Lisäravinteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jiin3s
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minisunin MAMA monivitamiini, lisänä D-vitamiini, maitohappobakteeri ja rautalisä. Nuo lisänä olevat ei ole niinkään raskautta varten ja rautalisän lopetan varmaan kun tämä paketti loppuu.

Mä syön tosi monipuolisesti, niin oon nyt ottanu vaan foolihapon ja D:n purkista. Neuvolassa saavat sit kehottaa muillekin vitamiineille jos tarve 😊

Mä syön foolihappoa, rautaa, d-vitamiinia, ja nyt otin kokeiluun B6 vitamiinin ultranneen kätilön ehdotuksesta. Mulla siis vaikeaa pahoinvointia, ja kuulemma joillain tosta B6 on apua, joten kokeiluun vaan. Mä voin mama vitamiineista tosi huonosti, joten otan ne käyttöön pikkaisen myöhemmi.

Mulla on D-vitamiini ja Beko-strong (runsaasti eri b-ryhmän vitamiineja ja foolihappo) käytössä muutenkin - ja aivan karsea yökkiminen beestä huolimatta 🙈

Multivita mama -purkki alkaa, kun toinen foolihappo + D loppuu ihan just. Ne menee joka päivä.

Sitte oon käyttäny Omega-3 -valmistetta kun en syö kalaa, ja puolikkaita 100mg rautatabletteja. Näitä en ihan päivittäin.

Mulla on joku raskausvitamiini, sit b(missä myös foolihapoo siis), d, c, e-epa, rauta ja sinkki 😅 oon kasvissyöjä ja urheilija niin jääny oi lisäravinteet vähä päälle🙊 luettelin nää kaikki kyl ku neuvolaan soitin ni ilmeisesti ihan ok

Mä teen vähän muutoksia nyt, eilen varhaisultrassa kätilö suositteli että pahoinvoinnin helpottamiseksi jättää monivitamiinin pariksi viikoksi tauolle, ja ottaa pelkkää foolihappoa, ja sitten B6-vitamiini kuulemma saattaa auttaa myös 😊

Mä oon kuluneen kymmenen vuoden aikana syöny eri mama vitamiineja kuuriluontoisesti aina sillon tällön muistaessani. Nyt on jouluviikosta lähtien ollu käytössä Sana-sol mama. Tosin jahka noi purkit loppuu, niin aattelin vaihtaa johonki toiseen. Joku muu raskausajan monivitamiini vois olla kivempi, noita sana-soleja kun pitää ottaa kolme tablettia päivässä.

Kolme tablettia päivässä, apua :Face Without Mouth: Mulle tekee tiukkaa nuokin, joita otetaan yksi per päivä.

Mikä muuten on kooltaan pienin äitiysmonivitamiini? Oon syönyt Multitabs mamaa, mutta kerran se oli apteekissa loppu ja ostin sitten toista merkkiä, olikohan Multivitaa. Ne on kooltaan paljon isompia ja nieleskely on työn ja tuskan takana, kun kaikki muutenkin etoo.

Multivitan raskaus ja imetys yks tabletti päivässä menee ja rautaa olen syönyt jo ennen raskautta, kun ferritiinit liian alhaiset. Rauta menee silleen, että kaksi tablettia joka toinen päivä.

Mä otan foolihappoa missä on myös D vitskuu ja kalkkitabuja ku en käytä juurikaan maitotuotteita. Tähän vois kyllä perehtyä vielä lisää tarvisko muutakin

Minulla on käytössä foolihappo (800 mikrogrammaa päivässä), jodi, D-vitamiin, Omega-3 (DHA+EPA), N-acetyl cysteine eli NAC (tässä syy miksi), kalsium, magnesium, sinkki, seleeni ja aspiriini. Ja lista on melko vaatimaton verrattuna siihen, millainen antioksidantti-hevoskuuri minulla oli päällä ennen raskaaksi tulemista. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Antioksidantit kun auttaa etenkin munasolujen laadun suhteen, mutta tulosten saamiseksi päivittäiset annokset ovat aika hurjia. Tämän vuoksi aika iso osa nk. hedelmällisyyttä auttavista valmisteista on humpuukia. Niissä on toki usein monta hyödyllistä komponenttia, mutta ei lähimainkaan siinä suhteessa kuin tutkimuksissa on todettu tuovan apua. Esim. Coenzyme Q10 pitäisi aina syödä tietyssä muodossa ja useimmissa tutkimuksissa annostuksena on ollut 600 mg 3 kk:n ajan, mikä tarkoittaa useamman sadan euron hintalappua. Täällä on esimerkiksi kattava katsaus siihen mitä antioksidantteja on tutkittu ja millaisin tuloksin.

(Sori jos meni off topic!)

Mulla Myoinositol, rauta, omega3, D3 ja foolihappo, B vitamiini, kurkumiini, tripla sinkki ja C, maitohappobakteerit ja viherjauhetta laitan kaseleihin. Välillä karpalokapselit ja nac

Mulla on käytös multivitan raskaus ja imetys tabletit ja sit oon syönyt maitohappobakteeri tabletteja

Takaisin