tunne herätä siihen, että melkeen hotaiset koko satsin väärään kurkkuun. YH!

Sain eilen hankittua turvakaukalon ja telakan. Pitää alkaa puunaamaan sitä käyttökuntoon. Huh huh, nyt on sekin huoli pois alta. Vaunut taidetaan ostaa vasta mammaloman aikana. :)
 
Mikähän tätä foorumia taas vaivaa? Heittää pellolle milloin sattuu ja kirjoituksia ei saa julkaistua. Hmph!

Kuulostaa tosi inhottavalta tuo Poutiksen närästys. Mulla ei ainakaan vielä ole vaivannut. Unet on kyllä huonontuneet selkeästi ja herään ainakin kaksi kertaa yössä vessaan. Tai sitten muuten vaan. :-/ Töissäkin on alkaneet jalat turvota, kun mulla on istumatyö ja istuma-asennossa ei nesteet pääse kunnolla kiertämään. Muuten ei kyllä ole tullut turvotusta. Lonkkia on nyt juilinut parisen viikkoa, joten alkaa varmaan tuo alaosasto antamaan periksi, että pääsee vauva laskeutumaan. Tällaista pientä loppuraskauden vaivaa täällä...
 
Samaistun poutiksen närästyskokemuksiin. Mulla on omepratsoli myös käytössä, koska rennie ei oikein tahdo auttaa. Alusta saakka esiintynyt närästystä ja pahentunut on loppua kohden. Yöllä täälläkin ollaan herätty siihen kun vatsansisältöä alkaa olla suussa. Jaloissa melkoiset turvotukset, joihin onneksi lentosukat hieman auttaneet. Mutta nämä oireet toivottavasti jäävät sitten osastolle ja palkinnoksi saa vauvan syliinsä. Sitä odotellessa!
 
Mulla ei ole edes käsitystä miltä närästyksen pitäis tuntua, kun ei ole koskaan kai sellasta ollut. Mutta mulla on ympärivuotisena vaivana jonkinlainen hengitysteiden tukkoisuus johon ei ole koskaan löytynyt selitystä. Nyt en tietenkään ole voinut käyttää siihen määrättyä kortisonipohjaista nenäsuihketta (jota en tosin muutenkaan kovin ahkerasti halua käyttää). Nyt on sitten nenä ihan totaalisen tukossa koko ajan ja sieltähän se valuu kurkkuun päin ja sitten aina kun esim. pesen hampaita, meinaan oksentaa ja välillä nouseekin ylös asti :(
 
Ainii, tänään huomasin ensimmäisten raskausarpien ilmestyneen :/ Tietääkö kukaan mitään keinoa millä niitä tulis mahdollisimman vähän? Rasvaan vatsaa päivittäin, mut se ei kai auta kovin paljon. Töissä käytän tukivyötäkin.
 
Mulla on auttanut se - tai näin ainakin kuvittelen - että käytän vatsan ja lantion alueella useita kertoja viikossa vartalonkuorintageeliä. Tämä siis suihkussa käydessä... Lisäksi rasvailen maha-aluetta, että nahka antaisi mahdollisimman hyvin periksi. Esikoisesta ei tullut näitä keinoja käyttäen yhtäkään raskausarpea. Onhan se tietysti ihotyypistäkin kiinni.

Monella alkaa olla jo niin paljon viikkoja, että jos uskotte siihen, että mahdollista repeytymistä synnytyksessä voi ehkäistä "pehmittämällä" ja öljyämällä kudosta, kannattaa jo aloittaa. Monet ovat käyttäneet ihan luonnonöljyjä, kuten kookos- tai oliiviöljy ja onhan sitten niitä apteekista saataviakin. Nää on taas näitä MuTu-asioita...
 
Mulla ei tulllut esikoisen aikana yhen yhtä raskausarpea vaikka en rasvaillukkaan masua. (jaksoin rasvata siis joku 2kertaa) :D Mutta nyt mun vatsa tän rraskauden aikana on iha järkk. Arpia tullut paljon :( Ärsyttää.. 

jos se on totta että tyttömasu on isompi ku poikamasu ;D Tai sit et ku edellisestä synnytyksestä 1v3kk että vatsa on kerennyt just palautua ja taas joutuu venymään :DD 

 
 
Takaisin
Top