H
Huolestunutmamma
Vieras
Heippa vaan! Altistuin noin viikko sitten tyhmyyttäni riskiruoalle, ja nyt on ilmennyt kaikkia listeriatartunnalle tyypillisiä oireita (kuumetta, ripulia, ylähengitystieoireita...), mutta otettuani yhteyttä terveysasemalle minulle kerrottiin, etteivät tee listeriatestejä koska eivät ole "yksinkertaisia testejä". Että mitä?? Neuvolassa minulle ohjeistettiin, että jos tulee oireita tai tiedän altistuneeni listeriaa mahdollisesti sisältävälle ruoalle, minun tulisi hakeutua heti testeihin, sillä heti hoidettu takaa että sikiö selviäisi todennäköisemmin hengissä. Mutta nyt selvisikin, etteivät ainakaan Espoon julkisella suostu testejä edes vakavissa oireissa ottamaan(!!) eivätkä yksityisasematkaan tunnu tarjoavan testiä mitä googlailin.
Onko kellään samanlaisia kokemuksia, ja mitä minä voisin tässä tapauksessa tehdä? Huoli pikkuisesta on kova, ja suututtaa ihan vietävästi jos jotain tapahtuukin ja sitten voivotellaan, kun en hakeutunut ajoissa hoitoon eikä kukaan ota menetyksestä vastuuta.
Onko kellään samanlaisia kokemuksia, ja mitä minä voisin tässä tapauksessa tehdä? Huoli pikkuisesta on kova, ja suututtaa ihan vietävästi jos jotain tapahtuukin ja sitten voivotellaan, kun en hakeutunut ajoissa hoitoon eikä kukaan ota menetyksestä vastuuta.