Lokakuisten äidit

Täällä 35-vuotias kotiäiti itäiseltä Uudeltamaalta. :greet025 Ykkönen reilut 10kk ikäinen neiti, ja tosiaan aika menee pitkälti kotona hänen kanssaan. Perheeseen kuuluu lisäksi mies, kasa kissoja, koira ja jokatoinen viikonloppu sekä lomilla luonamme oleileva kouluikäinen bonustyttö. Vapaa-aika... Niin, noh. Se kuluu kotona, lapsen ja elukoiden parissa. :wacky: Joskus tekisi ihan hyvää ehtiä oikein kunnolla ottamaan sitä omaakin aikaa, mutta tällä hetkellä se hoituu lähinnä näinä hiljaisina hetkinä kun lapsi nukkuu, mies jo kömpii sänkyyn, karvakasat rauhoittuu yötä vasten ja itse saa rauhassa istua hetken tai kaksi koneella tai telkkarin edessä, mahdollisesti siinä samalla jotain neuloen tai virkaten. Eli tavallista, tällä laumalla harvemmin silti rauhallista, kotiarkea elellään ja odotellaan lokakuun toivottavasti mukanaan tuomia mullistuksia. :wink
 
Muokattu viimeksi:
Heippa. Täällä Satakunnassa kuntoutuksen parissa työskentelevä 30-vuotias yhden 3/17 pojan äiti. Palasin töihin nyt tammikuussa ja yllärinä nyt tuli plussa ja ilmeisesti työt jää vain reilun puolen vuoden piipahdukseksi taas. Esikoisen vauvavuosi oli sen verran raskas, ettei osattu vielä haaveilla uudesta vauvasta, mutta koska kuparikierukka ja hormonaalinen ehkäisy eivät sopineet mulle, ollaan elelty lokakuusta asti “reunalla” ja tiedetty riskit. Silti yllätti kun tämä ”vauva varmapäivä” ilmoitti olemassaolostaan. Katsotaan miten tässä käy. Muita raskauksia ei ole ollut kuin esikoisen yli puoli vuotta luomuna yritetty ja nyt tämä. Harrastamaan ei ole pariin vuoteen ehtinyt, mutta taapero, koira ja satunnaiset jumppatyöt pitävät kiireisenä ja kunnossa ja joskus vielä palaan joogasalille
 
Hups, esittäydyin jo toisessa topikissa :D
Eli olen 36-vuotias 6/16 pojan äiti Pirkanmaalta. Kokopäivätöissä tällä hetkellä, harrastuksina ompelu ja jumppa pari kertaa viikossa. Hiihtämässäkin olisin mielelläni käynyt mutta tämä talvi ei ole sitä oikein suosinut :/ ja nyt pääkallokelit estää lenkkeilynkin.
 
Heisan, täällä 29vee sosionomi lastentarhanopettaja väliaikaisesti Pohjanmaalta ja tulevaisuudessa Pirkanmaalta :grin pikkusisarusta yritetty puolivuotta ja nyt olis sit la ihan siinä nurkilla kun esikoinen on 3,5v. Oon vielä kotona hoitovapaalla. Harrastuksia erilaiset liikunnalliset lajit ja ompelu ja neulominen. Esikoinen käy kerhossa 2 aamupäivänä viikossa ja sillon saan sit puuhailla omiani(liikkua) ja/tai hoitaa juoksevia asioita.

Ihanaa odotusta kaikille!:Heartred
 
Täällä 35 v äiti Pirkanmaalta. Perheeseen kuuluu 2 v esikoinen, mies ja koira. Töiden lisäksi aika kuluu työnhaun ja perheen kesken touhuamisen kanssa. Luen ja teen käsitöitä, jos jossain välissä ehdin. Entisenä aktiiviliikkujana liikunnalle jää vähänlaisesti aikaa, mutta onneksi koiran kanssa pääsee lenkkeilemään.

Oheisprojektina tässä on tosiaan työnhaku. Suunnitelmissa on muuttaa kotiseudulle Savoon ja lähemmäs tukiverkkoja, kun ensin löytyy uusi työ sieltä päin. Tämän projektin suhteen raskaus tärppäsi vähän nopeammin kuin olisi ollut ehkä ideaalista. Alkuraskauden väsymys ja huono olo eivät varsinaisesti helpota työnhakua, kun sille ei muutenkaan kovin paljon aikaa jää. Mutta näillä mennään luottavaisena tulevaisuuden suhteen :Heartred
 
Lueskelen ketjun vielä paremmin läpi, mutta tulen mäkin tänne esittäytymään nyt! Olin eka meinannut liittyä vasta marraskuisiin, kun LA on 30.10. niin varmasti se sinne asti kuitenkin sitten menee. En kuitenkaan malttanut olla vielä höpisemättä ja kiva kun saa vähän ”esimakua tulevasta” kun tulee taas hännillä. Esikoisesta oli samalla tavalla laskettu kuun lopussa, hän on tammivauva 2018 mallia :-) imetän vielä niin en uskonut, että olisi jo heti napannut!

Mä olen siis 23v ja oon nyt asustellut 3v englannissa. Miehen perässä tänne aikoinaan muutin. Tavattiin kun olin täällä vaihto-oppilaana. Menin just takaisin töihin (täällä voi olla töistä max 12kk + lomat pois, jos haluaa pitää työpaikkansa) ja teen töitä optisenkuidun parissa teknikkona.

Harrastuksia täälläkin lähinnä neulominen ja ompelu, mutta harmittavan vähän sitä ehtii nyt ton vauhtivauvan kanssa. Meillä esikoisen kanssa alotettiin kestovaippaillaan 6kk kohdalla ja tokan kanssa haluttais heti syntymästä sitten. Vaunuja myös käytetty tosi vähän, että kantaen menty täälläkin. Onneks vaunut saatiinkin ilmaiseksi :-D

En nyt edes tiedä mitä enemmän tässä pitäis itsestään kertoa! Eiköhän me kaikki tutustuta tässä seuraavien kuukausien aikana ihan hyvin ;-)
 
Mä asuin 4 vuotta kans Englannissa! Muutettiin Suomeen takas kun odotin esikoista 2016.
 
Heippa, olen 30v. Länsi-Suomesta ja perheeseen kuuluu avomies, 3v 1kk neitokainen sekä kaksi koiraa :p Työskentelen kirjanpitäjänä ja harrastuksiin kuuluu koirien kanssa ulkoilu ja satunnaiset jumpat. Muita harrastuksia ei oikein ole, vaikka olisihan se kiva jotain harrastaa. Joskus saatan innostua myös kutomaan :) Vähän tuo urheilu jäänyt vähemmälle kun tuo neiti vaatii aika paljon energioita työpäivän jälkeen ja yöunet vieläkin aika katkonaisia :sorry: Päiväkodissa hän on 10pv/kk ja loput päivät isovanhemmilla.

Mukavaa odotusaikaa kaikille! :love7
 
Heippa kaikki:Heartred Mäkin halusin tulla tänne kurkistelemaan ja esittäytymään; Oon 27- vuotias kohta kahden lapsen äiti Helsingissä. Mulla päivät menee tällä hetkellä 1,5v lapsen kanssa kotona ja olisinkin häntä halunnut hoitaa kotona siihen 3- vuotiaaksi, mutta hitsi kun toinen on nii sosiaalinen että tylsistyy täällä mun kanssa hehe..
Elämä tällä hetkellä tuntuu upealta, kaikki menee todella nappiin:happy: Ollaan saatu ihan unelma-alueelta koti, miehen kanssa ei oo koskaan mennyt paremmin ja molemmilla opiskelupaikat yliopistossa. Ei sellasta turhaa stressiä mistään.
Oon tosi onnekas kun puoliso on opiskelija, sillä hän osallistuu todella paljon ja lämmöllä lapsen hoitoon ja päästää mut tanssitunneille! Sitä yhdessä vietettyä aikaa ei voi mitenkään rahalla korvata. Että ei tämä opiskelijaelämä niin kamalaa ole kun väitetään, voi vaan sanoa höpöt äidin varoituksille siitä että "kannattaa opiskella ennen lapsensaantia koska muuten niille ei ole aikaa". No meillä tämä menee aivan päin vastoin. Tällaista täällä, ihana päästä tutustumaan teihin muihin äiteihin siellä:hello2
 
Muokattu viimeksi:
Liityin juuri niin esittäydytään nyt sitten vähän :happy: olen siis ihan juuri 24v täyttävä nuori nainen pääkaupunkiseudulta. Ensimmäinen raskaus ja ihan täysi ylläri, joten meni vähän suunnitelmat uusiksi. En ole muutenkaan ollut mikään lapsi-ihminen eikä ole ollut mitään lapsihaaveita, joten olen nyt aika pihalla kaikesta :grin mutta on se vaan hassua miten yhtäkkiä onkin niin huolissaan jostain, mistä ei ole ennen edes haaveillut :Heartred Onneksi elämäntilanne on sellainen, että siihen on lapsen hyvä tulla ja mieskin otti asian hyvin.
 
Moi!

Tämän nimimerkin taustalla 30-vuotias nainen Pirkanmaalta. Asun yhdessä aviomieheni ja kahden koiramme kanssa, ja odotan esikoistamme. Työskentelen tällä hetkellä kaupassa myyjänä, toiveena on päästä opiskelemaan muuta alaa myöhemmin.

Taustalla on viime syyskuulta keskenmeno, joka hieman varjostaa tätäkin raskautta. Tällä hetkellä kaikki on kuitenkin hyvin ja laskettu aika on 1.10. :)
 
Vastailen nyt tähän vanhaan ketjuun, kun hyppään mukaan vähän jälkijunassa. :)

Olen kolmikymppinen ensiodottaja ja lapsen tulo tuntuu juuri oikealta tässä elämäntilanteessa! Harrastuksista lähinnä sydäntä ovat luonnossa liikkuminen ja retkeily. :Heartpink Muut harrastukset tulevat ja menevät innostuksen mukaan. Täällä näyttää olevan paljon käsitöistä pitäviä ja itsekin talvisin usein innostun neulomisesta, vaikka se hieman räpeltämistä onkin. :joyful:

Minulla ei ole ystävä- tai lähipiirissä koskaan ollut lapsia, joten kaikki on uutta ja ihmeellistä. Osaksi sen takia odottaminen on käynyt vähän yksinäiseksi. Tällä palstalla näyttää olevan mukavaa porukkaa, joten ajattelin liittyä joukkoon! :happy:
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top