Linea negra ja koti testit negatiivisia..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vieras
tammikkuussa viikko ennen kuukautisia (epäsäännöllinen kierto)  tehtiin perus verikoe raskaustesti ja sen taso oli 2, eli alle viiden, mikä olisi sitten tarkoittanut, että raskaana ollaan. siitä viikon päästä 15 päivä alkoi kuukautiset ja olivat normaalia niukemmat ja kestivät sen viisi päivää. helmikuun alussa huomassin että minulle on tullu haalea linea negra housujen vyötärölle asti. olen tarkaillut tilannetta nyt se menee jo tummempana viivana navasta viisi cm yli, sekä nännit huomattavasti laajentuneet sekä tummentuneet.. mutta testit ei näytä kuin haaleaakin haaleampaa viivaa.. onko kenellekkään käynyt vastaavaa ja tullut myöhemmin plussa?

Silloin, kun tulin raskaaksi, niin verikokeesta näkyi positiivinen tulos selkeästi (näin labrasta sanottiin, että on reilusti yli alarajan). Koska kotona sattui olemaan raskaustestejä, niin tein sitten "huvin vuoksi" sellaisen ajatellen, että onhan se hauskaa tehdä testi ja nähdä siihen ilmestyvän sen viivan. Se oli kuitenkin niiiiin haalea, että hädin tuskin silmällä erotti. Kun sitten noin viikon päästä tein uuden testin (niitä oli siis useampia varastossa pitkän yrittämisen jäljiltä), niin sitten näkyi jo selkeä viiva. Mutta ei sekään loistanut kontrolliviivan tasoisena vaan jäi haaleammaksi. Vahvasti oltiin kuitenkin raskaana ja siitä todisteena nyt 8 viikkoinen poika :D

Tuo linea negran ilmestyminen kyllä minusta viittaisi vahvasti raskauteen. Ja raskaustesteissähän sanotaan, että tulos on positiivinen, vaikka viiva olisikin hyvin haalea. Pitäisiköhän sinun käydä lääkärissä/labrassa tarkistuttamassa vielä asia, niin ei tarvitse turhaan miettiä? Itse menisin, niin saisi mielenrauhan. Eikös kohta voisi jo varhaisultraakin ajatella..??

Raskaustestit mittaavat HCG hormonin määrää virtsassa. Tämä hormoni kuitenkin vähenee raskauden edetessä, jolloin testi voi näyttää negatiivista vaikka olisikin raskaana. Kannattaa siis soitella terveyskeskukseen :) Empä olisi kuullut että kenelläkään olisi Linea negraa ollut ilman että raskaana olisi :D

Takaisin