Lisää lapsia vai ei

Kaunis Kukka

Silmät suurina ihmettelijä
No mitä te tekisitte.. on vauvakuume mutta vanhemmat ollaan tosi kuormittuvia ja ääniherkkiä. Haluisin paljon lapsia synnytykset on ollut helppoja ja vauva aika mutta. Lapset on tosi haastavia ja oma jaksaminen. Aikaa ei ois hukattavaksi koska ikä. Kannattaako kun mies oli sitä mieltä että tää viimeisenkin oli virhe kun ollaan niin väsyneitä.

Kuinka monta lasta on jo entuudestaan? Muistavatko he lapsuudestaan mitään muuta, kuin väsymystään raivoavat vanhemmat ja kireän tunnelman? Kerroit että lapset ovat tosi haastavia. Millä tavalla? Lapset ovat haastavia joko siitä syystä, että vanhemmat ovat väsyneitä eivätkä jaksa, lapset eivät saa riittävää huomiota, koska vanhemmat ovat väsyneitä tai lapset eivät saa riittävää kasvatusta ja opastusta, koska vanhemmat ovat väsyneitä.

Mulla ei ole koskaan ollut varsinaista vauvakuumetta. Yhden lapsen halusin, toista mietin ja totesin että en jaksaisi, vaikka ensimmäinen lapsi oli ja on ollut tosi helppo. Mutta että tuollaisia hulivilejä olisi tässä nyt kaksi... :Grimacing Face:

Lapset voi kyllä olla haastavia ihan vain luonteensa puolesta vaikka kasvatuksessa ei olisi mitään vikaa. Varsinkin jos sattuu olemaan esim. ADHD tai muuta sellaista ongelmaa. En siis sano että aloittajan lapsilla olisi, enhän asiasta mitään tiedä. Osoitan vain että haastavat lapset eivät välttämättä ole seurausta väsyneistä vanhemmista. Voisin kuvitella että kuvio voi mennä päinvastoinkin.

Mutta itse asiaan. Me valittiin tehdä toinen lapsi, vaikka voimavarat ei ole ihan parhaalla tolalla. Se valinta oli oikea ja ollaan onnellisempia nyt kuin ennen toisen lapsen saamista. Apua on myös mahdollista saada, jos omat voimat ei meinaa riittää. Mutta kannattaa kuunnella omaa jaksamista. Meidän oikea valinta ei ole kaikille oikea. Niin ja me hankittiin tosiaan toinen, kolmatta tuskin tulee. Tsemppiä pohdintoihin.

Vau! Chandelier, tuus hoitaan meiän esikoista. Se ei ees oo mikään adhd tai vastaava. Palkkaa en maksa, mutta saat arvokasta kokemusta ja oppia itsellesi, että karisee joukko harhaluuloja.

Vau! Chandelier, tuus hoitaan meiän esikoista. Se ei ees oo mikään adhd tai vastaava. Palkkaa en maksa, mutta saat arvokasta kokemusta ja oppia itsellesi, että karisee joukko harhaluuloja.

Kyllä mulle riittää oman lapsen perässä juokseminen ja oman lapsen kasvattaminen.

Takaisin